שיחה:חבורה פתירה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת עוזי ו. בנושא תומפסון

משפט משפט משפט[עריכת קוד מקור]

לא כל כך ברור לי היתרון שבלעבור להצגה בצורת "משפט: משפט: משפט:". זה די צורם לי ומשבש את זרימת הקריאה. לפני שמשנים את סגנון הניסוח אולי כדאי להסביר בדף השיחה למה צריך לבצע את השינוי הזה ולראות אם מסכימים/מתנגדים להצעה. גדי אלכסנדרוביץ' 05:02, 3 אוקטובר 2005 (UTC)

אני מסכים עם הערתך.[עריכת קוד מקור]

כוונתי היתה לכתוב גם הוכחות למשפטים אלה עד שאאעשה זאת אמחק את המילה משפט. אני מודה לך על העיצות היות שכמשתשמש חדש אני לא מכיר עדיין את כללי המסגרת. גאי.

אני חושב שמוטב שההוכחות יופיעו ממילא רק בסוף הערך, כך שהן לא יפריעו לרצף הקריאה. אגב, כדי לחתום, הוסף ארבע פעמים את הסימן ~ בסוף ההודעה, והוא יהפוך אוטומטית לחתימה כמו שלי (תוכל לראות איך זה ייראה באמצעות שימוש בכפתור "תצוגה מקדימה"). גדי אלכסנדרוביץ' 05:38, 3 אוקטובר 2005 (UTC)
אני שוב מסכים.--גאי מושקוביץ 08:10, 3 אוקטובר 2005 (UTC)

מספר המלצות לשינויים[עריכת קוד מקור]

1. התכונה הרביעית היא מקרה פרטי של השלישית ולכן לדעתי ניתן למחוק אותה (ציקלית היא אבלית)

2. תכונה שקולה חשובה (ושימושית) לפתירות זה אורך נגזרת סופי (כפי שכתבתי בגרסה הקודמת) לדעתי כדאי להוסיף זאת.

3. כדאי לציין שחבורות p סופיות הן פתירות (שימושי )

--גאי מושקוביץ 18:22, 5 אוקטובר 2005 (UTC)

בכל הנוגע ל-2 ו-3 אני רואה שכבר תפסת יוזמה וזה טוב. בכל הקשור ל-1 אני לא מסכים. מצד אחד טוב לדעת שמספיק אבליות ולא צריך למצוא ציקליות. מצד שני עוד יותר טוב לדעת שאם יש לנו חבורה פתירה אז יש לנו ציקליות שאיתן יותר נוח לעבוד. לכן טוב לדעת את כל התכונות.
אגב, מה זו חבורה מעגלית? חבורה ציקלית? אם כן, לא עדיף להשתמש בניסוח "חבורה ציקלית"? אחידות היא דבר אולטרה-חשוב כשמתעסקים במתמטיקה בויקיפדיה. גדי אלכסנדרוביץ' 19:17, 5 אוקטובר 2005 (UTC)

תומפסון[עריכת קוד מקור]

מיהו תומפסון? לפי הערך האנגלי אני מנחש שמדובר ב-John Griggs Thompson, אבל זה שם משפחה נפוץ, אז אני לא רוצה לתקן כאן בלי להיות בטוח. --אמיר א. אהרוני - שיחה

אכן, תומפסון הזה. עוזי ו. - שיחה 16:01, 13 באפריל 2009 (IDT)תגובה