שיחה:התנועה הלאומית הפלסטינית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הפסקה: שלא כמו תנועות לאומיות אחרות, שעיקר פעילותן היה מול הכוח הקולוניאליסטי האוחז בשטחן, הרי התנועה הלאומית הפלסטינית התגבשה בראש ובראשונה כתגובת נגד לציונות. על פי רוב, עסקה התנועה פחות בדרישותיה מהכוח הקולוניאליסטי (בריטניה), ועניינה התמקד בעיקר בדרישות כנגד הציונות. היא בעייתית, היות ואינה מדוייקת.

הקטליזטור להקמת התנועה הלאומית הפלסטינית היה אמנם הציונות, אולם היא פעלה כל הזמן בשתי חזיתות מקבילות. החזית האחת פעלה כנגד הציונות, ובמסגרתה היו מנהיגי הפלסטינים מוכנים לשתף פעולה עם השלטונות, ואילו החזית השניה פעלה כנגד השלטון (ראה המרד הערבי 36-39 כדוגמא).

Motyka 19:28, 12 מאי 2006 (IDT)

לא הבנתי מה התנגדותך לכתוב, הוא מסכם בדיוק את דבריך. אני מציע שתכתוב פה נוסח אחר ונראה מה נקודות ההבדל. טרול רפאים 20:45, 12 מאי 2006 (IDT)
שלא כמו תנועות לאומיות אחרות, שפעילותן היתה מול הכוח הקולוניאליסטי השולט בשטחן, הרי התנועה הלאומית הפלסטינית, כתגובת נגד לציונות, התגבשה כנגד שני כוחות שונים, הראשון היה השלטון המנדטורי, כנגדו כוון המרד הערבי הגדול (36-39), והוא שהיה מושא התביעות הלאומיות, והשני - התנועה הציונית וההתישבות בארץ.

Motyka

הבעיה היא שהערך לא ממש מסתיים ב-1948... טרול רפאים 22:23, 12 מאי 2006 (IDT)

לא הבנתי את הערתך, ההמשך לערך נשאר כשהיה. Motyka

טעות שלי, חשבתי שזה מופיע בפסקת הפתיחה, הניסוח שלך הוא בסדר, רק עדיף להחליף בין הגורמים מולם נאבקה התנועה. טרול רפאים 13:58, 13 מאי 2006 (IDT)

מטרות התנועה הלאומית הפלסטינית מאז הסכמי אוסלו[עריכת קוד מקור]

דרור הוסיף את הפסקה:

הערה: השינוי בעמדות התנועה הלאומית הפלסטינית התחולל באופן הדרגתי מסוף שנות ה-80, אולם הוא לא התקבל בכל הפלגים של התנועה. הפלסטינים שומרים על ערפול בנוגע למשמעות המעשית של זכות השיבה לאור הכרתם במדינת ישראל.

הפסקה הזאת נמחקה מסיבה טריוואלית למדי, היא לא נכונה. אלו המטרות שהשמאל הישראלי טוען כי הפלסטינים אימצו. מי שטוען אחרת מוזמן להביא עדות חד משמעית המצביעה על כך שמרבית האירגונים הפלסטינים אימצו את השינוי (אסתפק בהוכחה כזאת לגבי הפתח). הוכחה כזאת איננה בנמצא ולכן הפסקה נמחקה. טרול רפאים 13:11, 23 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

טרול ידידי, ראשית, אתה מכיר אותי כבר זמן רב ויודע שאני לא נוהג להוסיף פסקאות סתם. ודאי שמת לב שהפסקה מסויגת בכל הסייגים הנדרשים. בספטמבר 1993 שלח מנהיג התנועה הלאומית הפלסטינית, קרי אש"ף, יאסר ערפאת, מכתב לראש ממשלת ישראל, יצחק רבין שבו הוא כותב: "אש"ף מכיר בזכותה של מדינת ישראל להתקיים בשלום ובביטחון. אש"ף מקבל את החלטות מועצת הביטחון 242 ו-338. (...) אש"ף מאשר כי הסעיפים באמנה הפלסטינית השוללים את זכותה של ישראל להתקיים (...) הם כעת בלתי-ישימים ואינם תקפים עוד (...)" את נוסח המכתב במלואו בשפת המקור (אנגלית) אפשר למצוא כאן: w:en:Israel-Palestine Liberation Organization letters of recognition. ימים ספורים לאחר מכן חתם מחמוד עבאס (אבו-מאזן) על הצהרת העקרונות (השלב הראשון בהסכמי אוסלו) שבו מוגדרת הטריטוריה שעליה חל ההסכם כ"הגדה המערבית ורצועת עזה". אפשר למצוא רמזים להכרה במדינת ישראל כבר ב"הצהרת העצמאות" שקרא יאסר ערפאת באלג'יר ב-1988 ושבה נרמז כי הפלסטינים מקבלים את החלטה 181 של האו"ם (תוכנית החלוקה). אני יודע שיש כאלה שטוענים שערפאת שיקר והוליך בכחש, אבל אין זה מתפקידי לבחון כליות ולב, בפרט של בר-מינן. כל שמצוי לנגד עיניי הם המסמכים שעליהם חתם ערפאת כראש הארגון לשחרור פלסטין. אלה מסמכים שנוסחם אינו משתמע לשתי פנים. ‏DrorK‏ • ‏שיחה16:02, 23 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

תוספת של אלמוני[עריכת קוד מקור]

אך, כידוע כיום, המושג "פלסטיני" כמושג לאומי ולאו דווקא כתושב של פלשתינה, נאמר לראשונה ע"י חאג' אמין אל חוסייני על גבי העיתון " קול הכרמל" רק ב-1920.

מישהו יכול לאשש את התוספת לעיל שהוסיף אלמוני? ‏DrorK‏ • ‏שיחה14:31, 22 בנובמבר 2007 (IST)תגובה

הטקסט נשמע יותר כמו אגדה ואיננו סביר בעליל. מספר הדברים הלא סבירים במשפט בו רב כמעט כמו מספר המילים בו (אפשר להתחיל בחוסר הסבירות של הידיעה מתי נאמר מושג מסוים למטרה כלשהי). טרול רפאים 17:06, 23 בנובמבר 2007 (IST)תגובה

"התנועה הלאומית הפלסטינית היא התנועה הלאומית של העם הפלסטיני."?[עריכת קוד מקור]

רק לי יש בעיה קשה עם המשפט הזה? Shimy061.ה2 בפבואר 2009 22:25

ניסיתי לשפר. ‏DrorK‏ • ‏שיחה05:14, 3 בפברואר 2009 (IST)תגובה
אכן שיפור משמעותי. טרול רפאים - שיחה 17:59, 7 בפברואר 2009 (IST)תגובה

נא להסיר את ההגנה[עריכת קוד מקור]

היא ממרץ 2011. טרול רפאים - שיחה 12:05, 21 בפברואר 2012 (IST)תגובה

תבניות מקור[עריכת קוד מקור]

בפעם המי יודע כמה, תפקידן אינו לציין "אני לא מסכים" והן לא נועדו למקרים בהם חיפוש טריואלי בגוגל מוצא את התשובה, כל אלו שהוכנסו לפה משתייכות לאחת משתי האופציות ורובן לשתיהן כאחת. טרול רפאים - שיחה 15:57, 25 בפברואר 2012 (IST)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 06:01, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 06:01, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:18, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 4[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:18, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מרץ 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בתנועה הלאומית הפלסטינית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 06:07, 20 במרץ 2024 (IST)תגובה