שיחה:התנועה הדמוקרטית העממית הדרום אתיופית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 שנים מאת Matanyabot בנושא קישור שבור 3

ביקורת עמיתים בעקבות תחרות הכתיבה ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

הערך התנועה הדמוקרטית העממית הדרום אתיופית התמודד במסגרת תחרות הכתיבה בנושא ביתא ישראל. להלן הערות השופטים בתחרות על היבטים שונים בכתיבת הערך ואפשרויות לשיפורו:

התנועה הדמוקרטית העממית הדרום אתיופית

ערך זה נכתב במסגרת תחרות אזמרי - תחרות הכתיבה הראשונה על מורשת ביתא ישראל ותרבות אתיופיה בוויקיפדיה.

נכתב על ידי: Itzuvit
מקצוענות הערך קצר, אך כתוב היטב, מספק פרטים חשובים ומאוזן. עם זאת, ערך הנוגע לתנועה פוליטית-חברתית, שהייתה פעילה בשינויים רדיקלים באתיופיה, היה נכון לציין את הדמויות המרכזיות בתנועה ובהתהוות שלה, מצע אידיאולוגי, הקשר שלה להתארגנויות פוליטיות אחרות, והשינוי בפועל שתנועה זו ייצרה. פרטים אלו חשובים בנושא זה, אך נעדרים מערך.
אמינות לערך הערות שוליים התומכות בחלק מהטענות המובאות בערך. הערך אינו נוגע בנושאים שנויים במחלוקת. ניתן וראוי להגדיל את רשימת המקורות המקוונים של הערך.
מקוריות לא ברור אם תורגם או לא - אין הערה רלוונטית. אם תורגם, אז הערות השוליים אינן רלוונטיות. על אף ההסתמכות על גרסא באנגלית, נראה כי הערך גילה מידה של עצמאות והוא תוצר של מידה מסוימת של כתיבה מקורית.
מקומיות ההקשר המקומי לא נוכח בערך. הרלוונטיות של ההקשר המקומי אינה גדולה, אך במידה והערך היה מורחב לנושאים נוספים (ראו על המקצוענות) ניתן היה לציין את הקשרים הפוליטיים-צבאיים עם ישראל.
אוניברסליות מדובר על נושא פנים אתיופי, והערך מצטמצם להיבט המקומי. אך חסרה תוספת על הרקע הפוליטי הכללי במדינה שהוביל לצמיחתה של המפלגה, שורשיה, ראשיה, מקימיה וכיו"ב. ניתן היה להרחיב על הדיאלוג הפוליטי ואידיאולוגי שהתנועה קיימה עם תנועות ורעיונות מחוץ לאתיופיה.
נגישות ברור לקורא במה מדובר, אך העובדה שהערך לא עבר הגהה כראוי מאד מפריעה לקריאה.
קישוריות עבור ערך לא ארוך, קיימת רמת קישורים סבירה.
חזות יש תבנית מפלגה ובכלל זה הלוגו שהועלה בשימוש הוגן. צריך להעריך את המאמץ להעלות את הלוגו, מה שלא נמצא למשל בערכים הזרים. בסוף הערך מופיעות שתי תבניות של הסיעות והמחתרות והן מאד מוסיפות, ומחזקות את הערך המצומצם מבחינת התוכן.
רהיטות יש צורך משמעותי בהגהת הערך, למשל: בתבנית: מנהיג התנועה: היילה מריאם במקום היילהמרים ללא רווח; תיקון ניסוח התאריך ב"...התקיים בין ה6-29 באוקטובר""; ו' החיבור מיותרת ב"...בספטמבר 1994. ובספטמבר 2003 התקיים הקונגרס הרביעי..." - משפט לא מתחיל ב-ו' החיבור; "המפלגה זכתה ב271 מתוך 348..." - צריך להיות ב-271; "הSEPDM הודיעו ב13 בדצמבר 2007" - ה- וב-13, חסר מקף; "בשנת 2008 התנועה זכתה ב10" - צריך להיות ב-10; ו' החיבור מיותרת ב:"דרום אתיופיה. וכן בכל 850 המושבים...ב13 איזורי הדרום", ובנוסף צריך להוסיף מקף ב-13; ו' החיבור מיותרת ב: "...הדרום. ושליטה על 123 חלוקות מנהליות ו20 עיירות‏.", ולהוסיף מקף ו-20; הערת שוליים 4: מ-790,000; הערת שוליים 5: ב-13 באפריל וב-20 באפריל.
שיתופיות נכתב על ידי עיצובית, אין שיתופיות.
סיכום
הערך קצר וחסר ממדים שונים, אך הוא מספק מידע בסיסי על הנושא. מדובר כנראה בערך "אדום" ש"הוכחל" ברמה של קצרמר+ וככזה יש להתייחס אליו, מספק מידע ואוריינטצייה בסיסיים. הערך חייב לעבור הגהה כמו שצריך. מאוד גורע שערך כה קצר לא עבר הגהה מסודרת.

תחרות אזמרי

נשמח לשיפור הערך בהתאם להערות. תודה לכותבי הערך, והמשך עבודה פוריה בוויקיפדיה. בברכה, אזמרי לשירותך (:


אזמרי לשירותך (: 12:12, 26 ביולי 2011 (IDT)


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 06:00, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 06:00, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 06:00, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה