שיחה:השתלת איברים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? 25 באפריל - סדרה 2
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? 25 באפריל - סדרה 2
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
דיון

הסבר לשינוי - מכון שלזינגר איננו "מכון לרפואה" היות והוא לא מבצע מחקר רפואי מדעי, אלא מכון בעל אוריינטציה דתית, לכן לא ניתן לכנותו "מכון לרפואה". גילגמש שיחה 08:01, 10 מאי 2005 (UTC)

-ואללה? ומה זה "מכון שלזינגר ע"פ ההלכה"? אולי תסביר לי? זה בכלל בעברית? מה לעשות שזה השם של המכון? אני רואה שאתה אדם של עקרונות. למה שלא תפנה למכון שישנה את שמו?

הוא יכול לקרוא לעצמו איך שבא לו. רפואה הוא לא חוקר. גילגמש שיחה 11:15, 10 מאי 2005 (UTC)


- מה כואב לך גילגמש? קח את הקורס של הרב שפרן. לא יקרה לך כלום. עלי.

לגילגמש

  1. שם המכון, כפי שהוא מופיע באתר, הוא "מכון שלזינגר לחקר הרפואה ע"פ התורה". שיניתי את השם בקישור לשם הזה.
  2. צודק האלמוני שמה שהשארת זה כלל אל משפט תקין בעברית
  3. השם לא אומר שהמכון חוקר רפואה, אלא את הרפואה ע"פ התורה. אני לא מבין מה מפריע לך בזה כל כך.
  4. אני חשוב שאפשר להסיר לאור זאת את ההגנה על הערך

eman 11:24, 10 מאי 2005 (UTC)

המכון לא חוקר את הרפואה כי אי אפשר לחקור רפואה, אלא במעבדה ע"י רופאים והצוות המקצועי. לכתוב בתנ"ך או בכל ספר מיתולוגיה אחר אין שום קשר לרפואה, כמו שאין לספרים הבדיוניים האלה קשר לפיזיקה. הצגת המכון ככזה שחוקר את הרפואה על פי התורה, יש בו כדי להביע דעה. אם מתעקשים להשאיר את הכיתוב "לחקר הרפואה" אני דורש להסיר קישור זה. גילגמש שיחה 11:29, 10 מאי 2005 (UTC)

אבל הוא לא מתיימר לפי השם הזה לחקור רפואה, אלא לחקור את השאלה איך ליישב את הרפואה עם ההלכה. הוא לא חוקר את הרפואה (נשימה) לפי התורה, אלא חוקר את (נשימה) הרפואה לפי התורה. אתה לא צריך לקפות כל פעם כשאתה רואה משהו דתי. ואם השם הזה מספיק טוב לבית חולים שערי צדק, אני לא רואה למה הוא לא טוב בשבלנו. eman 11:52, 10 מאי 2005 (UTC)


-גילגמש, מה סיכמנו? אתה הולך לקורס של שפרן?

לאלמוני שלום, ראשית הייתי מציע לך להוריד את הטון הציני שלך, אנו פה עוסקים בכתיבת אינצקלופדיה ולא בתוכנית טלוויזיה של פופוליטקה ודומיהם, שנית היית מציע לך להרשם ולא להתחבא מאחורי מסך האנונימיות. לחן, שלום לך ידידי, לעניין שם המכון גם לשיטתך שהם לא עוסקים ברפואה מה לעשות וכך הם קוראים לעצמם וגם אם הם היו קוראים לעצמם המכון לחקר החלל זה לא היה משנה, מה עוד שהם לא מתיימרים לחקור רפואה, אלא סוגיות רפואיות ע"פ דרכי התורה וההלכה כפי ששמם מעיד על כך דהיינו רפואה ע"פ התורה. בברכה Shayakir 11:50, 10 מאי 2005 (UTC)

אם כך יש לציין במפורש שהקישור הוא לאתר שמנסה ליישב סוגיות רפואיות לפי התורה, והאתר הזה שייך ל"מכון שלזינגר לחקר הרפואה". מה שאי אפשר לעשות הוא לציין את הקישור ללא הסתייגות כאילו ומדובר במעבדה מוכרת שחוקרת אספקט כזה או אחר של הרפואה לפי התורה או כל ספר אחר שאיננו מדעי. באותה הקלות אפשר לחקור את הרפואה וסוגויותיה על פי שלושת המוסטקרים. לשני הספרים אין שום קשר לרפואה והאספקט היחיד שניתן לבדוק הוא דתי/אתי או אחר, בתנאי שהוא איננו פונה לאפיקים מדעיים. גילגמש שיחה 14:53, 10 מאי 2005 (UTC)
לא ברור על מה יצא הקצף. המכון לא חוקר את הרפואה בשיטות תורניות, וגם לא את התורה בשיטות רפואיות - זהו מכון לחקר "הרפואה על פי התורה". בעמוד הבית שלהם אפשר לראות את הדגש שהם שמים על סוגיות אתיות ברפואה. אלו לא סוגיות רפואיות שאפשר לחקור "במעבדה על-ידי רופאים וצוות מקצועי", אלא סוגיות פילוסופיות-מוסריות שהשקפת ההלכה עליהן מאד רלוונטית לציבור בארץ. בפרט אין זה נכון שכדי לחקור "אספקט כזה או אחר של הרפואה" צריכים להיות "מעבדה מוכרת". עוזי ו. 15:39, 10 מאי 2005 (UTC)
הכוונה היא לחקר תהליכים שעובר הגוף או המחלות השונות שאותם אפשר לחקור רק במעבדה. כמובן שאי אפשר לחקור אספקטים אתיים במעבדה. גילגמש שיחה 15:44, 10 מאי 2005 (UTC)

טיפול בשבץ מוחי על ידי תאי גזע עובריים[עריכת קוד מקור]

אני מצטטת: "בעת האחרונה החלו לבצע השתלות ניסיוניות של גפיים, השתלות פנים, טיפול בשבץ מוחי על ידי תאי גזע עובריים, ועוד." לא ידוע לי על חולה שבוצע בו טיפול בשבץ מוחי על ידי תאי גזע עובריים. אפשר לבקש מקור ממנו לקוח מידע זה? תודה. 85.250.91.250 12:41, 5 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

הסרתי זאת. לא מצאתי שום פרסום בנושא, ובהתחשב בכך שרק לפני חודשיים חודשיים פרסם Nature כתבה על טיפול כזה בשבץ אצל חולדות, לא סביר שמטפלים כך כבר כעת בבני אדם. ‏odedee שיחה 13:35, 5 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

הסרת "ערך מומלץ"[עריכת קוד מקור]

הערך איננו מתאים להיות ערך מומלץ. למרות הפירוט שקיים בנושא ההלכתי, החלק הרפואי מצומצם ביותר - וזה הרי העיקר. הפיכת הערך לערך שבאמת ראוי להיות מומלץ הינה משימה רחבת היקף, ואי אפשר לבצע אותה על רגל אחת. הערך יועלה להצבעה להסרת "ערך מומלץ". ‏ΔΜΫטרם התאושש מחופשת ויקישיחה • 11:12, 06/08/2008 ה' באב ה'תשס"ח

אני מסכים. הערך אינו ברמה של ערך מומלץ כרגע. (אולי הוא היה בזמן ההצבעה, אבל הקריטריונים השתנו מאז) ברק שושני - שיחה 12:43, 6 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
ערך טוב, אבל לא מומלץ. פשוט לא מספיק מקיף. נוי - שיחה 12:28, 11 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
מסכים עם כל הדברים שנאמרו לעיל. בברכה, Shayakir שיחה. 16:25, 12 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

ראו הצבעה כאן. ‏ΔΜΫטרם התאושש מחופשת ויקישיחה • 22:11, 16/08/2008 ט"ז באב ה'תשס"ח

השתלת איברים על פי ההלכה[עריכת קוד מקור]

הכול מועתק בתרומת איברים#תרומת איברים ביהדות. על פי הנראה, החלוקה בין הערכים היא שבערך 'השתלה' מדובר על ההשתלה הטכנית, ובערך 'תרומה' על מה שנדרש מהתורם וכדומה, כמו אספקטים של חוק, אתיקה, הלכה, כרטיס אדי וכו'. דברים אלו עוסקים בתרומה ולא בהשתלה. לכן המלצתי היא למחוק לגמרי מכאן ולהעביר לשם. יוסף כרמל - שיחה 01:48, 31 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה

בקשר לשיבוט[עריכת קוד מקור]

אפשר לציין את הסרט the island, שבו משבטים בני אדם כדי לקחת את איבריהם. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Island_%282005_film%29

בהקשרים תרבותיים[עריכת קוד מקור]

מדוע משתמש ברוקולי מחקת לי את התוספת, הטיעון שלך לדעתי לא נכון ולא אכפת לי שתרשום שמות של ספרים או סרטים או כל נושא תרבותי אחר ממה שכתבתי, אך בהחלט יש מקום לתת ענין לנושא טעון( טעון כפי שהספר והסרט מציגים) זה בהקשר תרבותי. (בינתיים ערכתי בחזרה)


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:52, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:52, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בהשתלת איברים שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 00:43, 6 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה