שיחה:הצפנת סף

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 7 שנים מאת ערן

Yossiea, תודה על כתיבת הערך המעניין.

  • כשהתחלתי לקרוא אותו זכרתי שכבר נכתב ערך דומה (חלוקת סוד), ובהמשך הערך הוא אכן הוזכר. אם חלוקת סוד היא דוגמה ספציפית של הצפנת סף, האם לא כדאי להעביר את החלקים הכלליים יותר ("חלוקת סוד#שימושים") לכאן יחד עם פרק המוטיבציה הנוכחי, ולהותיר שם פסקה קצרה עם הפניה לערך מורחב כאן?
  • "באופן כללי משתמשי האינטרנט לא זקוקים לסכמת סף אלא בעיקר גופים גדולים..." - האם מנגנוני Two factor authentication מבוססים על הצפנת סף? אם כן, אני לא בטוח שמשתמשים לא זקוקים לסכמת סף
  • לגבי ההודעה של RSA מ-2012 - האם אלו רק כוונות או שהם הוציאו פתרון כזה? ואם כן, כדאי לציין אותו במפורש ולא את הכוונות

תודה, ערן - שיחה 01:22, 21 באוגוסט 2016 (IDT)תגובה

אכן יש קשר בין שני הערכים אך הסדר הכרונולוגי שונה, חלוקת סוד קדמה להצפנת סף. קשה לעקוב אחרי ההתפתחויות בתחום ההצפנה כי קצב השינויים מטורף. זה גדול על בן אדם אחד לעשות סדר בכל זה (בהנחה שהוא בכלל מבין מספיק כדי להתחיל...). בגדול ההצעה שלך נכונה. לגבי Two factor authentication לדעתי אין קשר להצפנת סף. אלא אם כן תוכל להאיר את עיני. הנושא של אימות דו-שלבי (שראוי שיהיה לו ערך בויקי) מדבר על אימות שבו המאמת מפגין ידיעת סוד (הסיסמה או ה-PIN או במקרה של אימות חזק מבצע פרוטוקול אתגר-מענה כלשהו) בנוסף לחשיפת פרט מידע אחר לגביו או בשייכות אליו, כמו כתובת אי-מייל, או "קוד" נוסף המוצג באפליקציית אימות בנייד שלו וכו'. לא מצליח לחשוב על שימוש אפשרי בסכמת סף למשתמשים רגילים (כאלו שאינם מנהלים שרת מקומי בארגון או ספק שירותים). אני למשל רושם את הסיסמה על פתק ומחביא אותו במגירה, אין לי צורך לתאם עם עוד מישהו או לגבות את הסיסמה וכו'. לגבי ההודעה של RSA לא מצאתי מידע נוסף שאפשר לקשר אליו. ננסה למצוא משהו.