שיחה:הפרש סימטרי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 12 שנים מאת Amirki בנושא סימון של הפרש קבוצות

"פעולה זו שימושית ביותר בחישובים הכרוכים בקבוצות לא זרות ומשמשת רבות בתרגילים לסטודנטים למתמטיקה המתחילים בלימודי תורת הקבוצות ומתמטיקה בדידה."

המממ? זו הדוגמא לשימושים שאנחנו מסוגלים לתת? סינג'ורים לתלמידי מתמטיקה בדידה? (מה גם שאפשר לחשוב כמה תרגילים כבר נותנים, לדעתי נותנים לרוב בדיוק שאלה אחת באחד התרגילים). אני מתחייב לנסות להיזכר איפה הסמסטר כבר השתמשו בהפרש סימטרי בצורה קצת יותר מעניינת, אבל נראה לי שאצטרך עזרה... גדי אלכסנדרוביץ' 19:40, 18 מאי 2005 (UTC)

אני לא יודע איך לערוך כאן את הטקסט - אבל יש לי רעיון להערה שניתן להוסיף: ניתן בהינתן משפחה F של תתי-קבוצות של קבוצה סופית X לעבור לקבוצה המתאימה של וקטורים מציינים ב- Z2 בחזקת הגודל של X. (לכל איבר 1 אם הוא נמצא ואפס אחרת). לקיחת הפרש סימטרי של 2 קבוצות במצב זה היא פשוט חיבור של הוקטורים! זה כלי חישובי מועיל: לדוגמא, אם X מגודל N ויש לנו N תתי קבוצות ומעוניינים לדעת האם קיימת אחת שניתן לקבלה ע"י לקיחת מס' סופי של הפרשים סימטריים של האחרות, כל שעלינו לעשות הוא לחשב את הדטרמיננטה המתאימה - וזהו חישוב פולינומיאלי ידוע! באותה רוח: אם X מגודל N ויש לנו משפחה של לפחות N+1 תתי קבוצות, אזי קיימת אחת המתקבלת כהפרש סימטרי מהאחרות.

סימון של הפרש קבוצות[עריכת קוד מקור]

זה רק אני, או שהסימון לחיסור לא נכון? יש לסמן חיסור קבוצתי A\B, ולא חיסור איברים. עד כמה שאני יודע הסימון A-B מסמן את קבוצת כל ההפרשים של איברים מ-A ו-B, וזה כמובן מניח שמוגדר הפרש, וכו'.

באין התנגדויות - שיניתי לסימון הנכון, ובהתאמה לסימון בויקיפדיה האנגלית. יום טוב.
שני הסימונים מקובלים. ראה הפרש (תורת הקבוצות). נראה לי שאתה מתכוון למשלים (מתמטיקה), שגם שם אחד הסימונים הוא . • אמיר أمير (שיחה) 22:20, 17 בנובמבר 2011 (IST)תגובה