שיחה:הפארק הלאומי סקוויה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערות והשגות על הכתוב בערך[עריכת קוד מקור]

סיימתי לכתוב את הערך על הפארק. למי שיש הארות, הערות והשגות על הכתוב בו, מוזמן להביאן כאן, וכן מי שחושב שצריך לשנותו ולעורכו מתבקש להביא את הסיבות לכך כאן, ומה צריך לשנות ולערוך.

ישראל קרמרשיחה • ט' באדר א' ה'תשס"ח • 18:12, 14 בפברואר 2008 (IST)תגובה

דבר חשוב נוסף: אני מבקש ממי שיודע שיוסיף תבנית של פארק לאומי לערך זה.

ישראל קרמרשיחה • ט' באדר א' ה'תשס"ח • 19:03, 14 בפברואר 2008 (IST)תגובה

תבנית השכתוב[עריכת קוד מקור]

ראיתי ששמו תבנית שכתוב לערך. מדוע מי ששם אותה, לא פירט כאן אלו דברים צריכים שכתוב, ומהן הבעיות בערך, ואז אוכל לתקנן או גם אחרים? התבנית לבדה בלי לנמק מדוע שמו אותה מועילה למי ששם את התבנית, אך לא למשתמשי ויקיפדיה אחרים.

ישראל קרמרשיחה • י"א באדר א' ה'תשס"ח • 23:28, 16 בפברואר 2008 (IST)תגובה

התבנית כבר כוללת פחות או יותר הסבר, אבל אם אתה מתעקש, ראה את ההסבר בפארק לאומי יוסמיטי. ירוןשיחה 23:31, 16 בפברואר 2008 (IST)תגובה
מאחר שירון כבר התעייף, אתן לך דוגמא אחת מהפתיח:

"ההר הגבוה בצפון אמריקה הוא הר מקינלי באלסקה שגובהו 6,194 מטרים)." זהו משפט מיותר, חסר משמעות לערך. הערך עמוס לעייפה בפרטים מייגעים, אינו קולח, ובעייתי לקריאה. איתןשיחה 23:40, 16 בפברואר 2008 (IST)תגובה

  1. לא די לכתוב "הערך עמוס לעייפה בפרטים מייגעים, אינו קולח, ובעייתי לקריאה". הבא דוגמאות לפרטים מייגעים, ודוגמאות לדברים הגורמים לערך להיות לא קולח ובעייתי לקריאה. כשטוענים טענות כאלו, מן הראוי להביא דוגמאות מפרקי הערך לטענות אלו, ולא להסתפק בהבאת התבנית ובמשפט אחד.
  2. הטקסט של הערך תורגם מאנגלית, כולל מה שאתה (ואני מניח שגם ירון) קורא "פרטים מייגעים". ויקיפדיה האנגלית היא הבסיס והמקור של ויקיפדיה ושל כללי הכתיבה שלה (מה ששייך לכלל השפות, כמובן, ולא המיוחדים לעברית), והם מחויבים לכללים אלו בוודאי לא פחות מויקיפדיה העברית (או של כל שפה אחרת) כך שהם חושבים שהפרטים האלו אינם מייגעים, ולא מפריעים לקריאה, וטענתכם בעניין זה לא יכולה להתקבל.
  3. אני עצמי עברתי וקראתי את הערך לאחר שסיימתי וכן (תוך כדי העבודה על הערך), ולא הייתה כל בעיה ברציפות הקריאה (ולאורך כל שנות לימודי הייתי חזק בכל הקשור לעברית (כל קריאה, כתיבה וכל מה שקשור בידיעת הלשון העברית.
  4. המשפט שהבאת, אינו מיותר וחסר משמעות לערך, כיוון שהוא מביא את היחס בין ההר הגבוה ביותר ב-48 המדינות הרציפות של ארה"ב הנמצא בפארק הלאומי סקוויה שבו כידוע עוסק הערך, לבין ההר הגבוה ביותר בארה"ב (ובצפון אמריקה) כולה.
  5. משפטים מיותרים (כשהם באמת מיותרים) אינם דוגמה לצורך בשכתוב, כיוון שלא צריך לשכתב את כלל הערך במקרה כזה, אלא להסיר את מה שמיותר.

ישראל קרמרשיחה • י"א באדר א' ה'תשס"ח • 12:47, 17 בפברואר 2008 (IST)תגובה

  1. החזרתי מידע הקשור ישירות לערך כמו לגבי "יער ענק" ו"עץ וושינגטון" (חלק מזה בהערת שוליים).
  2. ליד ציון העובדה שהר ויטני הוא הגבוה ביותר בארה"ב למעט אלסקה והוואי שמתי הערת שוליים שההר הגבוה ביותר בארה"ב וב"צפון אמריקה" הוא הר מקינלי באלסקה בלי ציון הנתונים עם קישור לערך על ההר הזה. הערה זאת בהחלט שייכת כאן, מפני שצוין שהר ויטני הוא הגבוה ביותר במדינות הרציפות של ארה"ב ללא אלסקה והוואי, שייך לציין מהו ההר הגבוה ביותר בארה"ב כולה כולל אלסקה והוואי (ולמעשה הוא הגבוה ביותר בצפון אמריקה).

ישראל קרמרשיחה • י"א באדר א' ה'תשס"ח • 13:44, 17 בפברואר 2008 (IST)תגובה

אל תחזיר מידע שהוסר, גם אם נימקת. איני יודע מה רמתך בעברית, אך אין קורלציה בין הצהרתך לרמה בה נכתב הערך. מקור הערך, ויקיפדיה האנגלית, כלל אינו נוגע לעניין זה - הערך עמוס בפרטים טפלים. הנח לאחרים לשכתב את הערך. ירוןשיחה 15:24, 17 בפברואר 2008 (IST)תגובה
  1. אתה מחקת גם פרטים לגבי "יער ענק" ו"עץ וושינגטון" הקשורים ישירות לערך על פארק סקוויה, האם גם פרטים אלו טפלים בעיניך? פרטים הקשורים ישירות לערך בוודאי שצריכים לחזור לערך
  2. גם הפרטים אחרים שכתבתי אינם טפלים, גם אם הם אינם קשורים ישירות לערך כמו הדברים המוזכרים בסעיף 1. לדוגמה, ההוספה לגבי הר מקינלי שהיא קצרה היא קשורה בכך שלעומת הר ויטני הנמצא בתוך הפארק שהוא נושא הערך והוא הגבוה ביותר ב-48 המדינות הרציפות של ארה"ב, הר מקינלי הוא הגבוה ביותר בכל ארה"ב (ובצפון אמריקה בכלל). לכן הערה זו אינה מיותרת.
  3. רוב הפרטים בערך נלקחו מהערך האנגלי, לכן מקור הערך נוגע מאוד לעניין זה.
  4. כשאתה אומר, שהערך לא נכתב ברמה טובה, למה למשל אתה מתכוון? כשאתה טוען טענה כזו בפני מי שכתב אותו, עליך להביא דוגמאות מהערך המראות לדעתך טענה זו, אחרת זו טענה לא רצינית.

ישראל קרמרשיחה • י"א באדר א' ה'תשס"ח • 15:55, 17 בפברואר 2008 (IST)תגובה

התמונה בתבנית[עריכת קוד מקור]

שיחזרתי לגרסא היציבה והפעלתי הגנה ל-24 שעות. נא לדון כאן ולהגיע להחלטה. יוסאריאןשיחה 15:04, 6 בספטמבר 2009 (IDT) העברה משיחת משתמש:יוסאריאן:תגובה

מדוע שינית את הגרסה האחרונה של הפארק הלאומי סקוויה?[עריכת קוד מקור]

הגרסה האחרונה הייתה ראויה יותר ויפה יותר עם תמונת "היער הענק" שהוא עיקר פרסומו של הפארק (באופו כללי עצי סקוויה ענקית הם עיקר פרסומו של הפארק וה"יער הענקי" התפרסם יותר משטחים אחרי של עצים אלו), ועם תמונה אחת בפרק "ספלאולוגיה" ותמונה אחת ב"אתרי התיירות בפארק".
בהגנה שהפעלת על הערך למעשה פגעת בלי כוונה בערך, כיוון שהגרסה הנוכחית יפה וראויה פחות מהגרסה הקודמת עם התמונות הנ"ל (ויוצא שישנן שתי תמונות של "שביל הסיירה הגבוה" ואין אף תמונה של עצי הסקוויה שהם עיקר פרסומו של הפארק!)

ישראל קרמרשיחה • י"ז באלול ה'תשס"ט • 15:11, 6 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה

מכיוון שנכנסתם למלחמת עריכה בערך, בדקתי ושחזרתי לגרסא היציבה. נא לדון בדף השיחה של הערך. לא בדקתי כלל איזו גרסא יפה יותר (בעיניי), אבל דע שיפה זה עניין לטעם. יוסאריאןשיחה 15:13, 6 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה
אבל מה ש"היער הענק" הוא עיקר פרסומו של הערך, הוא עובדה שלא קשורה לטעם, ומה שערך עם תמונה אחת לפחות בכל פרק הוא יפה יותר, זה גם לא קשור לטעם אלא ברור לחלוטין.
ישראל קרמרשיחה • י"ז באלול ה'תשס"ט • 15:29, 6 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה
כבר כתבתי שלא ממש הסתכלתי על הערך. אם מישהו חולק עליך וחושב שיפה יותר או מתאים יותר אחרת, כדאי שתנסה לשכנע אותו או למצוא תומכים נוספים בדף השיחה, ולא תיכנס למלחמת עריכה. הגרסא היציבה תופסת עד שמתגבשת הסכמה, מגיעים לקונצנזוס או שיש בוררות\הצבעה. כדאי שתלמד לכבד זאת. יוסאריאןשיחה 15:34, 6 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה
  1. מי שנכנס למלחמת עריכה אתי היה ברוקולי. אני ערכתי עריכה לגיטימית של הוספת כמה תמונות מהחשובות ביותר הקשורות בפארק, שאינה נגד כללי ויקיפדיה, וברוקולי שחזר את עריכתי ללא כל סיבה רצינית.
  2. אתה שוב מתייחס ליפה יותר או פחות, אך מה שעצי הסקוויה הענקית הם עיקר פרסומו של הפארק, וששטח העצים המפורסם ביותר של עצי הסקוויה הענקית הוא "היער הענק", ולכן תמונה שלו היא הראויה ביותר להיות בתבנית, אינו קשור למה יפה יותר.
    וכן מה שראוי שבכל פרק תהיה תמונה אחת לפחות, כדי שדברים הכתובים פרק זה יקבלו יראו באופן מוחשי ביותר, גם אינו קשור ביופי. אמנם, לדעתי, ואני בטוח שלרוב האנשים פרק עם תמונה הוא גם יפה יותר מפרק נטול תמונות, אך זה קודם כל שייך למה שנדרש לפרק עצמו כפי שכתבתי לעיל, ולא ליופי.
  3. כדי לדעת על דיון בדף השיחה הזה, צריכים להגיע אליו, כיצד גולשים שונים ידעו שקיים דיון כזה בדף זה?
ישראל קרמרשיחה • י"ז באלול ה'תשס"ט • 15:50, 6 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה
בשביל זה יש לוח מודעות... • עודד (Damzow)שיחהמשתמש זה הוא מובחר! 15:52, 6 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה
צריך גם שהגולשים ידעו שישנם מודעות חדשות והזמנות חדשות לדיונים כאלו!
ישראל קרמרשיחה • י"ז באלול ה'תשס"ט • 16:14, 6 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה

ובכן אני פונה פה לגולשים אחרים להביע דעתם לגבי דעתי, בתקווה שיהיו כאלו:
אני טוען שלא ייתכן שערך על הפארק הלאומי סקוויה יהיה ללא תמונה של "היער הענק" שהוא השטח המפורסם ביותר של עצי הסקוויה הענקית בפארק והם עיקר פרסומו של הפארק, ולכן תמונה של היער הענק" היא זו שצריכה להיות תמונת התבנית יותר מכל תמונה אחרת ובוודאי יותר מתמונה הקשורה ב"בשביל הסיירה הגבוהה" שכמוה יש תמונה בהמשך.
בנוסף, מן הראוי שבכל פרק תהיה תמונה אחת, כלומר תמונה של מערה בפרק "ספלאולוגיה" ותמונה אחת של אתר תיירות חשוב בפארק בפרק "אתרי התיירות בפארק.
אלו שני הדברים החשובים ביותר, אך לדעתי, יש להוסיף גם תמונה אחת של בעל חי בפארק ותמונה של מקור מים, ויש מקום לצד הטקסט של הערך לכך, וזה בחלט לא נקרא אלבום, אלא ערך אנציקלופדי ראוי ויפהפה!
ישראל קרמרשיחה • י"ז באלול ה'תשס"ט • 15:50, 6 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה

האמנם אין תמונות של עצי סקוויה? כי בתיאור התמונה התחתונה, המופיע כאן, דווקא רשום שכן. ולא רק זה, אלא שניתן להבחין באמצעות דוגמא חיה בממדים העצומים של סקוויה ענקית. קוריצהשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 17:49, 6 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה
אך אין תמונה מ"היער הענק" שהוא השטח המפורסם ביותר של עצי הסקוויה הענקית, תמונת התבנית הראויה ביותר בערך של הפארק הלאומי סקוויה היא תמונה של עצי סקוויה ענקית ובייחוד של שטח העצים המפורסם ביותר!
ישראל קרמרשיחה • י"ח באלול ה'תשס"ט • 18:55, 6 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה

קישורים חיצוניים יוצא מהכלל[עריכת קוד מקור]

מצאתי אתרים יוצאים מהכלל לפארקים הלאומיים סקוויה וקינגס קניון:

  • אתר שיש בו מידע רב ותמונות מרהיבות, והוא כולל מאמר מרכזי, ומאמרים משניים שניתן להיכנס עליהם דרך כותרות המשנה של המאמר הראשי: Sequoia and Kings Canyon National Parks.

ישראל קרמרשיחה • י"ח באלול ה'תשס"ט • 16:33, 7 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה

ומיהו אותו גורם העומד מאחורי האתר? קוריצהשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 16:37, 7 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה
מה שייך מיהו הגורם? לא הבנתי כוונת שאלתך! ובכל מקרה איני יודע!
ישראל קרמרשיחה • י"ח באלול ה'תשס"ט • 17:09, 7 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה
לאור זה שבעלי האתר מצהיר כי אין לו כל קשר לגורמי הממשל הרשמיים בארה"ב, הרי שהקישור מיותר לחלוטין. ויקיפדיה היא לא מאגר קישורים חיצוניים. ניתן בהחלט להסתפק בקישור לאתר הרשמי שכולל מספיק חומר בשפה האנגלית. קוריצהשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 18:59, 7 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה
גם אם הוא אינו קשור לממשלת ארה"ב, עדיין יש כאן מידע מגוון ורב ושלושת האתרים שהבאתי הם מהטובים ביותר מכל המקורות שראיתי לגבי הפארקים האלו, וראיתי לא מעט.
ישראל קרמרשיחה • י"ט באלול ה'תשס"ט • 19:18, 7 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה

הגרסה הראויה ביותר לדעתי[עריכת קוד מקור]

הגרסה הראויה ביותר של הערך הזה המשקפת בצורה הטובה ביותר את תולדותיו ואת מה שיש בו היא הגרסה הזו. * ישראל קרמרשיחה • ז' באלול ה'תשע"א • 15:31, 6 בספטמבר 2011 (IDT)תגובה

לא, זו גרסא גרועה ביותר עם שלל בעיות שטופלו. בהחלט אין להשיב את הערך למצבו הלקוי. ואנא, השתמש בתצוגה מקדימה. זה מפריע להגיב אחרת. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 15:33, 6 בספטמבר 2011 (IDT)תגובה
אני לא מתכוון להחזיר גרסה זו. רק הצגתי כאן את דעתי.* ישראל קרמרשיחה • ז' באלול ה'תשע"א • 15:35, 6 בספטמבר 2011 (IDT)תגובה
לגבי שחזור עריכתי עם שתי התמונות הנוספות והתקציר השחזו, ישנן שתי טענות כלפיך:
  1. אין רווחים לבנים בגרסה זו. רווח אחד ישנו בגרסה שהצגתי לעיל בתחילת הפסקה (ואין בכך כדי לפסול אותה ואפשר לסדר עם אותו מספר תמונות שלא יהיה רווח, מה גם שהערך בגרסה זו ארוך יותר מהגרסה הנוכחית ומתאים לו יותר תמונות בגרסה זו), אך אין כל רווח לבן בגרסה האחרונה שלי שאתה שחזרת היום ומספר התמונות מתאים בדיוק לאורך הערך.
  2. אם שתי התמונות שהוספתי מיותרות בגלל ויקישיתוף, אז מדוע צריך בכלל תמונות בערך חוץ מבתבנית הפארק הלאומי. שיהיה ערך ללא תמונות ונפנה לויקישיתוף. אלא שצריך שיהיו תמונות המשקפות את תוכן הערך וכאשר ישנם פרקים בערך ללא כל תמונה, אז אין מספר התמונות משקף אין תוכן הערך. התמונות שבערך בגרסה עם שתי התמונות שהוספתי בעריכתי האחרונה שאתה שחזרת, משקפות את תוכן הערך וכשלכל פרק לפחות תמונה אחת הקשור לתוכנו. וכך צריך להיות בכל ערך בויקיפדיה, ובייחוד בערכי אתרי טבע. * ישראל קרמרשיחה • ז' באלול ה'תשע"א • 16:49, 6 בספטמבר 2011 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 04:48, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 21:16, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה

עם הגעתם של המתיישבים האירופים הראשונים הגיעו לאזור החלה התפשטות[עריכת קוד מקור]

עדיין דורש ניכוש

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפארק הלאומי סקוויה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 22:41, 12 בנובמבר 2022 (IST)תגובה