שיחה:העתקה נורמלית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האם מדובר בטרנספורמציה השומרת על הנורמה? (ועל מכפלה פנימית, על כן) יובל מדר 00:00, 5 יולי 2004 (UTC)

טרנספורמציות שומרות נורמה נקראות "אוניטריות". כל טרנספורמציה אוניטרית היא גם נורמלית, אך ההפך לא נכון. למשל, טרנספורמציה הרמיטית היא נורמלית אך לא בהכרח אוניטרית. (טרנספורמציה הרמיטית היא טרנספורמציה שמקיימת בזמן שטרנספורמציה אוניטרית היא כזו שמקיימת ) גדי אלכסנדרוביץ' 21:34, 18 דצמ' 2004 (UTC)

שכתוב הערך[עריכת קוד מקור]

כמו שהוא עכשיו, הערך רע. יש לכתוב כאן גם על מטריצות נורמלית, להביא דוגמאות לסוגים שונים של טרנספורמציות נורמליות (הרמיטיות, אוניטריות), לא להתנהג כאילו רק מטריצות נורמליות ניתנות ללכסון או שזה השוס הגדול בנורמליות, להסביר בדיוק מה זה לכסון אוניטרי ומה זה משפט הפירוק הספקטרלי. גדי אלכסנדרוביץ' 21:34, 18 דצמ' 2004 (UTC)

הנה עברה לה שנה ולא שוכתב הערך (ואני מאשים את העצלות של עצמי), וסוף סוף הוא זכה לתבנית שכתוב כי הכתיבה "לא מדעית מספיק", ואני תוהה - האם זו הבעיה של הערך? מה הכוונה ב"כתיבה מדעית"? גדי אלכסנדרוביץ' 21:43, 10 דצמבר 2005 (UTC)
1. אפשר להעביר ל"העתקה נורמלית". 2. העניין המרכזי בהעתקות נורמליות הוא שהן ניתנות ללכסון אורתוגונלי (שני התנאים הרי שקולים זה לזה). 3. בפרט, כל הסוגים המוכרים של מטריצות ניתנות ללכסון (מטריצות אוניטריות, מטריצות הרמיטיות) הם משפחות מיוחדות של העתקות נורמליות. עוזי ו. 13:15, 5 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

מעל איזה שדה?[עריכת קוד מקור]

נדמה לי שהעתקה נורמלית ניתנת ללכסון אורתוגונלי רק מעל שדה המרוכבים. לא?

העתקה או טרנספורמציה[עריכת קוד מקור]

ברוב הערכים שעוסקים בהעתקות נכתבה בעיקר המילה "טרנספורמציה" על הטיותיה השונות. אני חושב שכדאי שיישתמשו באותה מילה (העתקה או טרנספורמציה) על מנת למנוע בלבול. אולי כדאי לשנות את הערך כך שיתאים לערכים האחרים המדברים על הנושא BenSla - שיחה 13:56, 2 באוגוסט 2020 (IDT)[תגובה]