שיחה:העין השביעית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כתובת האתר החדש: http://www/the7eye.co.il

מקור השם[עריכת קוד מקור]

מה מקור השם? הרי הקולנוע הוא האמנות השביעית מצד אחד והעיתונות היא הרשות הרביעית. אז מה הקשר לעין השביעית?

אני מנחש שזה פרפרזה על "לשמור בשבע עיניים". בלנק - שיחה 17:04, 18 באוגוסט 2011 (IDT)תגובה
אכן כן. כותב עוזי בנזימן בגיליון הראשון של העין השביעית:

"העין השביעית" הוא בימה המזמינה את התקשורת הישראלית להתבונן על עצמה בשבע עיניים

בברכה, אבינעם - שיחה 21:45, 18 באוגוסט 2011 (IDT)תגובה
התקשורת מכונה "הממלכה השביעית". ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

דיווח שאורכב ב-20 במרץ 2020[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

בתחילת העמוד כתוב תאריך הסגירה של "העין השביעית", אבל היא עדיין פעילה דרך האינטרנט

שלום לך מר אבידן - מדוע אתה מוחק כל אזכור למקורות המימון והשינוי המהותי שעבר האתר?[עריכת קוד מקור]

אבידן שלום, אתר העין השביעית הינו אתר ביקורת לגופי תקשורת המתיימר גם לתאר עצמו כאובייקטיבי וללא משוא פנים, אם כך, ראשית, מדוע לא להוסיף כתבות שנכתבו כ"ביקורת" (זה מה האתר הזה עוסק בו לא?) על האתר עצמו? ומדובר בביקורת מהותית על מהות פעילותו. שנית, האתר כבר לא פועל תחת המייסד (המכון לדמוקרטיה) מ-2015 אלא תחת (במימון כבד של מעל 75%) של הקרן החדשה לישראל, שממנת עמותות בעלי אופי מובהק, כגון בצלם, שוברים שתיקה ועוד עמותות בעלות קו פרוגרסיבי; החל מכניסת הקרן לתפקידה כגוף הממן העיקרי, בוצעו גם שינויים מבניים בעמותה, כולל בעלי תפקידים - זה נושא מהותי, ולא מגמתי - אלו עובדות מוצקות בעלות סימוכין. להזכירך, מדובר בעמותה ולא חברה פרטית - כלומר עמותה שנועדה לשרת אינטרס ציבורי כביכול, ומקורות המימון שלה חייבים להיות חשופים לציבור, והם אכן כאלו, מדוע? כיוון שזה קריטי לציבור לדעת מי מממן את העמותה כיוון שמממן משפיע על הפעילות, כפי שניתן לראות בשינוי המבנה עם כניסת הקרן החדשה לתפקיד - לא מדובר בתיאוריית קונספירציה שוב - אלא בעובדה עם סימוכין שהוצג. מתוך הדוחות הכספיים של העין השביעית ב-2018. אתה מוזמן לעיין בדוחות הכספיים של העין השביעית בעצמך באתר גיידסטאר. מדוע אתה מוחק עובדות? זה לא "הכפשה" זו עובדה - מה הסיבה שלך למחיקה? מה מגמתי בהצגת עובדה: מימון הקרן החדשה לישראל את אתר העין השביעית בתרומה של כמעט 400,000 ש"ח, כלומר - רוב הפעילות ממומנת על ידה.

האם לא היית טוען שזה קריטי להציג פעולות שנעשות בגוף ציבורי או לתועלת הציבור, כאשר הפעולות שאמורות להיות אובייקטיביות עשויות להיות מושפעות מגורם חיצוני כגון גוף מממן? האתר מתגאה בקבלת פרס - מטעם גוף שממומן גם הוא על ידי הקרן - האם זה לא פרט חשוב?

כמו כן, יש בערך את המשפט הבא: מאז אפריל 2015, מו"ל האתר הוא עמותת "העין השביעית – עיתונות עצמאית, חוקרת וחופשית", שבראשה עו"ד אלעד מן, וחברים בה כותבי האתר ועורכיו. עקב מחסור במשאבים כספיים יצאו אנשי האתר למסע גיוס כספים שיאפשר את המשך הפעלתו[4].

מדוע לא לציין שנכנסה הקרן החדשה לתפקיד המממן העיקרי במקום המכון לדמוקרטיה? "עקב מחסור כספים"... מה? למה לא מצוינת העובדה המופיעה בדוחות הכספיים של העמותה בדבר תרומת הענק לעמותה? מאז הוא פועל בעיקר הודות לקרן החדשה. ומדוע שוב - לא לציין את החשדות שעולים בנוגע להשפעת הקרן החדשה על האתר, כפי שניתן לראות במאמר הביקורת מאת עקיבא ביגמן? האם מאמר ביקורת הוא מוטה? אם התשובה שלך תהיה כן, אם כך, לפי ההיגיון הזה - כל אתר העין השביעית שעוסק בביקורת גופי תקשורת אחרים - הוא מוטה! Orehmeheiman (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

צר לי שלקח כל כך הרבה זמן עד שהגענו לכאן. אין אני חולק על חשיבותו האנציקלופדית של המידע, ואני אף מסכים שהוא חשוב, ראוי והכרחי למען מתן התמונה במלואה לקוראים. אף על פי כן, האופן שבו הוכנס המידע היה מגמתי ומוטה, כשמטרתו לא העשרת הערך אלא הטייתו, השתלחות באתר העין השביעית והפרכת אמינותו.
לדוגמה: ”"העין השביעית" היא לא בדיוק עיתונות עצמאית חוקרת וחופשית, מתברר שהמציאות שונה לחלוטין. ” - משפט זה כתוב באופן סמי-חדשותי, מגמתי ונועד להעביר את הקוראים תהליך מחשבתי כלשהו, ולא נועד להציג דברים כהוויתם ובאופן נייטרלי; ”עורכי האתר טוענים כי מדובר באתר ביקורת "אובייקטיבי" וללא משוא פנים, אך בפועל העין השביעית מקבלת תרומות של מאות אלפי שקלים מ"הקרן החדשה לישראל"” - משפט זה נכתב במגמה שמוקיעה את האתר, תוקפת אותו ומנסה לגרום לקורא לסיאוב כלפיו; גם הפירוט לעומקו של מאמרו של עקיבא ביגמן, שלא אציין מחמת מיותרות הדבר, הובא באופן שמטרתו להוקיע את העין השביעית.
אם ברצונכם להכניס מידע לוויקיפדיה, אנא מכם עשו זאת באופן נייטרלי, מכובד ובלתי מגמתי. כל עוד תכניסו את המידע בכתיבה שיש בה מן המגמתיות - אשחזר את הערך. אני מאמין שביכולת העורכים שניסו להרחיב את הערך לעשות זאת ללא נטאי פוליטי ובאופן אנציקלופדי למהדרין. (שימנשמע?) מה, אין? 18:39, 11 ביוני 2020 (IDT)תגובה
אני מסכים עם שי אבידן. גילגמש שיחה 18:41, 11 ביוני 2020 (IDT)תגובה
גם אני מסכים עם מר אבידן. דוד שי - שיחה 23:38, 11 ביוני 2020 (IDT)תגובה

שלום לך שי - ראשית לא ענית לשום דבר ממה שכתבתי. שנית, אתה עורך או צנזור מידע? מדוע לא תיקנת אם לדעתך זה מגמתי? יכולת להכניס את המידע באופן קונקרטי. מדוע לא להכניס את המאמר של עקיבא ביגמן תחת סעיף "ביקורת", מבלי להרחיב לעומק המאמר מלבד להביא את הטענה המרכזית בו?

לגבי "מנסה לגרום (לקורא) לסיאוב כלפיו" - מה כוונתך? אתה מתכוון שזה שהאתר העין השביעית מקבל מימון במאות אלפי שקלים, דבר שהחל מ-2015 רם לו לשינוי מבני (עד כאן עובדות לא מגמתיות) - יכול לגרום לקורא לפקפק באמינותו - אני מסכים, אבל זה שאתה מרגיש שזה מעצבן, לא אומר שאתה יכול למחוק את העובדה הזאת - וכן, קורא עובדות מן המניין עשוי לגלות או שעשוי להתעלם מהעובדה הזאת - שהיא קריטית במיוחד בעמותה שמטרתה ביקורת אובייקטיבית של כלי תקשורת. לכן, אנסה להשתדל לערוך שוב, בצורה "אנטי מגמתית" מ- "עובדתית גרידא" - ובבקשה ממך - אל תמחק, תערוך את ה"מילים שאתה חש שהן מגמתיות" - אל תצנזר עובדות. בנוסף, מחקת עובדות נטו - כמו למשל, התנגדת לשינוי הפרטים הכללים, שם רשום שהמייסד הוא המכון לדמוקרטיה - זה פרט שכמעט אינו רלוונטי, כיוון שהוא נטש את האתר! ובמקומו נכנס מממן עיקרי אחר - הקרן החדשה - זו עובדה קריטית לקורא! לא "עובדה מגמתית" אין עובדות מגמתיות, יש רק עובדות.

אערוך, אשמח לשמוע מה הערותיך לעריכה האובייקטיבית ככל שניתן שאעשה מיד, בהתאם למה שרשמת, בכבוד ובהערכה. Orehmeheiman (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

אם מדברים על עובדות, המייסד של "העין השביעית" הוא המכון הישראלי לדמוקרטיה - זו עובדה, והיא תישאר נכונה תמיד. אתה זועק על השמטת עובדות, והנה אתה עצמך מבקש להשמיט עובדה זו. מדוע? דוד שי - שיחה 18:13, 13 ביוני 2020 (IDT)תגובה

שי אבידן - אתה עורך של ויקיפדיה? למה אתה ממשיך למחוק עובדות ולא עונה?[עריכת קוד מקור]

ביקשת לעבור לדף שיחה, עברנו.

כתבת לכתוב עובדות בלבד - כתבתי.

למה מחקת את הגירסא האחרונה? למה אתה לא מאפשר לערוך את הערך עם עובדות?

כמובן שהקפדת להשאיר את העובדה שהעין השביעית קיבלה פרס - שממומן על ידי אותה קרן חדשה לישראל שמממנת את העין השביעית.

מלבד זה מחקת הכל. אתה עובד בעין השביעית או בויקיפדיה? מה האינטרס שלך למחוק עובדות? Orehmeheiman (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

קיבלת כבר מענה לעיל. אין לחזור על עריכות שנויות במחלוקת עד אשר תושג הסכמה לשינוי המוצע. גילגמש שיחה 17:50, 13 ביוני 2020 (IDT)תגובה
Orehmeheiman, אם תלחץ על הלשונית "גרסאות קודמות" בזמן שאתה קורא את הערך, תגלה שמאז עריכתך האחרונה שי אבידן לא ערך את הערך, כך שאין הצדקה לטענותיך אליו.
הפרטים העובדתיים קיימים בערך, כולל המימון של הקרן החדשה לישראל. איזה עובדה חסרה לך בערך?
מעניין מנין השגת אסמכתא זו, משום שבדו"ח המוצג באתר גיידסטאר שם התורם מוסתר. דוד שי - שיחה 17:56, 13 ביוני 2020 (IDT)תגובה

ושוב - למה אתה מצנזר עובדות? זאת ויקיפדיה או צנזורמדיה?[עריכת קוד מקור]

לגבי שאלתך לדוח מאתר גיידסטאר - מצאתי באותה דרך בדיוק, לא צריך להיות גאון בשביל זה. כל דוח של כל עמותה חשוף לציבור - כי זה עניינו של הציבור - אז חלאס עם המחיקות!

אגב אתה שקרן - לא מחקתי את העובדה שהמכון לדמוקרטיה ייסד את העין השביעית - זו עובדה מוגמרת. עוד עובדה מוגמרת היא שהמייסד - נטש את האתר, ב-2015, ויש לציין זאת (כי לא מעניין מי המייסד אם הוא לא משפיע על הארגון כרגע, מלבד ציון היסטורי), ואת המכון החליפה הקרן החדשה לישראל. בוקר טוב. זאת עובדה - קריטית! לכן יש חוק במדינת ישראל לפרסום עובדות כגון אלו אצל עמותות.

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בעין השביעית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 21:37, 12 בנובמבר 2022 (IST)תגובה