שיחה:הסקה דדוקטיבית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שינוי שם הערך מדדוקציה להסקה דדוקטיבית[עריכת קוד מקור]

הערך במקור היה קצר והתייחס לדדוקציה מבחינה פילוסופית. לא היה פרוט מספיק של סוגי ההיסק וההגדרה שלהם ברמה הלוגית. בנוסף לא הייתה התייחסות להיקשים שאנשים עושים ובמה הם שונים מההגדרה הלוגית. הערך שוכתב כמעט לגמרי. הוספו הגדרות ברמה הלוגית של סוגי הקשים. הוסברה ההבחנה בין תוקף ההיקש ועניין האמת. נכתבה סקירה נרחבת על המחקר שעוסק בהסקים דדוקטיביים שעושים בני אדם, תוך הבאת תיאורי מחקרים תוצאותיהם ומתי הם חורגים או לא מההגדרות הלוגיות.

השם "דדוקציה" צר מידי (מרמז על ההגדרה הלוגית) השם המוצע "הסקה דדוקטיבית" הוא רחב יותר ומרמז גם על הפן של כיצד אנשים מסיקים בהשוואה לכללים הלוגיים.

יש לציין כי המושג המוצע הוא המושג בו נעשה שימוש בפרק שעוסק בחשיבה דדוקטיבית בקורס של האוניברסיטה הפתוחה פסיכולוגיה קוגנטיבית. (זהו ספר מתורגם מאנגלית).

(עמוד 481 בספר של האוניברסיטה הפתוחה) בן-צור - שיחה 11:59, 31 בינואר 2024 (IST).תגובה

קוראת לבעלי הידע בפסיכולוגיה (עדיף קוגניטבית) לחוות דעתם:

SigTif, Ravit, Chenspec, Tshuva, Ewan2, Saifunny, האלקושי, גלייכער, shaishyy, Telecart,Alon112, איתמראשפר, SocialTechWorker, דובי123, Naidav2424, בן-צור, Pasta Gerev ‏

תודה


מקריאה של הערך ועיון בגרסאות המוקדמות שלו אני מסכים שכעת שם הערך ("דדוקציה") אינו מקיף דיו ואינו מתייחס להיבטים קוגניטיביים של המושג. לדעתי השינוי של שם הערך ל"הסקה דדוקטיבית" ראוי ונכון. Pasta Gerev - שיחה 13:55, 1 בפברואר 2024 (IST)תגובה