שיחה:הנפת הדגל באיוו ג'ימה/הצעת הוספה למומלצים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הועבר מויקיפדיה:ערכים מומלצים/הוספה למומלצים 15:13, 26 בדצמבר 2008 (IST)

הנפת הדגל באיוו ג'ימה[עריכת קוד מקור]

הועבר מרשימת ההמתנה. ירוןשיחה 23:19, 14 בדצמבר 2008 (IST)

הערך נכתב על ידי בתחילה בשביל תחרות הכתיבה, ולאחריה הוא שופר והורחב. יש לציין שהערך נכתב על השלד של מקבילו האנגלי, אך הם אינם דומים בתוכן ובערך הנ"ל יש הרבה חומר מקורי שנאסף לאחר עבודה מקיפה על הנושא. AMIRBL25 - שיחה 15:23, 24 בנובמבר 2008 (IST)

אם כך אנא טפל בכך. טוקיוני 17:25, 20 בדצמבר 2008 (IST)
מה שאני מוכן לעשות הוא לכתוב בדף השיחה את המשפטים שהפריעו לי בקריאת הערך, ואשאיר לך להחליט איך לתקן. עם זאת אני חייב לציין שכמות השגיאות שמצאתי בערך (אפשר לבצע השוואת גרסאות לתיקונים שלי על מנת לראותן) בשלב כה מאוחר של ההצבעה, כאשר כל המצביעים מעלי היו בעד, מטרידה. לאמיר, אני בהחלט מודע לגודל ההשקעה שעשית, אבל לטעמי הוא דורש עוד עבודה, ועם זאת, אל חשש. מכיוון שאני היחיד שמתנגד לערך בצורתו הנוכחית מובטח לך שיהיה ערך מומלץ.
אם הערך יהיה מומלץ כאשר הליקויים שאתה מצביע עליהם לא יתוקנו, ההמלצה תהיה חשובה לי כקליפת השום. ראיתי את התיקונים הרבים שערכת, ואשתדל להמשיך באותו קו עריכה. AMIRBL25 - שיחה 18:35, 20 בדצמבר 2008 (IST)
  • נמנע מעבר לכך שהערך אכן זקוק לעריכה לשונית קלה יש משהו שלא ברור לי. בערך רשום שהקרב על כיבוש הר סוריבאצ'י היה קשה מאוד ופסקה לאחר מכן נאמר כי נשלחו רק 40 חיילים לכבוש אותו ולא נתקלו בשום התנגדות?! היתכן והכוונה הייתה לכתוב שלאחר שההר נכבש נשלחו לשם החיילים רק כדי להניף את הדגל...? בעד הבעיות תוקנו. יורי - שיחה 22:54, 22 בדצמבר 2008 (IST)
לא ולא. הקרב היה אכן קשה, אך כיבוש ההר היה רק חלק קטן ממנו. מרבית החיילים נפגעו שעה שהם נחתו על החוף. היפנים התבצרו ותקפו כל פעם בקבוצות קטנות. עכשיו לשאלתך - בהתייעצות נוי, הסרתי מהערך את המשפט הבא: "לפני כיבושו, נשלח צוות סיור לסייר במעלה הר סוריבאצ'י. הצוות ציפה לנוכחות חיילים יפנים על ההר אולם הוא לא נתקל בה ודיווח זאת לקולונל צ'נדלר ג'ונסון.". האמריקאים ידעו מבעוד מועד על נוכחות מועטה של יפנים בהר, ומכאן מספר החיילים הקטן יחסית (מחלקה אחת בלבד) שכבש אותו.
בדבר הצורך בעריכה לשונית - השקעתי בערך את כל כולי, וחבל לי שדווקא עיניני הלשון ימנעו ממנו להופיע בעמוד הראשי. AMIRBL25 - שיחה 17:50, 20 בדצמבר 2008 (IST)
דבריך אינם מתיישבים עם המשפט "בהר התבצרו רבים מהחיילים היפנים וירו אש כבדה אל עבר הכוחות האמריקניים." בכל מקרה תיקנתי את הסתירה הקיימת לדעתי בערך ע"פ קריאת הערך בויקי האנגלית. אני מקווה שאין לך התנגדות לכך. יורי - שיחה 19:30, 20 בדצמבר 2008 (IST)
מה לגבי הערך קרב איוו ג'ימה, מבין שני הערכים הללו לא כדאי שהערך על הקרב יהיה המומלץ, והערך על הנפת הדגל יזכה ב"הידעת?". טוקיוני 21:32, 21 בדצמבר 2008 (IST)
לא, כדאי ששניהם יהיו מומלצים, אבל כשרק אחד טוב מספיק, רק הוא יומלץ. נוי - שיחה 21:20, 22 בדצמבר 2008 (IST)

הוסף