שיחה:המושבה הגרמנית (ירושלים)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני חודש מאת InternetArchiveBot בנושא בעיה בקישורי ארכיון בערך (מרץ 2024)

מדוע הערך הראשי צריך להיות על זו בירושלים? למה לא בחיפה? בחיפה הוקמה המושבה הראשונה? דרור 13:44, 18 אפריל 2006 (IDT)

העתקה - שימוש בזכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

כמה קטעים בערך זה הועתקו ישירות מאתר האגודה למען ירושלים בקישור הבא: http://sachlav.huji.ac.il/jerusalem/heb/upload/sites/mosh_ger.html

הנה דוגמאות

ויקיפדיה:
הבנייה נעשתה במתכונת כפר גרמני טיפוסי בחבל וירטמברג שבדרום מערב גרמניה, משם הגיעו מתיישביה, אך תוך שימוש בחומרים מקומיים. כך, שלא כבכפר גרמני אופייני, בתי המושבה הגרמנית בירושלים בנויים מאבן ירושלמית, ולא מעץ ומלבנים
המקור:
הבנייה נעשתה במתכונת כפר גרמני טיפוסי בחבל וירטמברג שבדרום מערב גרמניה, משם הגיעו מתיישביה. הבנייה נעשתה בחומרים מקומיים. כך, בהבדל מכפר גרמני אופייני, בתי המושבה הגרמנים נבנו מאבן ירושלמית, ולא מעץ ומלבנים. מרבית הבניינים הם בני שתי קומות או בתים חד קומתיים ובעלי גגות רעפים.

בויקיפדיה
בשנות ה-60 וה-70 נבנו במושבה בתי דירות בסגנון הישראלי המקובל של אותם זמנים, שלא הוסיפו חן רב למושבה. החל משנות ה-80, עם התפתחות מודעות השימור, נבנים כל המבנים החדשים במושבה בסגנון התואם את רוחה המקורי: בניה נמוכה, גגות רעפים, חלונות מקושתים, דגש על חצרות וגינון, וכדומה. כך נשמר אופייה המיוחד, כמעין כפר 'מרכז אירופאי' בלב ירושלים, בו שזורים אלמנטים מקומיים.
במקור
בשנות ה- 60 וה- 70 נבנו במושבה בתי דירות בסגנון הישראלי המקובל של אותם זמנים, שלא הוסיפו חן רב למושבה. עם התפתחות המודעות לשימור בארץ ובירושלים בפרט אושרה על ידי עיריית ירושלים בשנת 1978 תוכנית מס' 2154 לשימור השכונה. היום נבנים כל המבנים החדשים במושבה בסגנון התואם את רוחה המקורית: בניה נמוכה, גגות רעפים, חלונות מקושתים, דגש על חצרות וגינון, וכדומה. כך נשמר אופייה המיוחד, כמעין כפר 'מרכז אירופאי' בלב ירושלים, בו שזורים אלמנטים מקומיים.


אין בושה ?

אנו מקפידים מאוד על זכויות יוצרים, ולאחר בדיקה (קצרה) נמחק את הערך או שנכתוב אותו מחדש. odedee שיחה‏ 04:25, 7 יולי 2006 (IDT)
אכן הייתה פה העתקה, אלא שבכיוון השני: חלקים שלמים מן הערך שלנו הועתקו אל "האגודה למען ירושלים". הקטע "הבנייה נעשתה במתכונת כפר גרמני טיפוסי בחבל וירטמברג..." הוא חלק מן הערך הראשוני המקורי שנכתב בידי דרור בינואר 2005, והקטע "בשנות ה-60 וה-70 נבנו במושבה..." הוא טקסט שלי לחלוטין במילותי שלי, שהתווסף ב-3 ביוני (אחת מהרחבות אחדות שעשיתי בערך), כרשמי ביקור במושבה שערכתי יום קודם + צילומים (ניתן לראות את התמונה בערך, שצולמה על ידי ב-2 ביוני).
את היסטוריית הערך ניתן לראות בדף הגרסאות האחרונות של ההפניה המושבה הגרמנית בירושלים (שמשום מה נמחקו ורק מפעיל יכול לראותן). הייתה כאן, ללא קשר, העברה לא תקינה של שם הערך. עניין זה מדגיש עד כמה חשוב להקפיד על העברות תקינות של שמות ערכים. מגיסטר 09:33, 7 יולי 2006 (IDT)
תודה, מגיסטר. חשבתי שייתכן שההעתקה היא בכיוון ההפוך אבל בלי ההיסטוריה אין דרך לדעת. עברתי על ההסטוריה של ההפניות השונות המשונות ולא מצאתי את ההסטוריה כלל. אם אין חשש להעתקה, מדוע נמחקו הגרסאות הקודמות? אולי עוד אפשר לשחזר אותן ולהעביר בצורה תקינה. odedee שיחה‏ 10:29, 7 יולי 2006 (IDT)
נדב כבר עשה זאת ושיחזר כך שבדף ההפניה קיימות כל הגירסאות הקודמות. למעשה, היה עליהן להופיע בערך ולא בדף ההפניה, אבל איני יודע האם וכיצד ניתן לעשות זאת בשלב זה. מגיסטר 10:39, 7 יולי 2006 (IDT)
נראה לי שצריך למחוק את הערך הנוכחי ולהעביר את ההפניה, עם ההיסטוריה, לערך, כפי שראוי היה לעשות מראש. עוד לא מאוחר, כי הגירסה הנוכחית של הערך כמעט זהה לגירסה האחרונה בדף ההפניה לפני שהפכו אותו להפניה, למעט תבנית פירוש נוסף ומשפט או שניים נוספים. אעשה זאת מאוחר יותר, אם לא יקדימו אותי. odedee שיחה‏ 10:52, 7 יולי 2006 (IDT)

למען הסר ספק ובשם ההגינות (אותה לא הפגין זה שחתם את דבריו ב"אין בושה?"), לא נראה לי גם שמדובר כאן במקרה של הפרת זכויות יוצרים מצידו של איציק שוויקי, אשר כתב את המאמר המתפרסם באתר האגודה למען ירושלים (ובמקומות נוספים ברשת). המאמר שלו רחב ומפורט הרבה יותר מהערך בוויקיפדיה, וניכר שוויקיפדיה הייתה רק אחד ממקורות אחדים שהשתמש בהם לכתיבת מאמרו. מאמרו כולל, במקומות שונים, כ-5 משפטים שנלקחו מוויקיפדיה, וקיבלו הרחבה משמעותית. יתכן ומוטב היה אילו הקפיד יותר על שינוי הניסוח, אך אני רואה מחמאה גדולה בכך שמר שוויקי, שהוא כותב מוכשר ובר סמכא בנושאי מבנים ושכונות בירושלים (ערכים אחדים בוויקיפדיה מפנים אל מאמריו), מצא את ויקיפדיה מקור מהימן ורהוט להסתמך עליו. מגיסטר 13:09, 7 יולי 2006 (IDT)

הנה ההיסטוריה של הערך [1] - כאן אפשר לראות מה הוסף ובאיזה שלב. דרור 13:28, 7 יולי 2006 (IDT)

עמק רפאים האמיתי[עריכת קוד מקור]

עמק רפאים כרחוב ירושלמי עם כל הכבוד אינו תחליף למידע גיאוגרפי אודות האזור של עמק רפאים ונחל רפאים , נה באנגלית אני מוצא את המידע הזה http://en.wikipedia.org/wiki/Valley_of_Rephaim

אכן. אתה יותר ממוזמן להרחיב בנושא גם בערך בעברית. ‏odedee שיחה 22:22, 19 בנובמבר 2006 (IST)תגובה
מישהו קרא לי? דרור 01:00, 20 בנובמבר 2006 (IST)תגובה

השטחים החקלאיים של המושבה בי-ם[עריכת קוד מקור]

על פי הערך, חלק מהמתישבים היו איכרים. מישהו יודע איפה היו השטחים החקלאיים של המושבה הגרמנית?--‏sir kiss שיחה 14:01, 18 ביוני 2007 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 03:47, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 20:17, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה

שמה המקורי של המושבה[עריכת קוד מקור]

מאליו מובן כי לכל יישוב ישנו שם, וכך גם למושבות הטמפלרים: ולדהיים, שרונה, וילהלמה, ועוד. איך זה שרק שתי מושבות אין להן שמות: זו שהוקמה ליד ירושלים, וזו שהוקמה ליד חיפה. ידוע לי כי למושבה שהוקמה ליד ירושלים ניתן השם REFAIM, אך איני בטוח בכך. א.ג.הרץ - שיחה 10:10, 26 ביוני 2019 (IDT)תגובה

לאחרונה גיליתי מקורות אחדים לשמה המקורי של המושבה (כגון: https://lib.haifa.ac.il/systems/etexts/1102075.pdf Dan Goldman: The Architecture of the Templers in their Colonies), ולכן הוספתי בערך את שם המושבה REFAIM. א.ג.הרץ - שיחה 15:03, 18 ביולי 2022 (IDT)תגובה

הסניף השלשי בתולדות ארומה היה במושבה הגרמנית בעמק רפאים פינת מלל והיה פתוח בשבת,לאחר זמן עברה ארומה לעמק רפאים 43 והיא כשרה וסגורה בשבת.

בעיה בקישורי ארכיון בערך (מרץ 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום. בתהליך הארכוב, החזיר הארכיון שגיאות לאחד או יותר מהאתרים ששלחתי לארכיון. להלן קישורים שהחזירו שגיאה והשגיאה המתאימה.

בכל מקרה זו תהיה ההודעה היחידה לגבי קישורים אלו, ולא יעשה ניסיון נוסף לארכוב קישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 22:53, 18 במרץ 2024 (IST)תגובה