שיחה:היזק ראייה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת אפרון בנושא "צו מניעה"

נכתב "במצב שיש בו הזק ראייה מחייבת ההלכה את שני הצדדים בבניית קיר..." אמירה זו נכונה רק במצבים מסוימים, כגון חצר השותפים, אך אין זה מדויק כאמירה כללית ביחס להיזק ראייה. ישנם מקרים שההלכה דורשת מאחד הצדדים בלבד לסלק הזק ראייה. בהתאם לנאמר בגמרא במסכת בבא בתרא (דף ס.) "לא יפתח אדם לחצר השותפין פתח כנגד פתח וחלון כנגד חלון; היה קטן - לא יעשנו גדול, אחד - לא יעשנו שנים". על בסיס משנה זו מחייבים את המזיק בראייה לסתום חלון שפתח כנגד ביתו של חברו.

ערך זה נכתב או הורחב במסגרת מיזם מעוף, משפט עברי בוויקיפדיה, של הקליניקה למשפט עברי בפקולטה למשפטים, באוניברסיטת בר-אילן, בחסות תוכנית תייגר למשפט העברי.
:

"צו מניעה"[עריכת קוד מקור]

שמואל היהודי, לדעתי לנסח פסקה העוסקת ב"צו מניעה", זה נקודת מבט לא נכונה, צו מניעה הוא בסך הכל כלי משפטי של בית דין/בית משפט, אין שום טעם לדבר על הכלי המשפטי ולא על הדין עצמו, מותר/אסור ולכתחילה/דיעבד, זה גם יוצר עיוות כי צו מניעה קיים רק כשיש מי שיוכל לכפות עליו, אבל הדין הממוני קיים מעצמו ואין לו צורך ביכולת כפיה (כלומר אדם אמור להישמע להוראות הדין גם ללא כפיה...). אפרון - שיחה 23:39, 21 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה