שיחה:החזית העממית הדמוקרטית המהפכנית האתיופית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Ewan2 בנושא הערה בקשר לשם הערך

ביקורת עמיתים בעקבות תחרות הכתיבה ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

הערך החזית העממית הדמוקרטית המהפכנית האתיופית התמודד במסגרת תחרות הכתיבה בנושא ביתא ישראל. להלן הערות השופטים בתחרות על היבטים שונים בכתיבת הערך ואפשרויות לשיפורו:

החזית העממית הדמוקרטית המהפכנית האתיופית

ערך זה נכתב במסגרת תחרות אזמרי - תחרות הכתיבה הראשונה על מורשת ביתא ישראל ותרבות אתיופיה בוויקיפדיה.

נכתב על ידי: Itzuvit
מקצוענות הערך סוקר היבטים רבים ומציג תמונה רחבה יחסית, אך עם זאת, הערך נותן מקום לביקורת על הנושא המדובר ולא מציג דעות נוספות מתווכחות עם הביקורת (דבר שכמובן קיים, ושיכול היה לספק תמונה מלאה יותר של הנושא). דבר נוסף, חסר בערך הרחבה על כיצד הקבוצה קמה לעולם והתהליכים שהובילו להקמתה.
אמינות לערך מקורות רבים ומגוונים שרובם גם מקוונים.
מקוריות הערך מציג איזון ראוי בין הסתמכות על הערך באנגלית לבין ניסוח מקורי וחופשי. לא היה ציון האם הערך תורגם או לא, למרות שישנם מקורות זהים לערך העברי ולאנגלי. והיה ותורגם אין צורך לציין את המקורות בהערות שוליים. התרגום מוויקי האנגלית בינוני.
מקומיות לא אוזכר הקשר כזה. לערך קיים הקשר ישראל שאינו בא לידי ביטוי - ההצטלבות היסטוריה של "מבצע שלמה" והצורך בדיאלוג שזה יצר עם נושא הערך. כמובן, הנוכחות הצבאית של ישראל באתיופיה, המקום שלה במערך הפוליטי-צבאי של אתיופיה בערב המהפכה ולאחר מכן. ממדים אלו ואחרים רלוונטיים לערך ויכלו להוסיף הקשר מקומי.
אוניברסליות קיים הסבר מקיף על הפוליטיקה הפנים אתיופית ומבחינה זו הנושא כוסה. הערך מציג במידה טובה את ההקשר הכללי, אך חסר רב ממדיות (חסר עמדות מגוונות על הנושא). כמו כן, ניתן להרחיב על הממד הגיאופוליטי בנושא ואת המקום של "מעצמות העולם" בעניין.
נגישות פסקת פתיח סבירה. הפסקה מתייחסת למצב בשנת 2000 כאשר בערך יש נתונים מעודכנים יותר. כתוב בפתיח: "או בקיצור איחדג" - אין שם כזה "איחדג", אם כבר קיצור אז איחד"ג (ראשי תיבות). לאורך כל הערך יש לתקן את האיחדג בהקשר הראוי, החזית, המפלגה, התנועה, לא צריך את כל השם, אבל לא להמציא קיצור. מקסימום להשתמש בראשי התיבות באנגלית, באם הן מופיעות בסימוכין. עוד בפתיח: "מתוך 547 מושבים" - ניסוח, 547 המושבים.
קישוריות הקישורים הפנימיים טובים. בפסקה בחירות 2005: לקשר פנימית לבחירות. בפסקה אידאולוגיה לקשר את שוק חופשי לכלכלת שוק.
חזות יש תבנית מפלגה וזה חשוב ומוסיף לערך. גם טבלת תוצאות הבחירות, נאה. יש סמל, אך אין איורים או תמונות בערך. יש לטפל עיצובית בערך, כך שהערות השוליים תופענה בסיום הטבלה ולא לצידה. מקובל לנקד בסיום הערת השוליים. גם שתי התבניות בסוף עם התנועות השונות מוסיפות ומעניקות אוריינטציה. ראוי לארגן את כותרות המשנה מחדש, לשנות את סדר נושאי המשנה כדי לייצור זרימה נכונה יותר של מידע. לדוגמא, ההיסטוריה של הערך מוצגת לקראת סוף העמוד, דבר שמציג את הפיסקה השנייה בלי ההקשר שמבהיר אותה.
רהיטות התרגמת מורגשת בערך. דוגמאות לתרגמת: "...מה שהוביל לקריסת שרשרת השליטה בקלפיות; "במערכת בה הקו המפריד ... מחופר היטב"; "טענות ... מעוגנות בחוק". בפסקה בחירות 2005: "193 אתיופים (אזרחים ושוטרים". - איפה נסגרים הסוגריים?, איך הסתיימה במותם, מה קרה? עוד משפט הבהרה. בהמשך הפסקה: "האופוזיציה באתיופיה מפולגת, אך עדיין קיימת ופעולות התיאום בה השתפרו." - הפסקה מדברת על 2005 והמשפט מנוסח בלשון הווה, למה הכוונה? האופוזיציה היתה מפולגת? ואם לא והכוונה היא, גם בימינו האופוזיציה מפולגת, מה הקשר לפסקה?. בפסקה הארגון: "כ-4,000,000 איש".- ניסוח: אנשים ברבים, או בני אדם. בהמשך: "מדווח בדו"ח מה10 במרץ 2010:" - מה-10, מקף. "היום פקידי הקבאלה מחזיקים כמות "- מה זה קבאלה?. בהמשך:"שבסיסה בטיגראי ו... שהבסיסה בדרום אתיופיה.כ-4,000,000 " - ניסוח; שהבסיסה, רווח אחרי הנקודה ולפני ה-4,000,000. בהמשך: "קבוצות פוליטיות אפריות אחרות" - מה אפריות?. בהמשך: "שהיחסים ... העכירו‏" - נעכרו לא העכירו. בפסקה: אידיאולוגיה פוליטית: ראשית אידאולוגיה כמו שם הערך אליו מקשרים. שנית: "הסוציאל הדמוקרטי והפדרליזם., תוך". - או נקודה או פסיק. בהמשך: " למרות שמקורה של הרפובליקה הפדרלית הנוכחית הוא במאמצי ריכוז הכוח של קיסרי אתיופיה ושל הדרג." - זה משפט התניה, איפה החלק השני שלו, מה רצתה העורכת לומר כאן?. "במדינות האיזור יש פרלמנטים וממשלות עצמאיות וכי היא" - ניסוח לקוי, כנראה מקושר למשפט הקודם. "הנשען על המדיניות הכלכלית" - מי נשען?, הפיתוח?, כנראה התעשייה. אם כך אז נשענת. בפסקה: היסטוריה: "לפני שהאיחדג הפכו לממשלה" - התנועה לא הפכה לממשלה, חבריה הרכיבו אותה. המשפט הראשון מדבר על 1991 והשני על 1989, איפה הסדר הכרונולוגי?. בהמשך: "מאוחר יותר הצטרפו אליהם ארגון" - מאוחר יותר מ-89 או 91?. "האתיופיות (גוף קטן של קציני דרג שנתפסו ע"י החזית העממית לשחרור טיגראי) שהתפרקה" - ניסוח לקוי, צריך פסיקים, בלי קיצורים על ידי ולא על ידי. "האיחדג קיימה את מפלגת הקונגרס השישי שלה בספטמבר 2006" - אולי הכוונה לכינוס?. ניסוח לקוי.
שיתופיות נכתב על ידי עיצובית. לא היתה שותפות של עורכים נוספים, עד תום מועד התחרות.
סיכום
הערך כתוב טוב ומספק מידע רב, אך חסר מידע שיספק תמונה רחבה יותר (נראה שהוא מוטה לצד אחד, וזה לא מצוין בראשית הערך). ראוי לארגן את כותרות המשנה מחדש. בנוסף לכך, כדאי להרחיב על התהוות של הקבוצה. יש ליקויי ניסוח רבים, וצורך בהגהה וויקיזציה. הכמות הגדולה של הבעיות הנ"ל מעיבה על ההנאה מקריאת הערך למרות שהושקעה בו עבודה.

תחרות אזמרי

נשמח לשיפור הערך בהתאם להערות. תודה לכותבי הערך, והמשך עבודה פוריה בוויקיפדיה. בברכה, אזמרי לשירותך (:


אזמרי לשירותך (: 12:23, 26 ביולי 2011 (IDT)


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:50, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 19:27, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה

הערה בקשר לשם הערך[עריכת קוד מקור]

בשפות אחרות תורגם שם המפלגה ל"חזית המהפכנית דמוקרטית של עמי אתיופיה". אם זה "עמי אתיופיה" זהו הבדל משמעותי לעומת סתם "עממית" .לפי עברה של החזית שהייתה קואליציה של תנועות של כמה עמים באתיופיה - אמהרה, טיגרה, אורומו , ושל דרום אתיופיה ,נראה שאכן מדובר "של עמי אתיופיה".Ewan2 - שיחה 21:52, 28 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה