שיחה:האפס המוחלט

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 שנים מאת שם החשבון שלכם בנושא הגבול העליון

הגבול העליון[עריכת קוד מקור]

"הגבול העליון, הוא מצב בו החלקיקים נעים באופן אקראי, במהירות הקרובה למהירות האור, והגבול התחתון, הוא טמפרטורה בה תנועת החלקיקים נעצרת לגמרי, ועל כן אין להם אנרגיה קינטית".

האם מוגדרת טמפרטורה מסויימת לגבול העליון, כשם שמוגדרת טמפרטורה מסויימת לגבול התחתון, או שלכל חומר ישנה "טמפרטורה מקסימלית" אחרת? אם אכן קיימת טמפרטורה כזו, מהי?

תודה. אביתר ג' - שיחה 20:12, 9 באוקטובר 2010 (IST).תגובה

נ"ב, למדתי שהדרך שבה חושבה טמפרטורת האפס המוחלטת היא באמצעות שרטוט עקומת נפח או לחץ כפונקציה של טמפרטורה, וביצוע אקסטרפולציה של הטמפרטורה, כאשר הלחץ והנפח שוים ל-0. (על פי נוסחת הגזים האידאליים pV=nRT, כאשר הלחץ (p) או הנפח (V) שוים ל-0, גם הטמפ' (T) שוה ל-0).

האם זה נכון הסטורית? תודה. אביתר ג' - שיחה 20:53, 9 באוקטובר 2010 (IST).תגובה

על פניו נראה לי שהמשפט שכתוב בערך לגבי הגבול העליון שגוי. אין גבול עליון לאנרגיה שיכולה להיות לחלקיק. אני-ואתהשיחה 22:00, 9 באוקטובר 2010 (IST)תגובה
מכאן ניתן לראות שלא כדבריך. ישנו גבול עליון למסה שיכולה להיות לחלקיק (מסת פלאנק), וישנו גבול עליון למהירות שיכולה להיות לחלקיק (מהירות האור). לכן, האנרגיה הקינטית של החלקיק שמושפעת ממסתו וממהירותו, גם היא מוגבלת בגבול עליון. באמצעות קבוע בולצמן ניתן לקשר בין האנרגיה של החלקיק לבין הטמפרטורה של צביר חלקיקים כאלה, כך שגם לטמפרטורה יש גבול עליון. אביתר ג'שיחהתרומות • כ"ד בתשרי ה'תשע"ט • 10:27, 3 באוקטובר 2018 (IDT)תגובה

שימוש בקנה מידה תעשייתי[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף וק:הכהממ#שימוש תעשייתי (בקנ"מ גדולים) בטמפרטורות הקרובות לאפס המוחלט