שיחה:האימאם שאמיל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מה בערך דורש שכתוב?

Pacman 13:03, 18 דצמבר 2005 (UTC)


Naim meod likrot al ha Sheykh Shamil shelanu be Ivrit Toda rabba ve shalom min Kavkazi Avarim

הגירסה החסידית[עריכת קוד מקור]

לפי מה שראיתי בבירור קצר יש כמה וכמה גירסאות לסיפור ההיסטורי של שאמיל ולא ברור מה הנכונה. בכל מיקרה, בבתורת מנחם, התוועדויות תשי"ט חלק א' שיחת שמחת תורה בערב (ספר של הרבי מליובאוויטש) מופיעה גירסה נחמדה:


ניגון זה שמעתי מחסידים, יחד עם סיפור:

בתחלת התפשטות ממשלת רוסיא ע"י כיבוש שטחים נרחבים, הי' חפצם לכבוש גם את הרי הקווקזים, שבהם דרו אנשים שלא היו בני-תרבות כו', והי' להם קיסר משלהם, ששמו הי' "שׁאַמיל".

למרות שאנשי הממשלה היו מרובים יותר מהאנשים הנ"ל שדרו על ההרים, מ"מ, לא היו יכולים לכבשם, מפני הקושי להגיע אליהם, בישבם על ההרים הגבוהים.

ועד שרימו אותם – הבטיחו להם שיעשו עמהם שלום, ויתנו להם כמה הנחות וכו', ובסופו של דבר, תפסו את המושל, "שׁאַמיל", והגלוהו לעומק רוסיא, ובין אם הי' במאסר או לא, הי' בגלות.

וכאשר הי' נזכר ומתבונן במעמדו ומצבו בהיותו על ההרים הגבוהים, בהיותו חפשי מהממשלה ומכבלי תרבות, ועכשיו הוא משועבד כו' – הי' מתעורר ברגשי געגועים, וניגן ניגון זה, שהתחלתו מבטאת את רגש הגעגועים, ועד לתנועה האחרונה של הניגון שמבטאת את התקוה שסוכ"ס יחזור למקומו.

כאשר יהודים שמעו ניגון זה – ניצלו זאת בעבודת ה' בנוגע להענין דירידת הנשמה למטה, מאיגרא רמה לבירא עמיקתא<17>:

בהיותה למעלה היתה הנשמה בת-חורין, שהרי היתה מאוחדת עם אלקות, כמ"ש77 "חי הוי' אשר עמדתי לפניו". ואילו בהיותה למטה – הרי ידע איניש בנפשי' מעמדו ומצבו בהיותו בכבלי הגוף ונפש הבהמית, ובפרט אם חטא ופגם ועבר את הדרך, ואפילו לאחרי שתיקן זאת, הרי כללות עבודתו היא בדרך "מצות אנשים מלומדה"78, וגם אם עבודתו היא

מתוך חיות ורגש של אהבה ויראה, בשמחה ובטוב לבב, הנה אפילו אם יהי' צדיק גמור עובד הוי' באהבה בתענוגים, הרי הוא בבחינת "יש מי שאוהב"79.

וכאשר מתבונן בזה, אזי מתעורר ברגשי געגועים למעמדו ומצבו בהיותו על ההרים הגבוהים – שרש הנשמה כפי שהיא בבחינת "הרים" "אלו אבות"80, שמהם נמשך בירושה לכל בני ישראל81, דהיינו, בחינת חג"ת דאצילות, וגם למעלה מאצילות, ועד להרים הגבוהים שלפני הצמצום82.

ועד"ז בנוגע לרגש התקוה בתנועה האחרונה של הניגון – שבטוח הוא ש"לא ידח ממנו נדח"83, וסוכ"ס יגיע למחוז חפצו, היינו, למדריגה נעלית יותר מכמו שהי' קודם הירידה למטה, שזוהי תכלית הירידה שהיא צורך עלי'84, והיינו, שמגיע למדריגה כזו שמתאחד עם עצמותו ית' ממש.

--Berger 16:35, 4 בפברואר 2007 (IST)תגובה

ברגר, השארתי לינקים לשיחות בתורת מנחם ♦ ‏Meni yuzevich‏ ♦ בית חב"ד לכולם ♦ י"ז באייר ה'תשע"ו 03:17, 25 במאי 2016 (IDT)תגובה

אני נולדתי בקווקז בדגיסטאן בעיר דרבנת ועליתי לארץ ישראל בגיל 6 ברצוני להודות לכל מי שתרם חלקו בעריכת מאמר זה ודומים לו על הקווקז ועל המלחמות המנהגים המבנה הגאוגרפי וכל נושא זה או אחר הקשור בקווקז . תודה רבה העשרת אותי המון וגם גרמתם לי אושר רב. תודה רבהההה

ניגוני חב"ד[עריכת קוד מקור]

גם אם פיסת המידע נכונה באלף אחוז, הרי שמדובר בפריט טריוויה וקיימת החלטה ישנה נושנה בויקיפדיה שלא כותבים טריוויה בערכים. המידע הזה לא יהיה טרוויאלי אם למשל הניגון הזה מבוצע בחב"ד כפעולת הנצחה לזכרו של האימאם, או שבערך יכתב שהאימאם עסק בהלחנת ניגונים וזאת תהיה דוגמה לאחד מהם (אולי יש גם אפשרויות אחרות). אבל כל עוד זה מנותק מכל הקשר לערך, זה טריוויה ודינו להמחק. עמית - שיחה 13:39, 23 בספטמבר 2016 (IDT)תגובה

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 09:50, 27 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מרץ 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באימאם שאמיל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 13:45, 17 במרץ 2024 (IST)תגובה