שיחה:האופה מברלין

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום רב לעורכי ויקיפדיה ברצוני לתקן טעות בהגדרת הסרט כלהט"בי- הסרט אינו סרט דרמטי להט"בי אלא סרט דרמטי על אהבה וקירבה באופן כללי. יש מספר סימוכין לכך: ראו את הכותאת ואת הפסקה האחרונה בביקורת שנכתבה על הסרט ע"י מגזין סינמה אירופה (מגזין קולנוע מהמובילים בעולם) הביקורת נכתבה ע"י מבקר הקולנוע של המגזין שצפה בסרט במסגרת פסטיבל קרלו ויוארי http://cineuropa.org/nw.aspx?t=newsdetail&l=en&did=330611 הכותרת והפסקה מתייחסות בדיוק לכך שזה סרט ללא מחויבות לנושא של נטייה מינית, אלא זה סרט על אהבה, דאגה וקירבה באופן כללי. הכותרת של הביקןרת היא : The Cakemaker: When the need for love beats sexual and every other identity הפסקה האחרונה אומרת כך: what is really subversive about it is its refusal to conform to the norms of sexuality: no one here seems to be clearly homo- or heterosexual, and the protagonists of this movie are looking for love and care, for tenderness and closeness, regardless of their sexual roles. The refusal to reduce one's identity to any of the traditional divisions represents the beating heart of The Cakemaker.

בנוסף, ראו גם את הכותרת והביקורת על הסרט במגזין הקולנוע העולמי פלייליסט: https://theplaylist.net/the-cakemaker-gay-drama-beyond-sexuality-review-20170704/ הכותרת אומרת כך: ‘The Cakemaker’: A Delicate And Moving Drama That Questions Love Beyond Sexual Identity [Review] בפסקה הראשונה נאמר כך: it’s primarily a film about love and loss; the fact that Graizer can bring a slightly new perspective to a classic literary and cinematic theme is one of the filmmaker’s most unique achievements.

בפסקה האחרונה נאמר כך: What’s also most intriguing about “The Cakemaker” is how its ending will be interpreted in different ways by different audiences. Is love defined by just our sexuality? Can we fall in love outside of it?

אני לא רוצה לעשות ספוילר למי שטרם ראה את הסרט , אבל מערכת היחסים המרכזית (והמפתיעה) ביותר בסרט היא ההיפך ממערכת יחסים להט"בית.

אין שום רע בסרט להט"בי חס וחלילה. אבל לא כל סרט שיש בו דמות שמקיימת קשריים גם עם גברים וגם עם נשים הוא סרט להט"בי. למשל, "רביעיית רן" היא לא סדרה להט"בית אלא סדרה דרמטית (כמוגדר בצדק בויקיפדיה), שאחת מהדמויות בה היא הומוסקסואלית. זה לא הופך אותה ללה"טבית.

האופה מברלין הוא סרט שכל מהותו נסובה על אהבה ששוברת את כל התפיסות וההגדרות של "הומוסקסואליות". להגדיר את הסרט כלהט"בי הוא בבחינת פספוס מוחלט של הסיפור והמסר והטעיה של הגולשים. ההגדרה הנכונה לסרט היא סרט דרמטי.

מקווה שתקחו זאת בחשבון ותתקנו ע"מ שלא להטעות את הקוראים. תודה רבה 141.226.246.96 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST) 18:57, 23 בדצמבר 2017 (IST)תגובה

לפי ההגדרה שכתובה כרגע בערך סרט להט"בי, יש מספר דרכים חלופיןת בהן סרט ייחשב להט"בי. אחת מהן היא: "מציג דמויות להט"ביות כדמויות ראשיות או מרכזיות בסרט, וכולל לעתים רומן או מערכת יחסים בין בני-זוג מאותו המין כחלק משמעותי בעלילה". לפי התיאור בערך וגם לפי דבריך, הסרט נכנס להגדרה זו.
גם אם עיקר המסר של הסרט אינו להט"בי, עדיין אם שתי הדמויות המרכזיות בו מנהלות רומן (שעומד גם במרכז העלילה או במקום מרכזי בעלילה), והן בנות אותו מין, אז הסרט נחשב להט"בי.
(אם אתה חושב שההגדרה בערך סרט להט"בי לא נכונה, עדיף שתנהל דיון על זה שם, כי זו שאלה שעשויה להיות רלוונטית עבור ערכים נוספים). אוריאל, Orielno - שיחה 08:47, 24 בדצמבר 2017 (IST)תגובה
הסרט באופן מובהק הוא להט"בי. השחקן הראשי הוא הומו שניהל רומן סודי עם גבר ביסקסואל. שתי דמויות אלה מתוך שלוש הן מרכז הסרט כולו והן לחלוטין להט"ביות. אגב, גם ביסקסואליות נכנסת לקטגוריה זו. BAswim - שיחה 15:36, 24 בדצמבר 2017 (IST)תגובה
האקט המיני האלים שנוקטת ענת בסרט כלפי תומאס (לו זה היה הפוך, בימים אלה היינו מדברים על תקיפה מינית) אינו אהבה הטרוסקואלית כלל וגם לא ביסקסואלית, אלא פרץ רגשות עז, אהב געגוע וכמיהה לאורן ולא בעוסקים באקט המיני, שהינו חד פעמי. על אף שהסקס הינו בן גבר לאישה המחשבות של תומאס הן על אהובו. אורן בלי להיות נוכח בסרט הוא מרכז הסרט. BAswim - שיחה 15:40, 24 בדצמבר 2017 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באופה מברלין שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 12:24, 11 בנובמבר 2022 (IST)תגובה