שיחה:דרדרה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דרדרה / אשמורה: היישוב הערבי והיישוב העברי[עריכת קוד מקור]

מה היחס בין היישוב היהודי והיישוב הערבי א-דרדרה (en:Al-Dirdara)? אביעדוסשיחה ז' בתמוז ה'תשע"ב, 02:00, 27 ביוני 2012 (IDT)תגובה

הגיית השמות[עריכת קוד מקור]

אבישי, אני רואה שקראת לתמונות "Dardara", אבל אני מבין שזה "Dirdara" (?).
וגם: איך נהגה השם "אשמורה"? אביעדוסשיחה ז' בתמוז ה'תשע"ב, 02:01, 27 ביוני 2012 (IDT)תגובה

דרדרה-אשמורה[עריכת קוד מקור]

המקום נקרא דַרדַרַה ולא דירדרה, כך בכל האתרים באינטרנט, במקורות העבריים ובשטח האתר. השם שנוסף אח"כ הוא אַשמוּרה, לפי הכתוב בתהילים ס"ג פסוק ז': "כי באשמֻרות אהגה בך". בתנ"ך קאסוטו מבואר כי אשמורות הן שלושת חלקי הלילה. יש גם ערך אשמורה בוויקימילון ובוויקיפדיה.

בוויקיפדיה האנגלית מופיע ערך על כפר בשם al-dirdara. לי לא ידוע על שום כפר ערבי בשם זה בתחומי ארץ ישראל. גם במפות מימי המנדט לא מצאתי כפר כזה. לא ברור לי מה הקשר של זה לאתר דרדרה. מי שיודע על כך מוזמן לכתוב.

Avi1111 - שיחה 06:58, 27 ביוני 2012 (IDT)תגובה

הועבר מהערך[עריכת קוד מקור]

חסר בערך - נושא איחוד שלושת הפלוגות 576 גולני 578 גבעתי 579 חיל שיריון לגדוד 601 שנעשה בראשית שנת 1954. ראשון המגדים של הגדוד סא"ל אורי צייטלין. תאריך מדויק של איחוד הפלוגות לא ידוע לי, אנא חיקרו ומיצאו ותבוא עליכם ברכה.

--רס"ל (מילואים) מתי צבר (צברי).

לפי הסרט אשר צירפתם, בשנת 1937 הייתה דרדרה בנויה כמעט לגמרי - זה לא מסתדר עם העובדה שהאדמות נרכשו בין 37 ל - 39 !!![עריכת קוד מקור]

שלום רב,

לפי מה שאני יודע אדמות דרדרה נרכשו במכה אחת, לא בחלקים ע״י נחום הורביץ. לכן, ואם התיארוך של הסרט נכון, הרי בקיץ שנת 1937 היו כבר בדרדרה מבנים בהם עבדו אנשי חולתה (ביניהם גם האבא והאמא שלי). צריך ליישב את אי הבהירות הזאת.

בנוסף, רצוי להדגיש כי אנשי חולתה החזיקו את הנקודה הזו מעל 10 שנים. רק ביולי 1947 (גם לפי האתר עיתונות יהודית היסטורית) עלו אנשי איל לנקודה. וגם אז ועד מלחמת השחרור הם לוו והודרכו ע״י אנשי חולתה. נקודה זו מאד חשובה לנושא אחר שאני עוסק בו. העליה מסוריה בכלל ודמשק בפרט לארץ ישראל. כעת מתברר לי ההיקף בו עסקו מתיישבי קיבוץ חולתה בהעברת עולים לארץ ישראל. אני מניח שבגלל זה היו לרשותם ״סירות מוטור״ (כמו שקראנו לזה אז) בהן הם העבירו את העולים לחלק המערבי של האגם ומשם לאיילת השחר. לדעתי מאד חשוב להדגיש גם את הפן הזה בקיומה של דרדרה ושל מתיישבי קיבוץ חולתה.

כמו כן ראיתי בסרט גשר, כעין גשר ביילי, העובר מעל אגם החולה בחלק הדרומי שלו. גם לי יש תמונה של גשר כזה, קצת לפני היבוש הסופי של האגם. מעניין האם חקרתם מהוא הגשר הזה.

תודה יוסי יבין

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בדרדרה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 05:34, 4 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה