שיחה:דקנטר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 חודשים מאת גוי אחד בארץ בנושא היסטוריה

הדקנטר ("קראף" בשפת היומיום) משמש בראש ובראשונה להפרדת המשקעים, בעיקר ביין אדום ישן. פעולה זו ניתנת לעשייה גם במזיגה זהירה מתוך בקבוק היין עצמו (וגלגולו בסוף ע"מ שהמשקעים ייצמדו לדופנותיו טרם הגיעם לצוואר הבקבוק). נכון שגם פעולת החמצון קיימת, אך ביינות ישנים עלול החמצון דווקא "להפוך" את היין ולקלקלו. מסיבה זו ישנם דקנטרים עם צוואר צר במיוחד שאינו מאפשר כניסה מסיבית של אוויר אלא רק את הפרדת המשקעים. סיכומו של עניין: הדקנטר משמש בעיקר להפרדת משקעי היין ולאו דווקא לחמצונו. 77.126.40.50 15:27, 16 בנובמבר 2011 (IST)תגובה

הבלים. 84.228.60.187 03:17, 17 בנובמבר 2011 (IST)תגובה

הבאתי את זה מויקיפדיה האנגלית צריך יותר עריכה ותיקונים בתרגום

היסטוריה[עריכת קוד מקור]

לאורך כל ההיסטוריה של היין קנקנים השתמשו בתפקיד משמעותי בהגשת היין. הכלים היו מתמלאים ביין מאמפורה ומביאים אותם לשולחן שם יוכל לטפל בהם ביתר קלות על ידי משרת יחיד.

הרומאים הקדמונים חלו בשימוש בזכוכית כחומר. לאחר נפילת האימפריה הרומית המערבית, ייצור הזכוכית הפך דל, מה שגרם לכך שרוב הקנקנים היו עשויים מברונזה, כסף, זהב, או כלי חרס . הוונציאנים הציגו מחדש את קנקני הזכוכית בתקופת הרנסנס והחלו את הסגנון של צוואר דק ארוך הנפתח לגוף רחב, מגדיל את שטח הפנים החשוף של היין, ומאפשר לו להגיב עם אוויר .

בשנות ה-30 של המאה ה-20, יצרני זכוכית בריטים הציגו את הפקק כדי להגביל את החשיפה לאוויר. מאז, לא חל שינוי קטן בעיצוב הבסיסי של הקנקן.

אף על פי שנועדו עבור יין, משקאות אלכוהוליים אחרים, כגון קוניאק או וויסקי סינגל מאלט סקוטי מאוחסנים ומוגשים לרוב בקנקנים עם פקקים. קוניאק ווויסקי מאלט מסוימים נמכרים בקנקנים כמו סינגל מאלט בן 50 שנה Dalmore או Bowmore בן 22.גוי אחד בארץ - שיחה 03:18, 2 ביוני 2023 (IDT)תגובה