שיחה:דניאל רוגוב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הוא נולד ב 30.10.1935

אנא הבא הוכחות. צחי לרנר - שיחה 14:36, 10 בספטמבר 2011 (IDT)תגובה


אם הוא אכן סיים תיכון ב 1935 כפי שהאגדה טוענת, אז הוא נולד ב 1937 ולא ב1935. http://www.classmates.com/directory/public/memberprofile/list.htm?regId=583602961

תאריך הלידה כתוב כאן. צחי לרנר - שיחה 08:58, 11 בספטמבר 2011 (IDT)תגובה

שיחה: דניאל רוגוב[עריכת קוד מקור]

לאחרונה נחסם הערך דניאל רוגוב לעריכה בשל חילוקי דעות בנושא הסרת מספר קישורים חיצוניים.

הסיבות להסיר את הקישורים הן כדלקמן:

בקישור La Dlolce Vitae (קישור באנגלית) מסופר סיפור על רוגוב כשהיה מרצה בהרוורד ועל פרשה מסוימת שארעה אז בשנת 1972. כנראה שלרוגוב (דיויד ג'ורוף) היה מה להגיד בנושא אך הוא אינו יכול לעשות זאת עתה ואי אפשר לצרף קישור שהוא בבחינת הוצאת דיבה בלי שהוא יכול להגן על עצמו.

שלושה קישורים תחת השם אילן גור (קישורים בעברית) שמופיעים בדף. לא מדובר בביקורת לגיטימית אלא בסוג של השתלחות פראית. גור תוקף את רוגוב באופן אישי ומציג אותו כשקרן וכלא מקצוען. ברור שרוגוב לא יכול להגן על שמו הטוב עתה. לא ראיתי בערכים אחרים שמביאים קישורים חיצוניים של שטנה נגד מושאי הערך. ביקורת כן, אבל השתלחות לא. אני לא רואה סיבה שזה יהיה חלק מהערך "דניאל רוגוב".

רחל נאמן רחל נאמן - שיחה 19:53, 8 במאי 2012 (IDT)תגובה

דבריו של גור התפרסמו חמש שנים לפני מותו של רוגוב, לרוגוב היו חמש שנים לענות על טענותיו של גור והוא בחר לא לעשות זאת. הפרשה באוניברסיטת הרווארד (1972) אירעה עשרים ותשע שנים לפני מותו, הוא בחר במשך כל תקופה זו לא להגיב, המסקנה היא שהדברים היו נכונים. בואו גם ניקח בחשבון שהכותבת היא אלמנתו שאינה בדיוק אובייקטיבית בלשון ההמעטה.
הערך מלוקק לחלוטין, מביא תשבוחות על ימין ועל שמאל ועושה לו מיתיזציה מוחלטת. דעתו של אילן גור מופיעה אך ורק כקישורים חיצוניים (בעוד שהתשבוחות מפורטות בהרחבה בגוף הערך) כך גם הפרשה מהרווארד, בעוד שהיה ראוי שיובאו עם ציטטות בערך עצמו. הסיבה היחידה שהערך מוטה לכיוונו של רוגוב היא בגלל התחשבותי באלמנה וחוסר רצוני לפגוע בה.

לגבי ערכים אחרים: יש ערך שלם נושאים במחלוקת במשנתו של גרשם שלום ויש פרק בערך על שלמה זנד שעוסק במחלוקת על ספרו האחרון, כך גם הערך על שי טובלי ובערכים על אושו והסיינטולוגיה, למחלוקות מוקדש פרק או כמה בגוף הטקסט ולא רק בקישורים חיצוניים.

אילן גור הוא אדם אינטליגנטי מאוד ומהאנשים המשפיעים ביותר בתעשיית היין והאוכל הישראלית ולדעתו יש משקל רב, כל טענותיו הגיוניות ולגיטימיות.

משום שחסתי על האלמנה, ומשום שלא מעניין אותי כל-כך להתעסק עם זה, יש דברים חשובים יותר בעולמנו, התעלמתי מהערך המלוקק. צחי לרנר - שיחה 20:19, 8 במאי 2012 (IDT)תגובה

עיינתי בערך. לא מצאתי כל הטיה שהיא נגד רוגוב, ואם כבר הערך מדגיש בחיוב רב את דמותו (ויש שיגידו יותר מדי. אני הייתי ממתן את הניסוחים הנוכחיים). קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 21:14, 8 במאי 2012 (IDT)תגובה

סגנונו של צחי לרנר מבהיר מדוע הוא כל כך תומך באילן גור. יש דמיון בצורת הכתיבה של שניהם. ולעניין עצמו: פרשת הרוורד ארעה לפני עלותו של רוגוב לישראל ולא היה לה שום קשר לתפקודו כמבקר יין ומסעדות. הוא העדיף לא להתייחס לחייו בחוץ לארץ, וזו זכותו. הערך רוגוב מתייחס למבקר היין והמסעדות רוגוב, העיתונאי והסופר, ולא מפרט את הביוגרפיה שלו, כפי שהעדיף גם בחייו. רוגוב בכלל לא רצה שיכתבו לו ערך בויקיפדיה, וכך גם אמר בפירוש לצחי לרנר כשהלה נפגש אתו וניסה לשכנע אותו שהוא, לרנר, יכתוב עליו ערך בויקיפדיה. רוגוב סרב. אך מיד לאחר שרוגוב מת לרנר עט על המציאה וכתב מה שכתב, בקיצור, בצורה מרושלת, ובלי הרבה ידע כי הרי רוגוב לא סיפק לו מידע, כאמור. הבנתי שלא אצליח להסיר את הערך אז הצעתי שארחיב, אתקן את הדרוש תיקון ואתן קצת נפח לגוף הדל שהיה בו. וכך עשיתי, בהסכמתו של לרנר.

אילן גור כותב על רוגוב ש"ברור לחלוטין שהאיש לא מסוגל לטעום יין", זה מסוג ההשמצות חסרות הבסיס שמופיעות בכתבותיו על רוגוב. כשלא הצליח לערער את אמינותו של רוגוב פנה להתקפות אישיות ומצא כל מיני דברים בעברו. מעניין מה גור, או לרנר, היו חושבים, אם מישהו היה מנסה לבקר אותם בתחומם, אך מציין שהם מכים את נשותיהם, או זייפו תוצאות מבחנים או השד יודע מה, בלי להביא הוכחות. זוהי דרכם של של בריונים מאז ומתמיד. אם לרנר חושב שכל טענותיו של גור לגיטימיות, כפי שכתב בשיחה כאן, מדוע רצה לכתוב ערך על רוגוב, איש לא רלוונטי, הזוי, שלא מבין כלום ביין כמו שגור כותב, מבקר מסעדות שהתחנף לשפים ועשה הנחות ליקבים.

אני עדיין חושבת שאין מקום לקישורים מהסוג הזה בויקיפדיה.

רחל נאמן רחל נאמן - שיחה 22:44, 8 במאי 2012 (IDT)תגובה

קראתי את שלוש הכתבות של אילן גור שמופיעות בקישורים החיצוניים, ולא אהבתי את סגנונן המשתלח. כיוון שבמידה ניכרת הטענות כנגד רוגוב חוזרות על עצמן בכתבות אלה, אני מציע לצחי לבחור רק אחת מהן שתופיע בערך, ולהסיר את שתי האחרות. דוד שי - שיחה 01:17, 9 במאי 2012 (IDT)תגובה
דבריה של נאמן אינם נכונים. שלחתי מייל לרוגוב בזמנו וכתבתי שאני רוצה לכתוב עליו והוא שלח לי את מספר הטלפון שלו, טילפנתי והוא הסכים להיפגש לצורך כתיבת הערך, הייתה לנו שיחה מעניינת מאוד, על יין, גורמה ואנשים שאנו מכירים, אם כי הוא בקושי דיבר על עצמו ומיעט לספק לי מידע לצורך הערך. בסיום הפגישה אמרתי שאכתוב את הערך ואשלח לו לפני שאעלה על-מנת שהוא יבדוק אם לא נפלו טעויות במה שכתבתי והוא הסכים. אחר-כך שלחתי לו את הערך, וידאתי שהוא הגיע והוא אמר או כתב (איני זוכר) שהוא ישיב לי את הערך על-מנת שאוכל להעלותו. לבסוף אחרי כשבועיים הוא החליט שהוא אינו מעוניין בערך ואם כן אז שיהיה ערך קצר.
אכן כיבדתי את בקשתו של רוגוב בחייו (למרות שהוא כמעט לא סיפק לי מידע על עצמו, אני גם לא הייתי חייב לו כלום וזו אנציקלופדיה, לא עושים ולא צריכים לעשות פה טובות, אלא לכתוב באופן אובייקטיבי בלבד), פרט לכך התייעצתי עם אחד הוויקיפדים הוותיקים והמוערכים, סיפרתי לו הכול והוא אמר לי שרוגוב לא כל-כך חשוב, מה ששיכנע אותי לא לכתוב עליו. לאחר מותו, אני לא כתבתי על רוגוב, מי שכתב עליו זה אדם אחר, אני רק הרחבתי את הערך הקיים (על בסיס חומר קיים). אם להסתמך על דבריה של רחל נאמן שלא כיבדתי את בקשתו מותו (מה שאני לא חייב), הרי היא עצמה עשתה אותו הדבר והרחיבה את הערך בעצמה.

הדברים שהבאתי בקישור החיצוני (למיטב זכרוני) מבוססים על חומר קיים. מה שקרה בהרווארד, האוניברסיטה הטובה בעולם, בה קיבל רוגוב (בשמו האמיתי David Joroff) משרה על בסיס קורות חיים מזוייפים, והועף אחרי שהדבר התגלה, הוא חלק מחייו ומסביר למה העדיף לא לספר על עברו (כשהוא כן סיפר היו לו גרסאות סותרות). הדברים פורסמו בכתב העת המכובד של אוניברסיטת הרווארד.

מה שכתבתי לא היה מרושל כלל וכלל, היה נכון לפי החומר הקיים. לעומת זאת מה שרחל נאמן (לא פחות ולא יותר מהאישה האלמנה הכותבת באהבה על בעלה שהלך לעולמו - ממש אנציקלופדי) הוסיפה זה שיר הלל לרוגוב, אין ערכים כאלה בוויקיפדיה; קל וחומר על אדם כמוהו, שלא שינה את העולם, אלא היה דמות משמעותית מאוד בעולם היין הישראלי בלבד (ובמידה רבה, אך פחותה, בעולם מסעדות העילית בישראל) ולא מעבר לכך.
כותבים ערך על אדם/ארגון/מושג, לא אם הם טובים או רעים, אלא לפי מידת השפעתם.
אני לא חושב שרוגוב לא הבין ביין. אני חושב שהוא הבין, היה אינטלינגטי ובעיקר היו לו טונות של קסם אישי - בזכות כל אלה הוא הצליח ובעיקר בזכות זה שהיה מהראשונים שכתבו בתחום ועיתון הארץ היה לו לשופר. אם הוא היה אמין או לא - זו כבר שאלה אחרת. אדם שנותן ציונים כל-כך גבוהים ליינות ישראלים - בוודאי שכל יינן ישראלי יאהב אותו. הוא גם לא עומד במרכז העולם, לא את כולם מעניין להתעסק בכך.
רוגוב הרי נהג לטעון שהוא כתב בניו יורק טיימס (גם בעיתונות וגם בפניי), משיטוט בארכיון הניו יורק טיימס, אין דיוויד ג'ורוף בוריאציה זו או אחרת שכתב בו בנושאי יין או גורמה. אני מניח שאם נבדוק בכל אחת מהאכסניות המכובדות האחרות שטען (בראיונותיו בעיתונות) שהוא כתב בהן נמצא שלא כתב בהן מעולם, מה שמראה על אמינותו.
בהמשך לדברים הקודמים - באם אני מבין נכון, רוגוב - בשמו הקודם דייוויד ג'ורוף - סיים את לימודיו בגיל 17, ולא כפי שטען בסיפורים ובראיונות מעל גבי העיתונות - טס לצרפת בגיל 15 ולמד מפי בכיר מבקרי המסעדות בארץ הגורמה (ראו כאן וכאן).
לגבי סגנונו של גור, הוא כתב מדם ליבו, על דברים שכאבו לו. לצורת כתיבתו (שלדעתי נכונה ולגיטימית) אין ולו דבר עם מהות הטענות.
עריכותיה של רחל נאמן (אלמנתו של דניאל רוגוב) הפכו את הערך למשהו שכלל וכלל אינו ערך אנציקלופדי, אלא אוסף של סופרלטיבים שנכתבו על אדם. צחי לרנר - שיחה 04:51, 9 במאי 2012 (IDT)תגובה
דבורית שרגל התייחסה לכך בבלוג שלה. צחי לרנר - שיחה 20:13, 9 במאי 2012 (IDT)תגובה

שיחה: דניאל רוגוב[עריכת קוד מקור]

הדברים שפרסם אילן גור על דניאל רוגוב, השמצות, הכפשות והתבטאויות פוגעניות, הם בבחינת לשון הרע. חוק לשון הרע מדבר על דבר שפרסומו עלול - (1) להשפיל אדם בעיני הבריות או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג מצדם; (2) לבזות אדם בשל מעשים, התנהגות או תכונות המיוחסים לו; (3) לפגוע באדם במשרתו... בעסקו, במשלח ידו או במקצועו.

גם הדברים שצחי לרנר כותב בשיחה הם לשון הרע. לרנר כותב כי דעותיו של גור הם נחלת אנשים אחרים, נכבדים ובעלי שם. הוא לא מפרט מי הם הנכבדים הללו. זה לשון הרע.

הוא מוסיף שיש בידו עוד קישורים ועוד עובדות, אך אינו מפרט. גם זה לשון הרע.

הוא כותב שבניגוד לגור אחרים לא עשו זאת (כלומר השמיצו את רוגוב) כי הוא נתן ליינות שלהם ציונים גבוהים. גם זה לשון הרע.

ברור שלרנר מזדהה עם עמדתו של גור ולכן רוצה להשאיר את הקישורים בערך, אבל חבל שבויקיפדיה לא נזהרים בכבודו של אדם ומתירים פגיעה בשמו הטוב (לשון הרע). איני סבורה שויקיפדיה צריכה להתיר קישורים שמכילים לשון הרע על מושא הערך.

רחל נאמן - שיחה 00:35, 10 במאי 2012 (IDT)תגובה

  • שלושה פרטים שמראים בדיוק במי מדובר, למה הוא הסתיר את עברו ומעמידים את רוב מה שנכתב בערך (שמתאר עד כמה גדול ואמין ויקר היה) בספק.
1. דניאל רוגוב (בשמו האמיתי David Joroff) התקבל ב-1972 כמרצה לאוניברסיטת הרווארד על בסיס קורות חיים מזוייפים ומשזה התגלה הוא הועף. זה אומר הכול. צחי לרנר - שיחה 08:48, 10 במאי 2012 (IDT)תגובה
2. דניאל רוגוב טען שוב ושוב שהוא כתב בניו יורק טיימס, בארכיב הניו יורק טיימס, הפתוח משנת 1851, אין שום איזכור של שמו. צחי לרנר - שיחה 14:34, 10 במאי 2012 (IDT)תגובה
3. רוגוב סיים את לימודיו בגיל 17, ולא כפי שטען בסיפורים ובראיונות מעל גבי העיתונות - טס לצרפת בגיל 15 ולמד מפי בכיר מבקרי המסעדות בארץ הגורמה (ראו כאן וכאן).
שלום רחל נאמן. כרגע הערך חסום לעריכה. אבל מהצצה הוא אינו כתוב באופן מספיק אנציקלופדי עם ניסוחים סופרלטיביים שאין להם מקום באנציקלופדיה, ולכן עדיף שיעבור עריכה. באשר לדעות, ויקיפדיה היא אינה מקור ראשון למידע, עורכיה אוספים אותו משלל מקורות, דעתו האישית של צחי, אינה רלוונטית כלל, כי הוא אינו חבר במערכת "שפים". מה שכן, מעיון בדבריו של אילן גור, הייתי מסתפקת בקישור אחד, היות ויש בהם מידה של חזרתיות, אך כן הייתי משתמשת בו כמקור, כי הוא מצביע על בעיתיות, כפי שיש חיובי יש גם שלילי. אנחנו משתדלים להיות נאמנים למציאות, וזה כולל ביקורות שנשמעו והיו בולטות מאוד, לו אני הייתי כותבת אותם בבלוג שלי, לא היה לכך מקום בויקיפדיה, עם זה אני בטוחה שאת מסכימה, אולם אילן גור מוכר וידוע בתחומו, ונחשב למקור רלוונטי. אגב, לדעתי, במידה ומסירים חלק מהקישורים של גור, יש להסיר גם את הקישורים העודפיים עם הסופרלטיבים. Itzuvit - שיחה 09:04, 10 במאי 2012 (IDT)תגובה

ITZUVIT אני שמחה שגם את חושבת שצריך להוריד שני קישורים של גור. ניסיתי להוריד קישור אחד של גור אך לרנר החזיר אותו. מכאן בכלל התפתחה השיחה. אשמח אם יורדו חלק מהקישורים של גור. רחל נאמן - שיחה 13:13, 10 במאי 2012 (IDT)תגובה

לאור מה שכתבתי קודם לכן, צריך למחוק את רוב הערך (ששיכתבה אלמנתו האובייקטיבית, ראו גם ויקיפדיה:אוטוביוגרפיה) ולהשיבו לגרסה לפני עריכותיה. צחי לרנר - שיחה 14:43, 10 במאי 2012 (IDT)תגובה

את מרבית הקישורים החיצוניים הכניס לרנר לערך. כנראה שהוא לא מצא עוד קישורים בנוסח אילן גור. רחל נאמן - שיחה 15:03, 10 במאי 2012 (IDT)תגובה

ראשית. ציינתי כי אפשר להוריד גם מהקישורים החיוביים שחוזרים על עצמם. כך שלא הייתי חד צדדית. שנית, איום על לשון הרע אינו במקום כלפי ויקיפדיה. אולי הוא במקום כלפי מי שאנו מצטטים. שאמר את שאמר בתקופה בה מושא ציטוטיו היה בחיים. אני מבינה לאובדנך, אולם לא ניתן לטעון כי פטירתו של אדם מונעת מאינפורמציה כזו או אחרת להכנס לערך. בגדי שיש לה מקור בר סמכא.
ברור לי שהערך חשוב לך ואת כותבת את הדברים מדם ליבך. אולם היה עדיף להשאיר את המידע כפי שהוא ולא לעורר את השיח הזה שמביא המון תשומת לב שלילית. אני לא רואה איך זה קריטי אם יש קישור או שניים. אך הררי הטקסט שנשפכים פה לבטח לא לכבודו של איש. ודאי לא כשנאלצים להפעיל הגנה על הערך. השאלה היא על מה את יכולה להסכים. מן הסתם יש לך פחות ניסיון בכתיבת ערכים וזה מובן. אבל נוטים להראות מקורות שונים ודיעות שונות בערכים רבים. כל עוד יד להן סימוכין. בנוסף, הערך כרגע זקוק לעריכה חשובה שנמנעת בגלל חסימתו. ניתן גם לפעול אחרת. לפתוח את הערך ולחסום את מי שמשחזר בלי הסכמה בדף השיחה. מה שאין לך כרגע. בעיניי תמיד , אבל תמיד עדיף לפתור את הדברים בצורה בה כל אחד מוותר קצת ואף אחד לא מאבד הכל. לתגובתך אודה. ובאמת שאני מבינה מאיפה את באה. אבל חשוב שתדעי להיכן הגעת. בברכה, Itzuvit - שיחה 18:48, 10 במאי 2012 (IDT)תגובה


עיצובית, אני לא איימתי על ויקיפדיה, אם כי שום גוף אינו מוגן מפני עבירות על חוק לשון הרע, ואם ויקיפדיה משאירה קישורים שמהווים עבירה על לשון הרע היא בעצמה עוברת על החוק. בכל מקרה אני התייחסתי לכך שאילן גור, בכתבות שמופיעות בקישורים, מוציא לשון הרע, וכך גם לרנר בתגובות שלו בשיחה. זה מה שכתבתי. תקראי שוב.

תעשו מה שאתם רוצים, מצדי, תחסמו אותי. האמת, לי אין עניין בויקיפדיה, ורוגוב לא זקוק לויקיפדיה. האמינות שלו כמבקר יין ומסעדות היא מוצקה. אם תקדישי כמה דקות ותקראי מה כותבים עליו אנשים כמו אייל גרוס, אבי אפרתי, יוסי שריד ואחרים, שלא לדבר על דמויות בעולם היין שרחוקות מהביצה שלנו, תביני כמה עמדתו של גור קטנונית ושולית וכמה ההתעקשות של לרנר לשתול את הקישורים שלו בערך נגועה באינטרסנטיות.

רחל נאמן - שיחה 22:16, 10 במאי 2012 (IDT)תגובה

רחל אני מבינה את דברייך. ואם תשימי לב יש הרבה קישורים לערך ומרביתם מהללים את פועלו של רוגוב. לכן אני לא חושבת שזה היה כל כך קריטי. וכפי שציינתי, אני מעדיפה לפעול אחרת, עדיף בדרך של הבנה, מאשר כל דרך אחרת. השאלה היא מה עמדתך לגבי זה, ואיך את מתכוונת לפעול? האם הסרת החסימה על הערך תוביל להסרת מידע מבחינתך, או שניתן להניח לדברים ורק לערוך את הערך כרגיל, כפי שעושים בויקיפדיה, תוך שיפור מתמיד של נוסח וכן הלאה... לשם אני שואפת. השאלה אם את שם. תקוותי היא שכן. אגב, האם תוכלי להתייחס לבקשותיו של הידרו כאן, באשר לתמונות? Itzuvit - שיחה 09:00, 11 במאי 2012 (IDT)תגובה
בתכתובת המיילים ביני לבין רחל נאמן לפני כמה חודשים, היא כתבה לי במפורש שהיא השלימה עם זה שהקישורים החיצוניים של אילן גור יישארו בערך והנה היא משנה את דעתה. צחי לרנר - שיחה 17:39, 11 במאי 2012 (IDT)תגובה
פרט לכך - רוגוב עצמו לא רצה בערך והנה אלמנתו לא מכבדת את בקשתו וכותבת את הערך. צחי לרנר - שיחה 17:07, 18 במאי 2012 (IDT)תגובה
מי שמלבינה את פניי ברבים זו רחל נאמן בעצמה, אני עצמי יכול לתבוע אותה תביעת דיבה, בעוד שלה אין קייס לעשות זאת. צחי לרנר - שיחה 17:16, 18 במאי 2012 (IDT)תגובה
צחי, לא ראיתי שהיא כתבה כאן, מאז שאתה כתבת. תוכל לפרט על מה אתה מדבר? בנוסף, היא לא הסירה את הקישורים, לפחות לפי מה שראיתי. אתה מוזמן לערוך ולשפר את הערך :) Itzuvit - שיחה 17:31, 18 במאי 2012 (IDT)תגובה

תמונות[עריכת קוד מקור]

היות והערך מוגן לא ניתן להסיר ממנו את שתי התמונות המוגנות. לאחת בבירור ניתן להשיג חלופה חופשית מכותבי הערך והשניה פשוט לא עומדת בכללים. בנוסף יש קישור לויקישיתוף ואין שם כלום. הידרו - שיחה 09:35, 10 במאי 2012 (IDT)תגובה

הידרו, כאשר אדם הלך לעולמו, תמיד ניתן להוסיף תמונה שלו. הוספתי בקשה מרחל כאן בדף השיחה. באשר לקישור המנותק, הוסר. תודה לך. ובאשר לתמונה של הס]ר, בערך מופיע מידע יחסית נרחב (עבור ערך על אדם) המפרט את הספר, סוג של מידע שניתן לכתוב ממנו ערך נפרד. לכן הופעת התמונה היא גבולית. Itzuvit - שיחה 09:00, 11 במאי 2012 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 08:06, 16 בפברואר 2014 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מאי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בדניאל רוגוב שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 11:42, 8 במאי 2023 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מאי 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בדניאל רוגוב שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 10:15, 7 במאי 2024 (IDT)תגובה