שיחה:דיביזיה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בצה"ל יש רק אוגדות משורינות? לא נראה לי שזה נכון...

במחשבה שנייה לא בטוח. לא לפי ההגדרה. יש גם יצור מוזר המכונה אוגדות מרחביות שאני לא בטוח לגבי השריון האורגני שלו. בפועל אבל לרוב האוגדות בצה"ל מבנה דומה שמקביל למבנה של דיביזה משוריינת. Pasteran 19:54, 25 אפר' 2004 (UTC)

אני חושב שיש בארץ אוגדות רגילות (חי"ר) ושריון. אני חושב שיש לערוך את הערך הזה בהתאם לכך גילגמש 20:04, 25 אפר' 2004 (UTC)

בארץ יש אוגדות שונות ומשונות, דרך אגב, רובן אוגדות מילואים. כרגיל, עדיף שמישהו שלא מביא את הידע שלו מהצבא יכתוב את המידע כאן. טרול רפאים 23:11, 12 פבר' 2005 (UTC)

אין טעם לכתוב על אוגדה צה"לית בערך נפרד. מספיק לכתוב את זה תחת פרק שיוקדש לענין זה בערך הנוכחי. גילגמש שיחה 09:46, 29 אפר' 2005 (UTC)
השאלה איננה האם יש מה לכתוב (תאמין לי שיכולתי לכתוב ערך באורך של מחיצה על ידי פיל) אלא מה ניתן לכתוב בלי בעיות צנזורה. טרול רפאים 18:19, 29 אפר' 2005 (UTC)
כמעט הכל. מה אכפת לך מצנזורה? בלאו הכי אתה לא יודע דברים סודיים. יש פה גישה לא נכונה לצנזורה צבאית. מדובר ברעה חולה שיש לשרש. צנזורה טובה רק במקרים חריגים. אני בספק אם מישהו שלא משרת באופן פעיל יכול לפגוע בצורה כלשהי בבטחון המדינה על ידי זה שיגיד את מה שהוא יודע על אוגדה צה"לית. צריך להפסיק לחשוב במקום יחידות המודיעין של צה"ל. זהו תפקידם לבדוק את כל אתרי האינטרנט ולדווח אם יש בעיה, אנחנו מצידנו לא צריכים לעשות כלום. די בכך שאנחנו ממנים בעזרת המסים שלנו את המנגנון הצבאי המנופח יתר על המידה. גילגמש שיחה 18:26, 29 אפר' 2005 (UTC)
טעות, ההנחה המוטעית היא שאם חייל השתחרר בדרגה של רס"ל הוא איננו יודע דבר שבעייתי מבחינת צנזורה, היא מופרכת לחלוטין (ואני לא שירתתי ביחידה סופר מסווגת). אני לא מנסה לאכוף פה על כולם את דעתי בנושא (ואין בכך צורך, הכללים של ויקיפדיה הספיקו עד היום לזרוק את ההפרות ולא נראה שהמצב ישתנה בקרוב). הבעיה שלי איננה לגבי אוגדה מסוימת (אני לא מכיר אף אחת בצורה מספיקה בשביל לגרום נזק משמעותי) אלא דווקא בקטעים הקשורים יותר לערך זה: כמה אוגדות יש, למי הם כפופות, איך הן מאורגנות וכו', זה מידע שבהחלט לא רצוי לכתוב בויקיפדיה. טרול רפאים 19:17, 29 אפר' 2005 (UTC)
שטות מוחלטת. כל זה ידוע גם ככה לסוכנויות המודיעין של מדינות ערב. מה גם, חלק ניכר ממידע זה אפשר למצוא באתר דובר צה"ל ואינטרנט. גילגמש שיחה 19:29, 29 אפר' 2005 (UTC)
אני מסכים עד גבול מסוים, הבעיה היא למקם את הגבול ונראה לי שאני מתקרב אליו בדברים שלי. בכל מקרה הרחבתי את הערך עם הדברים שאני יודע ואינם קשורים ישירות לצה"ל או פורסמו בודאות בתקשורת. טרול רפאים 19:52, 29 אפר' 2005 (UTC)
הגישה של "יש לשמור על בטחון שדה" בוויקיפדיה מפריעה לי מאוד. זהו לא אתר רשמי ומותר לכתוב פה כמעט הכל, למעט דברים ספורים. ישראל היא מדינה דמוקרטית וצנזורה צבאית לא חוגגת פה. מספרי יחידות, מפקדיהם וכו' אינם סודות צבאיים. מה שכן, זה בהחלט לא מענין את הציבור ולכן לא צריך להכתב פה, למעט מקרים ספציפיים בהם המפקד זכה להכרה ציבורית בתחומים נוספים כמו למשל יוני נתניהו שמוכר הרבה יותר ממפקדי סיירת מטכ"ל אחרים. ממש לא מענין אותי מי פיקד באמצע שנות ה-90 על חטיבה 7 למשל. מדובר בבחור אלמוני לחלוטין שלא צריך להזכירו. גילגמש שיחה 09:32, 30 אפר' 2005 (UTC)
כפי שציינתי, לא צריך להיסחף עם הצנזורה, לא לכאן ולא לכאן, אני מסכים עם דעתך שבויקיפדיה בכל מקרה אפשר להסתמך על מקורות זרים. הבעיה היא לא עם 99.9% מהדברים שאני יודע אלא דווקא הנטייה שלי לכתוב דווקא את הדברים שאותם לא צריך לכתוב. סביר להניח שאם מישהו אחר יכתוב אותם כאן, לא תהיה בעיה. טרול רפאים 09:55, 30 אפר' 2005 (UTC)
כל מקרה לגופו. אם אתה לא חושב שזה מתאים מסיבה כלשהי, אז אל תכתוב. גילגמש שיחה 09:58, 30 אפר' 2005 (UTC)
למה כל הוויכוח המיותר הזה? לא עדיף פשוט לפנות לאתר של צה"ל, להגיד להם מה אנחנו רושמים כאן, ושיש להם אפשרות למחוק כל דבר מצוזר? אפשר גם לנסות לחסל שתי ציפורים במכה אחת, ולבקש מהם לכתוב על זה; גם יהיה ערך לתפארת, וגם לא נפחד מבעיות של צנזורה. Jtmשיחה 21:52, 30 אפר' 2005 (UTC)
ממש לא. אני לא מוכן שדובר צהל יגיד לי מה מותר ומה אסור לי לכתוב בוויקיפדיה. אם זה נורא מפריע להם, שיפעלו לפי החוק הקיים - יוציאו צו מניעה או מה שזה לא יהיה. לא די במכתב מאתר דובר צה"ל. גילגמש שיחה 21:56, 30 אפר' 2005 (UTC)

מהיכן לקוחה ההגדרה לדרג האופרטיבי (מבצעי) כ- "דרג המטה שמתווך בין הדרג הלוחם לדרג האסטרטגי"? אם הדיביזיה היא יחידה מבצעית שכובשת שטחים, היא לוחמת לכל דבר. דרג המטה הוא ההיפך מהדרג המבצעי, למשל המטכ"ל, מטה הפיקודים וכו'.

זה לא מדויק, הדיביזיה לא לוחמת, למעשה יש לוחמים המגינים על המפקדה שלה. המפקדה של הדיביזיה נמצאת במרחק רב יחסית (המרחק תלוי באיזה צבא) מקו האש ונותנת פקודות ליחידות הלוחמות. ככלל, יחידה לוחמת היא עד גדוד, גם חטיבה מורכבת לרוב ממפקדה (בלתי לוחמת) ומגדודים לוחמים. ההבדל בין דיביזיה לבין פיקוד, הוא שפיקוד זז רק במקרי חירום ונמצא בעורף. טרול רפאים 21:19, 30 אפר' 2005 (UTC)


  • פירוט האוגדות בצה"ל נעשה עפ"י פרסומים גלויים בתקשורת הישראלית, ואינו מכיל סודות צבאיים כלשהם. דנה1 14:14, 21 יוני 2005 (UTC)
המחיקה לא התייחסה לסודות, אני פשוט לא חושב שזה מעניין. טרול רפאים 12:40, 22 יוני 2005 (UTC)
למה לא מעניין? זה אמור להופיע בתוך ערך על צה"ל. אולי מישהו עושה עבודה על הנושא וזה יכול לעזור לו. גילגמש שיחה 12:41, 22 יוני 2005 (UTC)