שיחה:דיא ווארהייט

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 26 ימים מאת עמית אבידן בנושא הערות לערך

הערות לערך[עריכת קוד מקור]

הערות כלליות לעריכה נכונה של הערך:

  1. לא להיות יותר חכם מהקישורים הפנימיים. אם הקישור הוא לערך הפורוורד, יש לשמור על הנאמנות לשם כפי שהוחלט עליו בויקיפדיה העברית, גם אם בבית אבא קראו לעיתון אחרת.
  2. קישור פנימי במופע הראשון של מושג בערך ותו לא.
  3. הכתיבה אינה נייטרלית בעליל. שים לב לעריכה הדרושה למשפט הבא: "פרדוקסלית לכאורה, בנושא מצוקת יהודי רוסיה נוצרה קואליציה מפתיעה בין [[פילנטרופיה|הפילנטרופים]] '[[קפיטליזם|הקפיטליסטים]]' בראשם עמדו יהודים מכובדים כמו ג'ייקוב שיף, לבין אברהם קאהאן והפארווערטס, שכן אלו ואלו סברו שאין דבר כזה '[[יהודים|עם יהודי]]עם יהודי'."
    הסבר: הרעיון הכללי הוא שלא כותב הערך אלא הקורא יחליט האם מדובר בפרדוקס או בהפתעה. אין שום סיבה לשים מושגים במרכאות אלא נהפוך הוא - לקשר אותם לקישורים פנימיים, ושוב להשאיר לקורא את ההחלטה האם השימוש במושגים אלו היה נכון בהקשר או לא.
  4. אנא ראה בקשותי להבהרות בגוף הערך.

בפסקת "רקע לייסוד העיתון ומטרותיו", יש להפריד בין הרקע הכללי בו נוסד העיתון, לבין מהלך יסוד העיתון עצמו, כשהתיאור הולך מהמעגל הרחב לצר: מצב היהודים ברוסיה, המוביל להגירה לארה"ב, המוביל לפולמוס הפנים יהודי בארה"ב. רק אחרי כל זה, להציג את הלעומתיות לפארווערטס.

הפסקה "לואי מילר מבקר בתל אביב: 1911" היא סיפור, אך נושא הערך הוא עיתון ולא אדם. אם ניתן למצות מהפסקה מידע הנוגע לעיתון - מה טוב, אם לא, יש למחקה (ניתן יהיה לשלב בערך עתידי על לואי מילר, ההיסטוריה של הערך לא נמחקת). עמית - שיחה 10:01, 30 באפריל 2024 (IDT)תגובה