שיחה:דחיסת נתונים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת DaFLM בנושא תקליטור

יש שלוש ערכים לדחיסה הערך הזה והערכים דחיסת אותות ודחיסת קבצים, אולי צריך לדחוס את כולם לאותו ערך? --אפי ב. 11:57, 26 יולי 2004 (UTC)

מבחינת המסגרת התיאורטית, דחיסת נתונים היא הכותרת הנכונה ביותר. הנתונים יכולים להיות קובץ שלם, חלק מקובץ או אותות המועברים בתקשורת. אתה צודק שצריך לעשות סדר בעניין. לדעתי צריך להפוך את "דחיסת נתונים" ו"דחיסת קבצים" לקצרמרים עם הפניה לדחיסת נתונים. --סלע 12:10, 26 יולי 2004 (UTC)

אני גם הייתי מוסיף ערך דחיסה שיפנה לדחיסת נתונים.--אפי ב. 12:21, 26 יולי 2004 (UTC)

בין דחיסת נתונים לדחיסת קבצים ההבחנה ברורה:

  • דחיסת נתונים עוסק באלגוריתמים לדחיסה, הוא אינו קצר כבר עכשיו, ועוד ניתן להרחיבו (למשל לכתוב על קוד הופמן, לפרט את עקרונות למפל-זיו).
  • דחיסת קבצים עוסק בתוכנות שמקבצות קבצים רבים לקובץ דחוס אחד, ומשתמשות באלגוריתמים שתוארו בדחיסת נתונים. גם ערך זו אינו קצר.

לפיכך אין הצדקה לאחד שני ערכים אלה.

הערך דחיסת אותות משלב מידע משני הערכים הקודמים, ובצורתו זו הוא מיותר. לתומי חשבתי שבדחיסת אותות הכוונה לפעולת דחיסה שנעשית תוך כדי עיבוד אותות, למשל בעת שיחה בטלפון סלולרי או העברת תמונה בטלפון סלולרי. אם גם במצבים אלה משתמשים באותם עקרונות, הערך מיותר. אם יש מה לחדש בו, אז צריך לכתוב אותו בהקשר הנכון. דוד שי 13:34, 26 יולי 2004 (UTC)

לפי האמור לעיל, כדאי לשנות את הערך דחיסת נתונים לשיטות דחיסה, ולהעביר מדחיסת אותות לערכים האחרים מה שאפשר.--אפי ב. 16:11, 26 יולי 2004 (UTC)

ערך יפה. מקיף קריא ומובן. מעניין אם בתוכנת הדחיסה הפופולריות יש התייחסות מוחדת לשכיחות של אותיות האלף בית העבריים? --אפי ב. 19:03, 31 יולי 2004 (UTC)

אפי,
המטרה של ציון השכיחויות של מילים בעברית היתה להדגים שבטקסט יש הבדלי שכיחויות מאוד גדולים בין האותיות. בדחיסת Huffman בעת הדחיסה יוצרים טבלת שכיחויות של הטקסט הנדחס וכך אין משמעות לטבלאות כלליות כאלו.
מאיר מ 21:25, 31 יולי 2004 (UTC)

תקליטור[עריכת קוד מקור]

מישהו יודע להסביר את המשפט "תקליטור מוזיקה רגיל (CD) לדוגמה מכיל מוזיקה לא דחוסה". אני מניח שהערך מדבר על אחסון דיגיטלי ולא אנלוגי (אחרת אין משמעות לדחיסה), למיטב ידיעתי FLAC הוא הפורמט היחידי שאינו מאבד מידע ואיננו נפוץ כלל, אני מניח שלא לזה התכוון המשורר. --יוסי א. - שיחה 14:58, 6 באוקטובר 2013 (IDT)תגובה

CD אכן מכיל מידע דיגיטלי, המוזיקה מקודדת בשיטה שנקראת LPCM (ראה ויקי באנגלית). בשונה מFLAC, אין כאן שום ניסיון לדחוס, רק דרך לרשום את הנתונים. FLAC הוא פורמט מאוד פופולרי למוזיקה דחוסה באיכות טובה, למה התכוונת בכך שהוא איננו נפוץ כלל? ‎DaFLM‏ - שיחה 20:49, 11 באוקטובר 2013 (IDT)תגובה