שיחה:גלוסטר מטאור

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 7 שנים מאת Lirdon בנושא ביקורת עמיתים

הערת עריכה[עריכת קוד מקור]

תורגם ברוב מהערך באנגלית, עם תוספות לגבי חיל האוויר הישראלי על פי המקורות שצוינו. קלונימוס - שיחה 06:19, 28 במרץ 2016 (IDT)תגובה

ביקורת עמיתים[עריכת קוד מקור]

קראתי את הערך ונוכחתי לדעת שיש עוד כל כך הרבה שאני לא יודע על מטוסים ותעופה, תמיד נחמד לגלות. עם זאת יש מספר בעיות בולטות בערך:

  1. נראה כאילו יש בעיית תרגמת בערך, תיקנתי מה שבלט לי אבל נראה שיש עוד עבודה.
  2. עקב הבעיה שצוינה מעלה יש הרבה משפטים בפסקה אחת עם אותה משמעות או משפטים לא ברורים. לאלה הוספתי דרישות הבהרה.
  3. יש מיעוט במראי מקום, במיוחד במקומות בהן נעשות קביעות כגון:"מנועים אלו התעלו על מנועיו של המסרשמיט Me 262 באורך חייהם ויעילותם." וכדומה. למשמעותיים שבהם הוספתי דרישות מקור.
  4. בעיה נוספת היא שהערך מסודר בצורה לא הגיונית: בפרק השירות המבצעי, בעיקר בפרק על מלחמת העולם השנייה ולאחר המלחמה יש הרבה תוכן שמדבר דווקא על פיתוח המטוס ודגמיו ולא על שירות מבצעי, אפשר היה להוסיף את הפרטים האלה לפרק הפיתוח, או לחילופין לפרק הגרסאות.
  5. יש גם פרטים שאני לא רואה את חשיבותם כגון:"במטוס הגרמני הותקנו המנועים כשהם תלויים מתחת לכנפיים, ואילו במטוס הבריטי שולבו בתי המנוע בין קורות הכנף." או:"רכישת המטוסים הפכה את חיל האוויר הארגנטינאי לחיל האוויר השני באמריקה שהפעיל מטוסי סילון."
  6. גם צורם לי מעט שהערך כולל הרבה מידע יבש ללא הסבר על הסיבה לזה. לדוגמה:" בין הגורמים לתאונות הייתה צריכת הדלק הגבוהה של המטוס שהביאה למשך טיסה של שעה אחת בלבד." למה שעה זה לא מספיק, יש הרבה מטוסים שלא טסים יותר משעה, למה פה זה גורם לתאונות? ו-"טיסות מבחן הראו בסיום התחמושת שהמטוס נשא הוא איבד את יציבותו הסטטית. כדי לייצב את המטוס הוחלף זנב המטוס בזנב אחר, בעל קווים ישרים יותר לעומת הזנב המעוגל יותר של הדגמים הראשונים." למה סיום התחמושת משנה את תכונות היציבות של המטוס, מה יש לתכונות הזנב החדש בעל הקווים הישרים יותר שמתקן את הבעיה? יש הרבה פרטים כאלה שלא מוסברים בכלל.
  7. יש גם חוסר בפרק המשך קריאה בו מצוינים הספרים שבהם נעשה שימוש בכתיבת הערך.

בברכה, ‎Lirdon - שיחה - הצטרפו למלחמה האווירית 21:01, 22 במאי 2016 (IDT)תגובה