שיחה:גיהנום

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אני חושב שהיה אפשר גם להוסיף שפולחן הרשעים הללו, כפי המתואר בתנ"כ (במספר מקומות לא קטן: מלכים ב' פרק יז' פסוק יז', לדוגמה), היה לאל מולך, ושהאנשים היו מקריבים את ילדיהם שלהם לאות יראת כבוד לאל, שיחוס עליהם ויעזור להם. הפוליתאיסטים הללו, זרקו את ילדיהם לאש התופת של המדורה, ובכדי להשתיק את צעקותיהם, נהגו לרקוד ולתפוף סביב המדורה בריקוד אקסתטי (מוזר מאוד). אוברון

קראתי מהר מדי, היה כתוב. אומנם לא בפירוט רב, אז נזק לא נעשה. אוברון

גיהנום בתלמוד[עריכת קוד מקור]

יש לי הרבה מקורות על גיהנום בתלמוד.. שייך להוסיף לערך הזה, או לפתוח ערך חדש? בנתיים אני מוסיף מעט כאן אריקל 23:48, 9 מרץ 2006 (UTC)

תוסיף כאן את מה שיש לך להוסיף על שטן בתלמוד. אין סיבה לפתוח ערך חדש בשביל זה.--Metal-wikiped 10:15, 16 מרץ 2006 (UTC)

שינויים קטנים הנוגעים לכור המצרף[עריכת קוד מקור]

שיניתי את המידע הכתוב על הכור המצרף לפי ערך הגיהנום בוויקיפדיה האנגלית. שינויים אלו גם תואמים את הערך על הכור המצרף בוויקיפדיה העברית.

סגנון תרבותי ומוזיקלי...[עריכת קוד מקור]

רציתי לערוך את הערך "סגנון תרבותי ומוזיקלי אשר ידוע בהתעסקותו האובססיבית בגיהינום, בשטן ובמוות הוא ..." אבל נתקלתי בקשיים מסוימים של חוסר הבנה,עימכם הסליחה:] מה שכן,הסגנון המוזיקלי הוא לא ההבי מטאל,אלא דווקא הבלאק מטאל,שהוא הרבה יותר אגרסיבי,והסמלים שלו הם הפנטאגרם ההפוך עם המילה לויתן בקצוותיו ובאמצעו העז השטנית, והאנטיכרייסט. תרבות הבלאק מטאל רושמת בעיקר על הגיהנום השטן האפוקליפסה ועוד דברים הקשורים בכך. אמנם ליריקת רוב סוגי המטאל קשורה לזה,אך ללא ספק הבולט מביניהם הוא הבלאק מטאל.

את/ה צודק/ת בזה שהסגנון המטאלי ה"שטניסטי" ביותר הוא הבלק מטאל. אבל, כמו שאתה בוודאי יודע, להקות הבלק מטאל לא המציאו את השטן ולא המציאו את הגיהנום, והאמת היא שAC/DC שרו על הכביש לגיהנום לפני שדני פילת' וחבריו נולדו...--Metal-wikiped 13:41, 14 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]


"את" אני נקבה,אני מבקשת. ובתור משתמש ששמו "מטאל וויקיפדיה" אתה אמור לדעת שדני פילת' וחבריו יוצרים יחדיו את קריידל אוף שיט(סלנג של איזו להקת אנאסביאם)לא קשורים לבלאק מטאל בגרוש.אולי בהתחלה הם עוד איכשהו ניגנו בלאק עם מעט סימפוני ודברים כאלו, אז כיום הם המציאו לעצמם מונח חדש "וומפיריק בלאק מטאל" (ערפדונים?!)שהוא בסך הכל שילוב לא מוצלח של גוטיק מטאל מעט בלאק וכל מיני דברים כאלו. אתה אמנם צודק,להקות הבלאק לא המציאו את השטן ושותפיו אבל הן היו הראשונות שהמירו את המידע הזה ל"דרך חיים" סוררת משהו, והשתמשו בזה לצורך פולחנים וכיוצא בזה.כפי שנרשם בדף "סגנון תרבותי ומוזיקלי אשר ידוע בהתעסקותו האובססיבית בגיהינום, בשטן ובמוות הוא ..." דווקא הבלאק מטאל מתעסק בכך באובססיביות.ההאבי מטאל מתאפיין יותר בדו מיניות שלו:P ועל כל מקרה זה לא כזה חשוב.זה לא שמישהו שמחוץ לסצינת מטאל כלשהי יתעמק בכך או יתעניין ב"איזה סיגנון מוזיקלי שטני יותר" ההאבי מטאל או הבלאק? (אני בטחה שגם אם להשמיע לאנשים שלא קשורים לכך איכשהו האבי ובלאק,בעיניהם הסגנונות לא יראו שונים יותר מידי)

by TERROR PROPAGANDA

נכון, כמו ששנינו אמרנו, להקות הבלק מטאל לקחו את ה"שטניזם" צעד אחד קדימה, אך המקור הוא בהבי מטאל, כמו שאת יכולה לקרוא כאן. וכמו שאמרת, הקורא הממוצע לא מבדיל בין הבי מטאל לבלק מטאל, לכן יש להשתמש בהגדרה הרחבה והמוכרת, ואת הפירוט יש להשאיר לחובבי התחום like ourselves:-)
--Metalholic 10:55, 2 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

גיהנום והכנסיה[עריכת קוד מקור]

לא כדאי להוסיף קצת על הקשר בין הגיהנום לכנסיה, והדרך שבה הם המציאו אותו כדי להפחיד את העם?

אטימולוגיה[עריכת קוד מקור]

כפי שכתב שי ה. בוויקימילון, הסברה הקושרת את גיהנום לגיא בן הינום אינה מקובלת כיום במחקר. לפרטים נוספים ראו wikt:גיהנום. ‏nevuer‏ • שיחה 01:33, 11 בינואר 2008 (IST)[תגובה]


גיהנום בנצרות[עריכת קוד מקור]

כדאי להוסיף מידע על הגיהנום בנצרות,המדורים וכו'.הייתי עושה זאת בעצמי,אך לדאבוני הידע שלי בתחום לא מספיק נרחב.

מה-גם שבהתחשב בתקופת הזמן בה נכתבה "הקומדיה האלוהית",נראה לי יותר הגיוני שהיצירה הושפעה מהגיהנום הקתולי,ולא להיפך.

ירדן לאסלו זליבנסקי גרנוואלד - שיחה 00:27, 29 בינואר 2009 (IST)[תגובה]

הסרתי את המשפט הנוגע ללהקת דם-יזע-דמעות[עריכת קוד מקור]

הסרתי את המשפט "על שתי אמונות אלה שרה להקת "דם, יזע ודמעות": I can swear there ain't no heaven but I pray there ain't no hell - אני יכול להישבע שאין גן עדן, אך אני מתפלל שאין גיהנום. "

באורח לא ברור, מדובר היה באחד המשפטים הראשונים בערך שחתם את פסקת הפתיחה שלו. מדובר בפיסת אינפורמציה שולית לחלוטין. ישנן רבבות התייחסויות לגיהנום בתרבות הפופולרית, שלא לדבר על אלפי שנות היסטוריה של המונח, ואינני מבין כיצד הציטוט הלא רלוונטי הזה נכנס לפסקת הפתיחה של הערך, וחתם אותה עד עתה. מקום האינפורמציה הזו לכל היותר ב"תרבות פופולרית" ואולם גם שם ניתן לספק רשימה של עשרות ומאות התייחסויות חשובות ממנו. --85.178.71.232 19:26, 20 ביולי 2011 (IDT)[תגובה]

תיקון בנוגע לגיהנום יהדות.[עריכת קוד מקור]

בתחילת המפסקה המדברת בנוגע לגהינום ביהדות, מוציין כי הוא "קודם כל מיקום גאוגרפי - גיא בן- הינום", הדבר לא נכון, לפי הזהר- תורה - פרשת בראשית, מצויין כי גיא ב ן הינום הינו רק סדק מתוך הגהנום או מתוך אחד העולמות אשר נמצאים בתוך כדור הארץ, אם אני לא טועה ארץ בשם " נשיה "

Yotam8800 - שיחה 20:53, 14 באפריל 2013 (IDT)[תגובה]

חדשות לוהטות[עריכת קוד מקור]

שם חיבה לשטן :דאבל למלאך: אינג'ל 85.64.78.204 10:39, 22 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]

איור של הגיהנום מימי הביניים (שנת 1180 לערך)[עריכת קוד מקור]

האיור ריק! יש למחוק את האיור או לשנות את התמונה! עמית9 - שיחה 20:31, 21 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

אם אתם חושב כך אז תמחוק Daniel - שיחה 11:17, 7 באוגוסט 2016 (IDT)[תגובה]