שיחה:גורגורה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 שנים מאת Matanyabot בנושא קישור שבור

ביקורת עמיתים בעקבות תחרות הכתיבה ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

הערך גורגורה התמודד במסגרת תחרות הכתיבה בנושא ביתא ישראל. להלן הערות השופטים בתחרות על היבטים שונים בכתיבת הערך ואפשרויות לשיפורו:

גורגורה

ערך זה נכתב במסגרת תחרות אזמרי - תחרות הכתיבה הראשונה על מורשת ביתא ישראל ותרבות אתיופיה בוויקיפדיה.

נכתב על ידי: Ori
מקצוענות אף שבפתיח קיימת התייחסות גם לחצי האי וגם לכפר, גוף הערך מתייחס בעיקר להיסטוריה של המתחם המלכותי. הציטוטים הקיימים אמנם מרחיבים ומעשירים בנושא המתחם המלכותי, אולם מדגישים חוסר במידע על הכפר ותושביו, גאוגרפיה וגאולוגיה של חצי האי. קיים ברשת מקור לציטוטים – אמנם חלקי, אך הציטוטים מופיעים בגרסה המקוונת (תורגם בטעות clay לצפחה). הערת שוליים מס' 3 סתומה – מי או מה "מונרו-היי"? האם מדובר בספר או משהו אחר, יש ציון עמ' ושם וזה לא מספיק.
אמינות חסר מקור לאגדה הנוגעת לדווית השני. לא מוזכר המצוטט הראשון, שמקריאת המקור מתברר כ-Balthasar Tellez (מיהו, רקע, קשר למקום).
מקוריות קיימים בערך תכנים שאינם מופיעים בערכים מקבילים בוויקיפדיות זרות. נכתב ככל הנראה בהתבסס על מקורות חיצונים לא מתורגם מוויקי באנגלית. מתוך הפנייה להערות שוליים הדלה למדי ניתן לראות שהבסיס לכתיבת הערך הוא מקור אחד. יש ניסיון להתייחס לכל ההיבטים השונים של המקום.
נגישות ערך קריא וברור, אך נחוצה עריכה לשונית + ניקוד שמות.
קישוריות קיימים קישורים פנימיים רבים ורלוונטיים.
רהיטות כתוב בשפה בהירה וזורמת על אף הניסוחים האחדים. הפתיחה מציגה את המקום ומיקומו בצורה נאותה. נדרשת כתיבה נכונה של הערות שוליים - שם המחבר, ספר, שנת הוצאה ועמ' בהתאם למה שמקובל, כתיבה תקינה של הערת שוליים היא מפתח חשוב לקורא אשר רוצה להתעמק בקריאה נוספת על הנושא.
שיתופיות Ori הוא התורם היחיד.
סיכום
ערך מעניין ויש לו פוטנציאל רב לאחר מעט ליטוש ועבודה על הניסוח הלשוני. יש מקום לשיפור לשוני ולהרחבה.

תחרות אזמרי

נשמח לשיפור הערך בהתאם להערות. תודה לכותבי הערך, והמשך עבודה פוריה בוויקיפדיה. בברכה, אזמרי לשירותך (:


אזמרי לשירותך (: 16:55, 23 ביולי 2011 (IDT)


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 07:41, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה