שיחה:גוסטב מאהלר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 שנים מאת שלומית קדם בנושא תעתיק והגייה

הסיבה ששחזרתי את השינוי של האנס היא שמבחינת התוכן שלו אין בו הרבה, בעוד שהוא מחליף שני קישורים כחולים במשפט הראשון בקישור אחד אדום. אהה. Harel - שיחה 08:04, 18 פברואר 2006 (UTC)

הרי בסופו של דבר יהיה גם ערך על פוסט-רומנטיקה... זה זרם ספציפי ביותר. "תקופת המעבר" כוללת לא רק פוסט רומנטיקה אלא גם זרמים אחרים כמו אימפרסיוניזם, ארכאיזם, נאו-קלסיציזם וכו' וכו'. כדאי להזכיר, אולי בנוסף ל'מעבר' שמדובר בפוסט רומנטיקה כפי שמוזכר בערך "ליד", בערך "מלחינים קלאסיים" וודאי גם בערכים נוספים. HansCastorp 22:15, 18 פברואר 2006 (UTC)
אז תוסיף את המידע הזה מבלי להוריד את שני הכחולים הקיימים, לפחות עד שתכתוב את פוסט-רומנטיקה. Harel - שיחה 22:17, 18 פברואר 2006 (UTC)


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 07:40, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה

כתיבה סובייקטיבית ולא מנומקת[עריכת קוד מקור]

הערך הזה בעייתי מאוד מבחינת התוכן הלא מבוסס שלו. כאשר, למשל, הוא דן בכל הסימפוניות לחוד, הוא מקנה אינטרפרטציה סובייקטיבית ואישית (ויש לומר, לא מנומקת) לסימפוניות ו"מנתח אותן" בצורה שטחית ובנאלית. איני יודע אפילו כיצד לתקן עוולות שכאלו.

אינני יודעת מי אתה, הכותב האנונימי, אבל מסגנון הכתיבה אני מנחשת, שאתה הוא מי שפסל את כל ערכי המוזיקה כ"חלשים מאוד מאוד" במקום אחר בוויקיפדיה. נראה שקטילה אנונימית ובלתי מבוססת היא ספורט חביב על אנשים מסוג מסוים. לתשומת לבך, אין שום דבר אישי או סובייקטיבי בערך זה או בערכי הסימפוניות הנפרדים. אשמח אם תצביע על ה"עוולות", כביכול, ש"אינך יודע אפילו כיצד לתקן", אז אולי אדע אני כיצד לתקן אותן.שלומית קדם - שיחה 00:54, 27 ביולי 2015 (IDT)תגובה

התיאורים המפורטים שהוענקו לכל סימפוניה מבטאים רגשות אישים וסובייקטיביים. במקום דיון מורחב על טכניקות התזמור, הסגנון, הצורה והמורכבות המוזיקלית, ישנו תיאור מאוד נחמד של רגשות ושל סנטימנטים. אין נימוקים והכתיבה הזאת אף נוגדת את כוונותיו של מאהלר עצמו בכך שהיא מקנה "תוכניות" לסימפוניות - דבר שהוא התנגד אליו בחירוף נפש. שלא אובן לא נכון, אני מסכים עם רוב מה שנאמר בערך, אך זוהי כתיבה לא מקצועית ודי חובבנית.

לתשומת לבך, לחלק מן הסימפוניות נכתבו כבר ערכים נפרדים (ראה קישורים), ושם דנים הכותבים בכל מאפייני הסימפוניה, כולל ניתוח צורני וסגנוני. בערך של מאהלר עצמו אין מקום לכל אלה. אשמח אם תיקח על עצמך כתיבת ערכים לסימפוניות שעדיין לא זכו להם.שלומית קדם - שיחה 21:28, 10 באוגוסט 2015 (IDT)תגובה

תעתיק והגייה[עריכת קוד מקור]

השם נהגה מָאלֶר, האות h משמשת להארכת התנועה בגרמנית ואינה עיצור. התעתיק שהשתרש בעברית מטעה אך לא נוכל לשנותו (כמו במקרים רבים אחרים כגון ברהמס ואוהם), אבל, אם מנקדים את השם, בוודאי אין מקום לשווא מתחת לאות הא, ומן הראוי להבהיר את ההגייה כפי שנעשה בוויקיפדיה האנגלית. צחקשוח (Laugh Tough) - שיחה 11:23, 19 באוקטובר 2018 (IDT)תגובה

תוקן. תודה למעיר.שלומית קדם - שיחה 21:07, 19 באוקטובר 2018 (IDT)תגובה