שיחה:גונדור

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פסקה לא ברורה[עריכת קוד מקור]

במסגרת העריכה הסרתי את הפסקה הבאה שניתן להבין ממנה מעט מאוד. כל המבאר - מבורך.

המלך פלסטור פותח את שושלת בוני הספינות - הרחיבו בעיקר את הצי הימי והאריכו את עוצמתה של גונדור לאורך החופים. פלסטור היה המלך הראשון שלא היו לו בנים.
אארניל, בן אחותו של פלסטור שירש אותו, שיקם את עיר הנמל פלרגיר, ובנה שם צי גדול של ספינות. לאחר מכן הוא שם מצור על אומבר, ארץ שתושביה שונאים לגונדור, והיה לה צי גדול, אולם בגלל בניית הצי בפלרגיר היה לו מספיק כוח לשים עליה מצור בים. בשנת 933 הוא כבש את אומבר, והופך אותה למצודה של גונדור, אולם אובד בסערה מול חופי אומבר.
בערך בשנת 1250 המלך ואלאקאר נשא לאישה בת אנוש מהצפון מה שגרם לפתיחת מלחמת אזרחים. בשנת 1636 לעידן השלישי הגיעה המגפה השחורה לגונדור. אוסגיליאת ננטשה והבירה עברה למינס אנור. גם המשמר על מורדור נעזב.
בשנת 1851 לעידן השלישי נשבו המלך ובניו במלחמה.
גונדור נותרה ללא מלך ואארניל השני נהיה למלך.
אדון הנזגול קרא תיגר על מלך גונדור אארנור ובפעם השנייה נענה המלך לאתגר ומאז לא ראו אותו. לאאונור לא היה יורש ולכן מאז נשלטה גונדור בידי עוצרים, אך הם לא ישבו על כס המלכות ולא חבשו כתר.
ב-2941 לעידן השלישי הובס סאורון על ידי המועצה הלבנה בדול גולדור. הוא שב למורדור, חלש מאוד, בצלם "העין" ושולח את משתריו לחפש אחר הטבעת-האחת.
במשך זמן רב שרר שלום בגונדור עד 3018 לעידן השלישי.
לאחר מלחמת הטבעת הומלך ארגורן בן ארתורן נצר לשושלת יסילדור למלך על גונדור וכל ממלכות האדם.

ירוןשיחה 19:27, 25 באפריל 2008 (IDT)תגובה

מדוע לדעתך הפסקה לא ברורה? מלבד מספר שגיאות כתיב וצורך בהרחבה הפסקה ברורה מאוד. זהו פרק חשוב בהיסטוריה של גונדור וחבל שהסתרת אותו. אפור הגלימה - שיחה 18:25, 8 בדצמבר 2009 (IST)תגובה

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 06:53, 28 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה