שיחה:ברתולד פייבל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת ידך-הגדושה בנושא אשתו אסתר הייתה בת הרב מאיר שכנא מליאדי.


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 21:41, 3 במאי 2013 (IDT)תגובה

אשתו אסתר הייתה בת הרב מאיר שכנא מליאדי.[עריכת קוד מקור]

אני פותח כאן שיחה על המילים שברצוני לתקן.

בערך הזה נכתב כי ד"ר ברתולד פייבל נישא לד"ר אסתר בת שכנא שניאורסון מלובביץ'.

זו טעות. מוצאה של אסתר (שמה המלא הוא אסתר שטרנה) הוא מהעיירה ליאדי. היא בתו של הרב מאיר שכנא שניאורסון מליאדי ונכדתו של האדמו"ר רבי יצחק דובער שניאורסון (המהרי"ד) מ"חב"ד-לַאדִי" (שהיא אחת מארבעת ענפי חסידות חב"ד, לצד "חב"ד-קוֹפוסט" "חב"ד-ניעזין" ו"חב"ד-לובביץ'") שהמשיכו את דרכה לאחר פטירתו של האדמו"ר ה"צמח צדק".

אביה, הרב מאיר שכנא, 'החזיק' את חצר "חב"ד-לאדי" לאחר פטירת אביו, האדמו"ר המהרי"ד, אך לא היה אדמו"ר.

גם בקטע שבו מסופר, שתירגם את הספר "חיים גראביצר" של פרופ' פישל שניאורסון, היה נכון לציין שמחבר הספר היה קרוב משפחתה של אשתו. (סביר מאוד שזה הרקע לקשר ביניהם, שהוביל גם לתרגום הספר). ידך-הגדושה - שיחה 18:40, 12 בינואר 2021 (IST)תגובה

למה טעות. הוא לא נולד בלובביץ'? אבגד - שיחה 19:22, 7 בינואר 2021 (IST)תגובה
והיא עצמה לא נולדה בלובביץ'? אבגד - שיחה 19:24, 7 בינואר 2021 (IST)תגובה
בוודאי שהרב מאיר שכנא נולד בלובביץ'! הוא הרי מוזכר ב"רשימות הרב"ש" (אין לי כעת קישור להוסיף) כמי שנולד בקירוב שנים לרב"ש (=הרב ברוך שניאור שניאורסון נין הצ"צ). הרב"ש נולד בתרי"ג, ובאותם שנים, בכללות, כל בני הצ"צ ונכדיהם התגוררו בלובביץ', למעט רבי יוסף יצחק שניאורסון (מאוורוטש).
אבל הייחוס של אדם, הוא בדרך כלל לפי המקום שבו היה מרכז חייו. לדוגמה, רבי לוי יצחק מברדיצ'ב נולד באוצ'קיב אבל נקרא רבי לוי יצחק מברדיצ'ב כי מרכז חייו היה בברדיצ'ב. מרכז חייו של רבי מאיר שכנא היה בליאדי. כאן העביר את רוב חייו הבוגרים. לאחר הסתלקותו של אביו, אדמו"ר המהרי"ד, המשיך רבי מאיר שכנא להתגורר בעיירה ליאדי ולשמר את קיום חסידות חב"ד-לאדי, בית הכנסת ואוהל קברם של האדמו"רים. ראה ב"דברים אחדים מהרבנים שליט"א בני כ"ק אדמו"ר המחבר נ"ע זיע"א" שחותם "מאיר שכנא מלאדי". ידך-הגדושה - שיחה 18:31, 12 בינואר 2021 (IST)תגובה