שיחה:בנייה בלתי חוקית בישראל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

המ קורה עם הערך הזה?

הוא בעבודה? הוא חלקי? מה זה כל הכותרות שאין אחריהן שום דבר? emanשיחה 00:56, 6 פברואר 2006 (UTC)

אני עובד עליו, הוא ערך חדש (נוצר לפני יומיים) אוהד ל 00:59, 6 פברואר 2006 (UTC)

ראשי פרקים חסרים[עריכת קוד מקור]

את הנושאים הבאים לא הסקפתי לכתוב:
אתם מוזמנים לעזור לי להרחיב את הערך

בנייה בלתי חוקית בשטחים פתוחים[עריכת קוד מקור]

בנייה בלתי חוקית של ערביי ישראל[עריכת קוד מקור]

לא ברור לי מדוע צריך תת פרק שכזה. הוא נראה לי על סף הגזענות ובלתי ראוי בעליל. מדוע לא תת פרק על "בניה בלתי חוקית של אשכנזים בדימונה" או על "בניה בלתי חוקית של שומרונים באשדוד" או "בנייה בלתי חוקית של מליאנים בהרצליה פיתוח"? מדוע לערך העוסק בעניין אזרחי לחלוטין יש משמעות לזהות האתנית/דתית של האזרחים הכפופים, ובמקרה של ערך זה גם מפרים, את אותו החוק?--אורי 00:34, 12 פברואר 2006 (UTC)

בתור מישהו שיצא לו "לגעת" ממספר כיוונים שונים בנושא הבנייה הבלתי-חוקית, קצת לא נעים להודות, אבל הבנייה הבלתי חוקית במגזר הערבי היא נושא בפני עצמו. הגורמים לה הם שונים, והטיפול בה הוא שונה. אם כבר יש התייחסות לנושא הבלתי חוקית, מן הראוי שתהיה התייחסות גם לנושא זה, עם כל אי הנעימות הכרוכה בכך. ולמקרה שזה לא ברור, לעניות דעתי בכלל לא מדובר בגזענות דותן מזור 20:00, 21 באוקטובר 2006 (IST)תגובה

מעורבות של הרשות הפלסטינית בבנייה בלתי חוקית בתחומי מדינת ישראל[עריכת קוד מקור]

בניית מאחזים בלתי מורשים ביהודה ושומרון[עריכת קוד מקור]

בניית מאחזי הנגב: שומרון ויהודה הבלתי מורשים כחוק=[עריכת קוד מקור]

כך כתוב בספר!!!

הבדלים בניסוח[עריכת קוד מקור]

למה הבניה בנגב היא בלתי חוקית והבנייה ביהודה ושומרון היא בלתי מורשת? מהיכן מגיע ההבדל בניסוח? שניהם לא חוקיים באותה מידה, לא? אסף 18:38, 11 פברואר 2006 (UTC).

זהו שלא. בדקתי את הנושא, והבלתי חוקיות של המאחזים ביו"ש היא בעייתית כיוון שגם משרדי ממשלה כגון משרד הפנים, משרד הבטחון, משרד התשתיות הלאומיות, משרד האוצר - כולם היו מעורבים באופן פעיל בהקמה ותמיכה בחלק מהמאחזים האלה. חיפשתי במסמכים ממשלתיים, אבל אפילו במסמכי ממשלה רישמיים המאחזים מוזכרים כ"בלתי מורשים" ואל כ"בלתי חוקיים". בכל מקרה, הערך הזה עדיין נמצא רק בשלבי כתבה ראשונים והוא עוד ישוכתב בהמשך, כך שכרגע אני לא בטוח שיש טעם להתעכב על ביטוי כזה ואחר. אוהד ל 18:50, 11 פברואר 2006 (UTC)
בכל מקרה, אפשר באמת לדחות את הדיון להמשך. רק שים לב כי במבחן גוגל יוצא בערך 2700 ממצאים למאחז/ים בלתי חוק/יים לעומת קצת פחות מ-400 לבלתי מורשים. יש לזה משמעות גדולה לדעתי, אבל נדון בה כפי שביקשת כשהערך יהיה גמור יותר. בברכה, אסף 18:58, 11 פברואר 2006 (UTC).
אני שותף לדתו של אסף שההבדל שניסוח מיותר, וגם להצעתו להמתין. בכל מקרה נראה לי שגם לאחר שיקולי השתתפות משרדי ממשלה בבנייה הבלתי חוקית בשטחים עליהם להישאר מוגדרים "בלתי חוקים" ולא "בלתי מורשים" משום שעדיין נבנו שניגוד לחוק, גם אם ברשות (שלא בסמכות). נחכה ונראה.--אורי 00:36, 12 פברואר 2006 (UTC)
למי הסמכות לאשר בנייה? כרגע נכתבים ערכים אחרים שיהוו בסיס לכתיבת הערך הזה. הנושא הוא לא פשוט. הסמכויות לתכנון ואישור בנייה נתונות בידהם של וועדות התכנון הארציות, המחוזיות והמקומיות. נראה שישנם מאחזים בהם התקבלו אישורים מכל הוועדות בהתאם לחוק התכנון והבנייה. לכן (התסכל נא על ההגדרה מהי בנייה בלתי חוקית בתחילת ערך זה), היו מאחזים שנבנו כחוק. אני אינני עו"ד וייתכן שאני טועה. ההכרעה בנושא הזה צריכה להיות משפטית ולא עפ"י האינטואיציה של הויקיפדים. כרגע כאמור מוקדם מכדי לדון בעניין. נמתין לכתיבת הערך. אוהד ל 00:43, 12 פברואר 2006 (UTC)

הערך הזה סובל מבעיית נמ"נ חריפה. להגיד שגם המאחזים וגם הכפרים הלא-מוכרים הם 'בעיה' זה לאמץ ללא ביקורת את נקודת המבט של מרכז המפה הפוליטית הישראלי. מה גם שהערך חלקי בצורה מוטה - הוא זורק רמזים על "בנייה בלתי חוקית", אבל לא מרחיב. או שהערך עוסק בבנייה הלא חוקית בפועל - ואז הוא צריך לעשות זאת ברצינות, כולל הסברת הבעייתיות בהגדרת כפרים לא מוכרים מחד ומאחזים מאידך כלא חוקיים, או שהוא עוזב את זה ועוסק בהגדרה משפטית. נדב 10:20, 15 פברואר 2006 (UTC)

הערך הזה לא חלקי, הערך הזה הוא קצרמר. אתה מוזמן להרחיב אותו תוך הקפדה על נקודת מבט ניטרלית. אם זאת, לפני שאתה מרחיב כדאי שתדע שערך זה ממילא ישוכתב בקרוב. זאת מכיוון שכרגע נעשית עבודה מאוד יסודית בכתיבת ערכים שיהוו בסיס לערך החדש שיכתב על ערך זה. הערכים עליהם אני מדבר הם הערכים החדשים הנמצאים ב"קטגוריה:ישראל: תכנון ובנייה". אוהד ל 10:49, 15 פברואר 2006 (UTC)
אז אולי עדיף להעיף בינתיים את העיסוק במי בונה בנייה לא חוקית איפה, עד שיכתב על זה משהו מקיף מספיק? נדב 10:54, 15 פברואר 2006 (UTC)
תהיה מוכן לכתוב משפט או שניים בעניין הישובים הלא מוכרים בנגב? תפתח פסקה חדשה בנושא, 2-3 משפטים. וזה יהיה בסדר גמור מבחינתי. אני לא רוצה להוריד את פסקת הפתיחה, כיוון שדווקא פסקת הפתיחה היא פסקה של עובדות נטו. מה שחסר זה הרקע לעובדות האלה - איך נוצר המצב שקיימת בנייה בלתי חוקית. אוהד ל 11:12, 15 פברואר 2006 (UTC)
הפסקה הראשונה היא הבעייתית לטעמי. מי אמר שהבנייה הלא חוקית היא "בעייה לאומית רחבת היקף"? שהמאחזים הם בעיה?
ולבקשתך - קיים כבר ערך, כפר בלתי מוכר. כדאי אולי להפנות אליו. נדב, מחובר כבוט 11:27, 15 פברואר 2006 (UTC)
טוב, אז אני אוריד את הביטוי "בעיה לאומית רחבת היקף", ואוסיף ב"ראו גם" קישור ל"כפר בלתי מוכר". אוהד ל 11:30, 15 פברואר 2006 (UTC)
עדיין POV לדעתך? חשוב לי שהערך הזה יהיה מקצועי ולא ייכתב מנקודת מבט פוליטית כלשהי, אחרת ממילא הוא יראה עלוב. אוהד ל 11:36, 15 פברואר 2006 (UTC)
ראה איך עשיתי זאת. לא צריך להשתמש בביטויים כמו 'בעיה'. נדב 11:37, 15 פברואר 2006 (UTC)
אוקיי, אני מקבל את הביקורת. לא נשתמש בביטוי "בעייה". אבל גם "וויכוח ציבורי" לא טוב. אני לא רוצה שהערך הזה ייהפך לערך של מלחמות בין ימין ושמאל, ולכן מעדיף להתרחק כמו מאש מענייני "וויכוח ציבורי". תבדוק את הערך אחרי השינוי האחרון שעשיתי. אוהד ל 11:43, 15 פברואר 2006 (UTC)
הסיבה שהשארתי את 'ויכוח ציבורי' הוא שהיקף הבנייה הלא חוקית במאחזים, פר מבנה, הוא זניח (להערכתי) גם ביחס לתל אביב, נניח. הסיבה היחידה לציין אותו היא הויכוח הציבורי. אבל אולי באמת עדיף להשאיר את זה למאחזים. נדב 11:55, 15 פברואר 2006 (UTC)


לנתק את העניין מהקשרו[עריכת קוד מקור]

כשמדברים על בנייה לא חוקית אי אפשר לומר הם והם עוברים על החוק וזהו... במיוחד כאשר מדברים על הנושא של הבנייה הלא חוקית של ערביי ישראל. ואני חושב שיש להפריד אותם מהשאר.

רוב הבנייה הלא חוקית של ערביי ישראל נגרמת מכך שהם אנוסים לכך. וועדות התכנון לא מאפשרות כמעט הרחבת יישובים ולא הקמת יישובים חדשים. האוכלוסייה הערבית גודלת כמו גם האוכלוסייה היהודית אך שלא כמו היהודים לא מתאפשר להם לבנות עוד בתים. וכך קורה מצב בו הילדים של הערבים צריכים לבנות את ביתם בניגוד לחוק.

הנושא אפילו יותר מעניין באיזור ירושליים. שם ההגבלות אפילו חמורות יותר וערבים בוחרים האם לבנות בנייה לא חוקית או אפילו האם כדאי להם לבנות בית בשטחים ולבוא כל בוקר לעבודתם ולבית ספר של ילדיהם.

(Eviv 20:08, 11 מאי 2006 (IDT))

ניקוי נמ"נ[עריכת קוד מקור]

הורדתי די הרבה טקסט נגוע בהעדר נמ"נ מהערך. בעיקרן, הורדתי פסקה על הגליל, שלא אמרה למעשה כלום חוץ מ"יש הרבה בנייה לא חוקית בגליל", עם הרבה התלהמות ובלי עובדות בכלל. בפסקה על הנגב הסרתי את הכוונות הזדוניות של הבדואים והשארתי מספרים ותיאור של המצב החוקי. בפסקה על השטחים הורדתי את המידע על הבנייה הפלסטינית, שהיה כתוב באופן מתלהם, לא הכיל עובדות ולא בטוח שהוא בכלל רלוונטי - כי הרוב המכריע של הבנייה הלא חוקית הפלסטינית מתרחשת בשטחי A וB, שחוקי הבנייה הישראליים לא חלים עליהם. כדאי לזכור שהערך הזה לא מדבר על המאבק על הקרקע בין יהודים לערבים בארץ ישראל - ערך מרתק, שצריך לכלול הרבה מאוד היסטוריה וגם תיאור של הפעולות הממשלתיות - אלא על בנייה בלתי חוקית. לא צריך לקרוא בראיית רנטגן את כוונותיהם של אנשים, אלא רק לכתוב על היקפי ומאפייני בנייה בלתי חוקית. ואם כבר כותבים על כוונות, להביא אסמכתאות. נדב 09:03, 9 יוני 2006 (IDT)

בנייה לא חוקית של ערביי השטחים[עריכת קוד מקור]

משתמש בשם "קון קיחטה" השיב לערך כמה משפטים לא מסומכים על בניה לא חוקית כביכול ביהודה ושומרון. שחזרתי. יוסאריאןשיחה 14:44, 28 במאי 2008 (IDT)תגובה

בעברית השם הזה נקרא דון קישוט

בוא לטייל ביו"ש ותראה לבד.

הוא ביקש סימוכין וכי לשאר הדברים שם יש סימוכין? Don Quixote - שיחה 14:51, 28 במאי 2008 (IDT)תגובה

התחלתי לאגור סימוכין : [1] [2] [www.jcpa.org.il/JCPAheb/SendFile.asp?DBID=1&LNGID=2&GID=451]

גם הפסקה מעליה היא ללא סימוכין. מה גם שעל פניה הפסקה נראית הגיונית. דרור - שיחה 14:58, 28 במאי 2008 (IDT)תגובה
אני לא נגעתי בפסקה שמעליה. לפסקה שהוסרה לא היו סימוכין, ועדיין אין להם, ועל פניו כל העניין עם הכבישים לא נראה הגיוני. יוסאריאןשיחה 15:02, 28 במאי 2008 (IDT)תגובה
גם לפסקה שמעליה אין סימוכין, ולכן תמוה שבחרת לגעת דווקא בפסקה זו. מה גם שהדבר נראה מאד הגיוני. דרור - שיחה 15:04, 28 במאי 2008 (IDT)תגובה
לפסקה מעליה יש סימוכין, כמו כן המידע בה לא הוסף היום לערך. יוסאריאןשיחה 15:08, 28 במאי 2008 (IDT)תגובה
הערה ליוסאריאן - זה לא משנה מתי הובאה הפסקה - השאלה היא האם היא צריכה סימוכין או לא.
והערה לדון קישוט - הסימוכים שאתה מביא לא רלוונטיים - אתה צריך להביא סימוכין לשתי עובדות שציינת: א. שהבנייה היא לאורך צירי התנועה, ב. שהיא רגישה לרעידות אדמה (אף שזה נראה הגיוני על פניו). לעצם קיומה של בניה לא חוקית - אתה לא צריך להביא אסמכתאות. זו קיימת בכל העולם. דרור - שיחה 15:09, 28 במאי 2008 (IDT)תגובה
אם ביקשתי סימוכין אז כנראה שבעיניי הפסקה צריכה סימוכין וזה מספיק. תמהת למה נגעתי דווקא בה והסברתי. ו"יוסאריאן" זה עם שני א'. יוסאריאןשיחה 15:13, 28 במאי 2008 (IDT)תגובה
אם כך למה יוסאריאן מחק את הכל? דון קישוט~דרוש נושא כלים~ 15:28, 28 במאי 2008 (IDT)תגובה
מחק את המשפטים חסרי האסמכתאות בלבד. דרור - שיחה 15:37, 28 במאי 2008 (IDT)תגובה
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אולי אתה צודק והייתי צריך להשאיר את המשפט "ערביי יהודה ושומרון בונים באופן לא חוקי.", אבל חשבתי שהוא לא מוסיף הרבה לערך. בהזדמנות זו - הזמנת אותי לטייל ולראות בעצמי, אבל לא נראה לי שאוכל להבדיל בין בנייה שנעשתה עם אישורים וכזו שנעשתה בלי רק ממראה עיניים. יוסאריאןשיחה 15:38, 28 במאי 2008 (IDT)תגובה
זה די פשוט ההסתברות שבית מסויים שתראה חוקי שואפת ל0 (לא כולל שטחי A ו B) דון קישוט~דרוש נושא כלים~ 15:51, 28 במאי 2008 (IDT)תגובה
עם הוכחות כאלה קשה להתווכח. יוסאריאןשיחה 16:18, 29 במאי 2008 (IDT)תגובה

ביטול עריכת ותיקון לינקים שבורים והפניות לא מסודרות[עריכת קוד מקור]

לאחר שתוקנו לינקים רבים ונמחקו לינקים שבורים החזיר עדירל את הדף לגרסתו הקודמת ללא בדיקת התיקונים ובטענה ש-"מחיקת לינקים רלוונתים דורשת הסבר" מן הראוי להשוות גרסות לפני שלוחצים ביטול.


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 20:58, 3 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:33, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:33, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 4[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:34, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 5[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 15:02, 30 בדצמבר 2013 (IST)תגובה

הערך הזה נוטף מפוליטיקה[עריכת קוד מקור]

על פי רוב ויקיפדיה נוטה להיות כמה שיותר עובדתית ומקיפה. אבל התחושה היא שהערך הזה מלא בסובייקטיביות. "במדינת ישראל כ-100 אלף מבנים בלתי חוקים, שמרביתם בנויים על אדמות המדינה ורובה ככולה במגזר הערבי" ? העורך לקח ציטוט של אחמד טיבי שבכלל נועד לבטא עבריינות שלה מגזר הערבי, אלא מצוקת דיור, אתם משתמשים בו כנגדו? הרי על פי רוב הקוראים לא יטרחו להיכנס לרשימת המקורות שבתחתית העמוד ויקראו את המאמר של אחמד טיבי. בנוסף, איני יודע אם הסטטיסטיקה הזו היא דטרמינסטית, שהרי כל כך הרבה קומבינות של בנייה לא חוקית, או בנייה לא חוקית במסווה קיימות במגזר היהודי בכל הישובים בארץ והן לא עושות רעש- זה אפילו לא צויין. אני מבקש רשות לערוך קצת את הערך, אשתדל לעשות זאת במקצועיות אינפוג'נקי (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

ככלל אינך צריך לבקש רשות לערוך, אבל המשפט שציטטת הוא ציטוט של אחמד טיבי, שמייחס את המידע לדו"ח של השופט גולדברג על הבנייה הבלתי חוקית בנגב. אם אינך מאמין למקור, תוכל לבדוק בדו"ח של גולדברג עצמו, שהוא בוודאי מקור אמין. ההקשר בו הציג טיבי את הנתון אינו מחייב אותנו. בברכה, גנדלף - 23:26, 27/12/14

אבל משום מה בכל זאת הורידו את העריכה שלי שהייתה מאוד פושרת ועניינית. איך אני יכול להוסיף מידע אם מורידים את מה הוספתי? בסך הכל הוספתי לאחר הקטע- "או בפני מי שביצע עבירת בנייה, שזו תופעה הנפוצה בהרבה מהראשונה, בתוך גבולות הקו הירוק, במזרח ירושלים, בישובים הבדואים ואף בישובים ערביים בארץ. מכשמדובר בבתים במזרח ירושלים עולה מנתוני הוועד כי הרבה פעמים יש לאזרחים בעלות על אותם בתים המתוארכת עוד לימי המנדט הבריטי או השלטון הירדני והרשויות הישראליות דוגמת עיריית ירושלים לא מכירות בכך", אבל דוד שי משום מה הוריד את כל הקטע שלי בלי שום הסבר. כתבתי לו בדף שיחה פרטי, איני יודע איך לקרוא לו כאן, שכחתי את זה אינפוג'נקי - שיחה 20:49, 29 בדצמבר 2014 (IST)תגובה

אתה כנראה מתבלבל. העריכה האחרונה שלי בערך זה היא משנת 2010, והעריכה האחרונה של מישהו היא מלפני חצי שנה. על איזה עריכה אתה מדבר? דוד שי - שיחה 03:55, 30 בדצמבר 2014 (IST)תגובה

לפי מה שאני רואה זו הורדה שעשית, אולי זה גנדלף- ב-27/12. בכל אופן, הוספתי את זה שוב ואני מקווה שהפעם לא יקצצו אותה ככה.. תודה אינפוג'נקי - שיחה 20:13, 30 בדצמבר 2014 (IST)תגובה

הסרתי חלק מהתוכן שהוספת לערך. ראה את העריכות ואת ההסברים שסיפקתי להן, בדפי שינויי הגרסאות:[3][4][5] בברכה, גנדלף - 00:19, 31/12/14
לאינפוג'נקי, נימוס בסיסי. לאחר שדוד כתב שלא הוא ביצע את המחיקה שבה האשמת אותו, היה מקום להתנצל. במקום זאת חזרת על ההאשמה וסייגת אותה ש"אולי זה גנדלף" (כלומר אתה מסוגל לבדוק מי מבצע שינויים), לא יפה. אביהושיחה 07:18, 31 בדצמבר 2014 (IST)תגובה

היי.. אוקיי, אני ראיתי מקודם שבאמת גנדלף ביצע את העריכה עליה התכוונתי ואני רואה כעת שהוא ביצע גם עריכות נוספות. אני לא מבין למה זה נחשב אפולוגטי לתת את ההקשר התרבותי של הבודאים כמשדברים על הסיבות של צורת המגורים שלהם. אי אפשר להסתכל על מה שקרה בשטח ומה שקרה לאורך ההיסטוריה הקרובה רק בעיניים של הממשלה. צריך להכיר בכך שמדובר על ציבור נוודים שחי כך מימים ימימה. ואותו כנ"ל לגבי הדף של הועד נגד הריסת בתים, עריכה שלי מתאריך 30/12/14- "כשמדובר בבתים במזרח ירושלים עולה מנתוני הוועד כי הרבה פעמים יש לאזרחים בעלות על אותם בתים המתוארכת עוד לימי המנדט הבריטי או השלטון הירדני והרשויות הישראליות דוגמת עיריית ירושלים לא מכירות בכך". אני לא בטוח לאן העריכה נעלמה, אולי עשיתי משהו שגרם לזה... אינפוג'נקי - שיחה 23:24, 2 בינואר 2015 (IST)תגובה

אם תתייחס להסבר שסיפקתי בתקציר העריכה אליו הפניתי אותך,[6] אולי הדיון יוכל להתקדם. בברכה, גנדלף - 03:30, 04/01/15

אתה רוצה להתקדם? אוקיי, אז הסברים אני לא רואה במה ששינית. הורדת את מה שהוספתי לגבי הבדואים בלי הסבר, אבל לפחות הוספת את החלק של ארגוני השמאל. יש לי מה לתרום לערכים האלה, אבל זה לא יכול להפוך לזירת טוקבקים אינפוג'נקי - שיחה

למה יש פה פסקה על אזור שלא נמצא בתחומי ישראל, והחוק הישראלי לא חל עליו?[עריכת קוד מקור]

כרגע יש בערך פסקה על יהודה ושומרון. אולם יהודה ושומרון אינם חלק מישראל, וגם באזורי C לא חל החוק הישראלי. לכן אין לפסקה הזו מקום בערך ששמו הוא "בנייה בלתי חוקית בישראל". זה צריך להיות ערך נפרד, או חלק מערך אחר. emanשיחה 13:12, 14 באוקטובר 2018 (IDT)תגובה

למושג "ישראל" יש לפחות שלוש משמעויות טריטוריאליות:
  • המדינה שבגבולות הקו הירוק
  • המדינה שבגבולות הקו הירוק ושטחים שסופחו אליה (מזרח ירושלים ורמת הגולן)
  • כל השטחים שבשליטת ישראל, שהם לפחות המדינה שבגבולות הקו הירוק ושטחים שסופחו אליה + שטח C.
רחמי על הקורא שכאשר הוא נתקל במושג "ישראל" עליו להבין לפי ההקשר לאיזה ישראל אנו מתכוונים.
כיוון שענייני בנייה בלתי חוקית ביהודה ושומרון מגיעים מפעם לפעם לבתי המשפט הישראלים, ניתן להבין שחוק ישראלי כלשהו חל על בנייה באזור זה. לכן ראוי שהערך שלפנינו יעסוק בכך, תוך שהוא מבהיר תחילה לפי איזה חוק הבנייה היא בלתי חוקית. דוד שי - שיחה 20:20, 14 באוקטובר 2018 (IDT)תגובה