שיחה:בלוק 10

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 שנים מאת Eldad בנושא קטגוריה שגויה בערך זה

הזונות שהו בבלוק 24 ולא בבלוק 10. הלא כן? האם הן היו בשני הבלוקים או שנפלה כאן טעות? בריאן - שיחה 13:53, 7 בנובמבר 2014 (IST)תגובה

המידע המוצג כאן בערך מבוסס על ויקיפדיה האנגלית. כפי הנראה, הבלוק לא שימש רק לניסויים רפואיים אכזריים על בני אדם. הנאצים שיכנו גם זונות במבנה, אם כי לא באותה כמות כמו בבלוק 24. בברכה, Delta739 - שיחה 22:31, 7 בנובמבר 2014 (IST).תגובה

כשלים חמורים[עריכת קוד מקור]

1. בהמשך לנאמר בדף השיחה של בית הבובות (ספר) הביטוי "זונות" בערך זה הוא שקרי. הביטוי הזה באשר לקורבנות, מייצג את תפיסת העולם הנאצית והשובינסטית כלפי הקורבנות.

אם הנשים היו יהודיות - הרי שנתפסו בגלל יהדותן, היו צפויות למוות בין כה וכה, ולא נעשתה אתן עסקה כלשהי - ולכן המילה זנות מסלפת את ההיסטוריה, ומכפישה ומבזה את זכרן של הנשים שנכפה עליהן מגע מיני עם בעלי תפקידים בגרמניה הנאצית.

אם הנשים לא היו יהודיות, גם אז אין זו זנות אלא פעולה בכפייה, תחת איום של רצח על ידי השלטונות.

2. אין בערך מקור היסטורי כלשהו הנותן סימוכין לנוכחות נשים מנוצלות מינית בבלוק 10. על כן, יש להסיר את המידע על הנשים המנוצלות מינית עד להמצאתו.

נא לתקן.

קטגוריה שגויה בערך זה[עריכת קוד מקור]

לערך זה הוספה הקטגוריה: ניסויים רפואיים בבני אדם בתקופת מלחמת העולם השנייה.

בדף השיחה של קטגוריה זו צוינו הכשלים של הקטגוריה, והם (ובפרוטרוט ביחס לערך זה):

1 לא מדובר ב"ניסויים רפואיים" אלא בניסויים לרצח המוני, (שאפשר להגדירם בקושי כניסויים) בביולוגיה, מתועבים ובדיוניים-דימיוניים, ללא הקשר מדעי וללא שיח מדעי.

2 השיוך לפרק הזמן "מלחמת העולם השנייה" (1945-1939) - נכון. אבל טוב ממנו השיוך ל"גרמניה הנאצית" (מונח הכולל את ארצות הכיבוש שלה, בספרים ובמאמרים) ומתאים יותר לערך משום שתחילתם של הניסויים עם עליית הנאצים לשלטון (1945-1933).

נא לתקן.

תוקן. אלדדשיחה 21:16, 24 במרץ 2015 (IST)תגובה
אני מתנגד להצעה, בלוק 10 לא היה בגרמניה, הוא היה בפולין הכבושה על ידי הנאצים ולכן קטגוריה הכוללת את המילה גרמניה בתוכה מטעה את הקורא לחשוב שהבלוק היה בגרמניה. לפיכך החזרתי (זמנית) את הקטגוריה "קטגוריה:ניסויים רפואיים בבני אדם בתקופת השואה" • איקס איקס - שיחה 21:22, 24 במרץ 2015 (IST)תגובה
כפי שציינתי בדף השיחה של קטגוריה:ניסויים בבני אדם בגרמניה הנאצית ובדפים נוספים - המונח "גרמניה הנאצית" כולל את כל שטחי הכיבוש שלה.
אבל (כפי שציינתי בדפים אחרים) קטגוריה: ניסויים בבני אדם על ידי הנאצים - יכולה להיות אפשרות סבירה.
(אם כי גם אפשרות זו לא חפה מטעויות/בעיות. מדובר על כוחה השלטוני וצבאי של גרמניה הנאצית שעולל זאת, ולייחס לנאצים שפעלו לפני 1933 - ואחרי 1945).
אם לא תהיה התנגדות - אקים את הקטגוריה : ניסויים בבני אדם על ידי הנאצים. ובראש הקטגוריה יצויין שהכוונה לשנים 1945-1933 - שנות גרמניה הנאצית.
אני בעד. "ניסויים בבני אדם על ידי הנאצים" נשמע לי שם קולע לקטגוריה במקרה הזה. אלדדשיחה 21:36, 24 במרץ 2015 (IST)תגובה
גם אני בעד: "ניסויים בבני אדם על ידי הנאצים".
תודה רבה.