שיחה:בון ג'ובי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 4 שנים מאת אביהו בנושא דיווח שאורכב ב-17 ביולי 2019

הערות[עריכת קוד מקור]

גרידג' ביקש ממני לתת את דעתי. ברשות חברי הקהילה, אתן פירוט עבור חלק מהבעיות בערך באופן לאקוני מעט עקב עיסוקים אחרים. אם בהמשך תבקשו הרחבה אשמח לתת ולעזור.

  1. חלק מהערך כתוב כמו טלגרמה במשפטים פשוטים וקצרים. הדבר נפוץ במיוחד בהקדמה אבל גם בהמשך פה ושם. הסגנון צריך להיות "קולח" ו"זורם" יותר.
  2. חלק מהדברים לא ברורים כלל וכלל. לדוגמה כל סיפור המצאת השם של הלהקה - לא ברור איך הגיעו מ"בון סקוט" ל"בון ג'ובי". אם כבר, לא ברור איך הגיעו ל"בון סקוט" בכלל - מה הקשר ל-ACDC ולוואן היילן?
  3. ישנה חזרה על חלק מהמשפטים. בתור דוגמה עניין התפרקות הלהקה אחרי סבב ההופעות של ניו ג'רזי - שלוש פעמים מוזכר שהתפרקו וזה פעמיים יותר מדי. בכל השלוש לא מוסבר באופן ברור למה בעצם זה קרה.
  4. "האלבום קיבל פלטינה פעמיים" - בעיית תרגום שכמוה יש עוד בערך, שנובעת או מחוסר תשומת לב או מחוסר ידע. במקרה הזה היה צריך לכתוב "האלבום זכה למעמד פלטינה כפולה" או משהו בסגנון.
  5. יש יותר מדי פרטים לא חשובים ומינורים. בתור דוגמה: השירים שהלהקה שרה בלייב אייד או העובדה שאחד החברים לא השתתף בקליפ כי נפצע. אלו לא דברים חשובים והם לא תורמים רבות להבנת הקורא את הלהקה. להפך - זה גורע מההבנה כי כך הערך הופך להיות ארוך ומסורבל והקורא מוטבע בפרטים לא חשובים.
  6. הערה לסיום: דעתי על ויקי האנגלית היא רעה מאוד. בערכים רבים הפירוט מגיע לרמות מגוחכות ולא תורם בדבר מלבד לסרבול הערך והגברת קושי ההבנה, גם עבור מי שהשליטה שלו באנגלית היא ברמה אקדמאית (למען הסר ספק - אני ברמה זו, לא בגלל השפה אני חושב שמדובר בערכים גרועים). עם זאת, יש מקום לערך רחב ומפורט על בון ג'ובי, שהיא אחת מלהקות הרוק-פופ המשפיעות ביותר בשנות השמונים, תחילת התשעים ובאופן מפתיע - גם סוף התשעעים ותחילת העשור הנוכחי. העניין הוא מינון. יישר כוח על המאמץ. זהר דרוקמן - I♥Wiki17:04, 24 ביוני 2007 (IDT)תגובה

היי,
דבר ראשון, תודה שבדקת את זה, זה באמת עזר לי להבין מה לא בסדר. אבל יש כמה דברים שרציתי לומר

  • בדקתי את הערך פעמיים ואין חזרה על ההתפרקות אחרי ניו ג'רזי אלא 3 התפרקויות שונות. אחת אכן אחרי ניו ג'רזי, השניה אחרי These days ואת השלישית אני לא ממש זוכרת, אולי אחרי קרוס.
  • אני מסכימה שהערך בויקי-אנגלית לא היה טוב, אבל זה היה הכי טוב שמצאנו, רב הביוגרפיות של בון ג'ובי מורכבות יותר כרצף של שמועות חסרות בסיס.
  • אבל אתה צודק, באמת יש קצת יותר מידי פירוט על דברים שלא חייבים לדעת.

בסך הכל אני אנסה לשפר את הערך, אבל אני חושבת שהערך- איך שהוא נראה כרגע- דווקא כן יותר טוב מהערך הקודם, אבל זה כמובן כבר לא תחום שאני יכולה להביע בו את דעתי.
אז תודה

לגבי ההתפרקות אחרי ג'רזי התכוונתי למשפטים הבאים שכתבת:
מלבד ההישגים המאסיביים וההצלחות הגדולות, "New Jersey" כמעט הוביל לסוף של הלהקה כיוון שחבריה חזרו אל הדרכים זמן קצר לאחר שסיימו את סיבוב ההופעות הארוך של האלבום הקודם. הלחצים של החיים בדרכים ובהופעות מסביב לעולם כמעט הרסו את הקשר החזק בין ג'ון בון ג'ובי וריצ'י סמבורה... חברי הלהקה סיכמו ביניהם שבסיום סיבוב ההופעות כל אחד ילך לדרכו, ואפילו יעזוב במטוס נפרד
היה אפשר לסכם את זה בשני משפטים שונים יותר: "מלבד ההישגים המאסיביים וההצלחות הגדולות, "New Jersey" גרם לעומס רב על חברי הלהקה, אשר מייד לאחריו יצאו לסבב הופעות נוסף. עקב העומס והלחצים סיכמו ביניהם חברי הלהקה על פרידה ובסיום הסבב אף עזבו איש איש במטוס נפרד." מקרים שכאלה חזרו פה ושם לאורך הערך. זהר דרוקמן - I♥Wiki23:04, 27 ביוני 2007 (IDT)תגובה

נראה לי שעכשיו הבנתי מה היה לא בסדר..... המשפט פשוט לא ברור. אני אנסה למצוא את המשפטים שחוזרים אבל בדרך כלל זה נעלם מעיניי כי כל חזרה שכתובה היא משמעותית לדעתי ולכן אני לא מצליחה לראות אותה (זה נשמע מוזר, אבל הגיוני). נראה איך אני אצליח.

הערות מוסתרות[עריכת קוד מקור]

אני משאיר בתוך הערך הערות מוסתרות לטובת עזרתכם, פורום בון ג'ובי היקר. אנא עברו על ההערות ותנסו לתקן שם לפי הצורך. קסם-אמיתי 17:30, 28 ביוני 2007 (IDT)תגובה

עשיתי מעבר ראשון ושכתבתי (עדיין לא בצורה מושלמת) עד סוף שנות השמונים. צריך להשלים חלק מהפרטים כמו פרטים על הקמת הלהקה, ההרכב הראשוני וכן הלאה. אני אנסה להמשיך בערב אבל אני עוזב את זה לעת עתה. קסם-אמיתי 18:12, 28 ביוני 2007 (IDT)תגובה

פרט מידע (לדעתי שגוי) שדורש בדיקה בערך של בון ג'ובי[עריכת קוד מקור]

כתוב שההופעה של ג'ון וריצ'י ב 1989 היתה הראשונה עם שתי גיטרות אקוסטיות, ושהם ניגנו ושרו את השירים: livin on a prayer ו- wanted dead or alive

למיטב ידיעתי הפעם הראשונה שג'ון וריצ'י הופיעו עם גיטרות אקוטסטיות, הם בכלל ניגנו ושרו את: imagine של לנון ואת give peace a chance

תבדקו את זה מול כל פורום רשמי של בון ג'ובי (יכול להיות שאני טועה בנוגע לאיזו מההופעות היתה ראשונה - אבל ההופעה הזאת היא אחת מאבני הדרך של הלהקה... )

דיווח שאורכב ב-17 ביולי 2019[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: לא טעות

לכבוד הגעתו של בון ג'ובי לישראל בסוף החודש, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון בניצוחו של דן אטינגר מתחה את גבולותיה היצירתיים, והקליטה גרסה משלה ללהיט הענק It's My Life.

זה פרט חשוב בתולדות חייו? אביהו - שיחה 10:37, 13 ביולי 2019 (IDT)תגובה