שיחה:אתלטיקו מדריד

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 חודשים מאת Politheory1983 בנושא דיווח שאורכב ב-11 ביולי 2023

עריכת אתלטיקו מדריד[עריכת קוד מקור]

החלטתי להתחיל הרחבה של הערך, לכן הוספתי תבנית {בעבודה} יוני שיחה 12:37, 19 באוגוסט 2013 (IDT)תגובה

בהצלחה גילגמש שיחה 12:40, 19 באוגוסט 2013 (IDT)תגובה
לאחר עבודה רבה, סיימתי את הרחבת הערך. יותר מאשמח אם תקרא את הערך ותעזור לי לשפר אותו. יוני שיחה 22:23, 24 באוגוסט 2013 (IDT)תגובה
כל הכבוד על העבודה המאומצת. נהניתי לקרוא את הערך ועשיתי כמה תיקונים, בעיקר טכניים. אפשר עדיין לשפר, בעיקר ניסוח פה ושם, ואולי קצת קיצוץ בדברים שגולשים לפירוט יתר וכפילות. Sebastian27 - שיחה 00:28, 25 באוגוסט 2013 (IDT)תגובה
תודה רבה לך. בהחלט אמשיך לשפר ולעדכן את הערך. יוני שיחה 01:05, 25 באוגוסט 2013 (IDT)תגובה

מספר הערות[עריכת קוד מקור]

היי יוני. כל הכבוד על הרחבת הערך בסה"כ מדובר בערך לא רע. עם זאת, יש לי מספר הערות (הערך ארוך, ועל כן יש לא מעט הערות):

  • על בסיס אילו מקורות נכתב הערך? בפסקאות שלמות חסר מקורות. רצוי להוסיף.
  • בערך אין אחידות במין בה מתוארת הקבוצה. להלן דוגמא מתוך הערך: "הם שיחקו נגד אינדפנדיינטה הארגנטינאית, זוכת גביע ליברטדורס. המשחק הראשון, שנערך באצטדיון ליברטדורס דה אמריקה שבבואנוס איירס, נגמר בניצחון 1-0 לאינדפנדיינטה. המשחק השני, שנערך באצטדיון ויסנטה קלדרון, נגמר בניצחון 0-2 של אתלטיקו ובזכייה היסטורית של אתלטיקו מדריד בגביע הביניבשתי. בשנת 1976 הוביל אראגונס את אתלטיקו לזכייה בגביע המלך, לאחר ניצחון 0-1 על ריאל סרגוסה בגמר. שנה לאחר מכן, בשנת 1977 זכתה אתלטיקו באליפות" - בהתחלה מתוארת הקבוצה כזכר, ואח"כ כנקבה. דרושה אחידות.
  • בתחילת הערך כתוב שהכינוי "יצרני המזרנים דבק בקבוצה משום שמדי הקבוצה הם פסים אדומים-לבנים, המזכירים מזרן ישן". מאוחר יותר נכתב שבתחילת דרכה מדי הקבוצה יוצרו מבדי מזרונים. אני מניח שהכינוי דבק בקבוצה היות שמדיה יוצרו מבדי מזרונים, ולא כי הם מזכירים מזרונים ישנים. הרי באותה התקופה המזרונים לא נחשבו לישנים.
  • "בעקבות מלחמת האזרחים שפרצה בספרד, הליגה הושבתה למשך שנתיים, ובעקבות אי יכולתה של ריאל אוביידו לשחק, מאחר שאצטדיונה נהרס בזמן ההפצצות, אתלטיקו מדריד, שהיו אמורים לרדת אוטומטית לליגה השנייה, הגיעו לפלייאוף במקום אוביידו" - מעט מבולבל. דורש ניסוח מחדש.
  • "בשנת 1941, פרנסיסקו פרנקו, שליט ספרד, אסר על מועדוני ספורט מספרד להשתמש בשמות זרים, ולכן אבייכיון נסיונל (תעופה לאומית בתרגום חופשי מספרדית) התווסף באופן רשמי לשמה של הקבוצה" - לא ברור. מה היה הבעיה בשם הקודם של הקבוצה? אגב, אגב, התעתיק הנכון לעברית של Aviación הוא "אביסיון" (ראה כאן).
  • מדוע הסרת את המידע? כמו כמו, כעת ישנו מצב בעייתי שכן המידע אודות אימוץ השם החדש לא מופיע, אולם בפסקה שלאחר מכן ישנו מידע בנוגע לזניחת השם. יש להחזיר את המידע, ולהוסיף הבהרה בנוגע לסוגייה שהעליתי לעיל. אגב, ביצעתי תיקון נוסף בתעתיק בהתאם לקובאנה דה אוויאסיון. עמרישיחה 00:25, 7 במאי 2014 (IDT)תגובה
  • "המועדון הפך להיות מדורג באופן לא רשמי במקום השלישי בספרד, יחד עם אתלטיק בילבאו, אחרי ריאל מדריד וברצלונה" - דורש ניסוח מחדש.
  • "מיקום זה הביא את אתלטיקו לגביע אירופה לאלופות, מאחר שריאל מדריד, אלופת ספרד המכהנת, הייתה אז גם אלופת אירופה המכהנת" - דרושה הבהרה. האם הזכייה בגביע אירופה העניקה לריאל מדריד כרטיס אוטומטי למפעל בעונה הבאה? אם כן, יש להבהיר זאת. אני לא בטוח שכל אחד היה מבין זאת.
  • "בתקופה זו הוחתמו באתלטיקו שחקנים משמעותיים מהרמה העולמית" - מה זה "הרמה העולמית"?
  • "בשנת 1974 הגיעה אתלטיקו לגמר גביע אירופה לאלופות, לאחר שהביסו את גלאטסראיי הטורקית, דינמו בוקרשט הרומנית, הכוכב האדום בלגרד היוגוסלבית ואת סלטיק הסקוטית." - עפ"י תוצאות המשחקים, השימוש המושג "תבוסה" הוא מוגזם. אגב, גם כאן יש דוגמא לבעיה שהזכרתי בסעיף השני ("הגיעה" ואח"כ "הביסו").
  • "כאשר חיל נבחר לנשיא, זה היה 10 שנים לאחר הזכייה האחרונה של אתלטיקו באליפות, והמועדון היה נואש להצלחה בליגה. בגלל זה, חיל הוציא כספים רבים וביצע מספר החתמות יקרות" - דורש ניסוח מחדש.
  • "הבריחה מהצרות דרשה שינויים רבים" - דורש ניסוח מחדש.
  • "עקבות כך, נרכש סאנצ'ס על ידי היריבה העירונית ריאל מדריד. למרות ההפסד של אתלטיקו, שכאמור חתם בריאל מדריד, אראגונס המשיך להוביל את אתלטיקו להצלחה" - מבולבל. דורש ניסוח מחדש.
  • "בשנת 1987, הפוליטיקאי ואיש העסקים השנוי במחלוקת, חסוס חיל, הפך לנשיא המועדון" - מדוע הוא שנוי במחלוקת?
  • "בעונת 1997/1998, ההוצאות היו כבדות, והן רק הלכו וגדלו, עם החתמות.... כל ההצלחה, יוצרת שינוי קטן באסטרטגיה של חיל" - דורש ניסוח מחדש.
  • "עם השעייתו של חיל נעשה אי סדר במועדון, ובעקבות כך ביצועי השחקנים על המגרש ירדו" - האמנם? האם קיים קשר ישיר בין השעייתו של חיל ואי הסדר ששרר במועדון, לבין הירידה ביכולת השחקנים? הרי יש מועדונים שמתנהלים באופן גרוע, אך הקבוצה שלהם משיגה תוצאות טובות.
  • "הוא היה גם מי שנתן לשחקן צעיר ומבטיח בשם פרננדו טורס לבצע הופעת בכורה בליגה, נגד ברצלונה בקאמפ נואו, כאשר טורס הבקיע את שער השויון והציל את אתלטיקו מהפסד" - מיותר לטעמי.
  • "בחודש יוני 2007 טורס זיעזע את המועדון כאשר הצהיר על רצונו לעזוב את המועדון ולעבור לליברפול. בסופו של דבר הוא עזב את אתלטיקו וחתם בקבוצה מהפרמייר ליג" - התיאור של ההצהרה על הרצון לעזוב את הקבוצה מיותר.
  • בתחילת הפסקה "תקופת חאבייר אגירה (2009-2006)" ישנו תיאור של החתמות רבות שביצע המועדון. אני סבור רמת פירוט כזאת היא מיותרת ולא פרופורציונלית ביחס לאורך הערך ולטווח הזמנים בו עוסקת הפסקה.
  • "עונת 2009/2010 החלה בצורה הגרועה ביותר בשביל אתלטיקו, עם המון הפסדים וספיגת שערים רבים" - דורש ניסוח מחדש.
  • "בעונת 2012/2013, ניצחה אתלטיקו את ריאל מדריד...במשחק מתוח, שיצאו בו 2 כרטיסים אדומים, אחד לכל קבוצה" - דורש ניסוח מחדש. כמו כן, מתח הוא עניין שמשתנה מאדם לאדם. מדובר בתיאור שמתאים יותר למוספי הספורט. רצוי להסיר.
  • "קמפו דה אודונל (1913-1923) - היה המגרש הראשון ברמה גבוהה של אתלטיקו מדריד" - לא ברור למה הכוונה ב"רמה גבוהה". כמו כן, אם זה מגרש ב"רמה גבוהה", מדוע המגרש הקודם הוא לא ברמה גבוהה. דרושה הבהרה.
  • "אין ספק ששלטון פרנקו עשה הון פוליטי רב מהצלחותיה של ריאל מדריד, ומהגביעים שלה, בזמן שספרד הייתה מנותקת ומוחרמת על ידי שאר העולם" - דרוש הסבר.
  • "בעקבות קרבתה של ריאל לשלטון פרנקו, ומפני שהמוטו של אתלטיקו היה שונה לגמרי משל ריאל, נוצרה שנאה עזה בין 2 מועדונים אלו" - האמנם? האם למוטו הקבוצה הייתה השפעה כה גדולה?

הוספתי בשלב זה לערך תבנית עריכה. ניתן יהיה להסיר את התבנית לאחר טיפול בבעיות שהוצגו לעיל. אם יש לך שאלות כלשהן, אתה מוזמן לפנות אלי. כמו כן, אם תזדקק לעזרה כלשהי, אל תהסס לפנות אלי. עמרישיחה 21:22, 19 באוקטובר 2013 (IDT)תגובה

שלום. ערכתי את הערך לפי נקודותיך. בחלק מהנקודות לא שיניתי (על פרננדו טורס - לדעתי זה מידע חשוב, שכן הוא אחד השחקנים המוכרים ביותר שגדלו באתלטיקו מדריד). בנוסף, מוטו המועדונים (ריאל ואתלטיקו) שונים, ריאל מסמלת בדרך כלל כסף רב וקשרים עם השלטון, ואילו אתלטיקו מסמלת לרבים את העם הפשוט. יוני שיחה 13:53, 6 באפריל 2014 (IDT)תגובה
היי יוני. תודה על שיתוף הפעולה. הערך כעת טוב יותר. למרות זאת, חלק מהסעיפים טרם טופלו. מחקתי לעיל את הסעיפים שטופלו. כמו כן, הוספתי הערות לחלק מהסעיפים שלא טופלו. החזרתי לעת עתה את התבנית עד לטיפול בכל הסעיפים. אם יש לך שאלות נוספות, אתה מוזמן לפנות אלי. בהצלחה. עמרישיחה 00:25, 7 במאי 2014 (IDT)תגובה
בנוגע לעניין המוטו - זה עניין שדורש הסברים בתוספת סימוכין. עמרישיחה 00:33, 7 במאי 2014 (IDT)תגובה
היי עמרי. ערכתי את הערך. בקשר לשם של אתלטיקו (אוויאסיון) - התכוונתי שפרנקו לא אסר על שמות לועזיים אלא חייב לצרף לשמות הקבוצות שמות ממלכתיים ספרדיים. בקשר למוטו - הוספתי הסבר. בקשר לחוסר הרצון של השחקנים לשחק - אפשר להבין שיכולתם החלשה של השחקים בתקופה זו נבעה מהמצב של המועדון. יוני שיחה 20:38, 11 במאי 2014 (IDT)תגובה

עריכה[עריכת קוד מקור]

אני רוצה לסיים עם העריכה הנדרשת. ערכתי מחדש את סיקור הפלייאוף של 39, האם זה בסדר עמרי?
יתר ההערות שעוד לא טופלו:

  • "בעונת 1997/1998, ההוצאות היו כבדות, והן רק הלכו וגדלו, עם החתמות...." מדוע הן נחשבו לכבדות?
  • המוטו של אתלטיקו ופרנקו - אני לא הבנתי מה בדיוק המוטו ומה בדיוק רצה פרנקו.

האם יש לך (או לכל אחד אחר) הערות נוספות? בכוונתי לנסות לתקן את הדברים שהוזכרו ולהגיה עוד טיפה מעבר לאלו כדי לשחרר את הערך. ‏ישרוןשיחה 13:52, 12 במאי 2014 (IDT)תגובה

היי ישרון. עריכתך בנוגע לעונת 39 הייתה טובה. עשיתי שינוי נוסף כדי ליצור רצף קריאה הגיוני יותר. אגב, בגרסת הערך מלפני שערכת אותו היה כתוב "ואתלטיקו מדריד, הגיעה לפלייאוף על העלייה לליגה הבכירה, וניצחה את אוסאסונה, אלופת ליגת המשנה" - המשפט היה מבלבל מאוד שכן, אוסאסונה אמנם הייתה אלופת ליגה המשנה, אך בעונה שלפני כן. בעונה המדוברת שתי הקבוצות סיימו מתחת לקו האדום של הליגה הבכירה, ושתיהן היו אמורות לרדת ליגה, והמשחק בינהן היה למעשה על הזכות לרשת את מקומה של אוביידו בליגה הבכירה (ההסבר הוא בעיקר עבור יוני). בגרסתך זה כבר היה ברור יותר. האמת שהתכוונתי לתקן את הפסקה עוד בתחילת השבוע, אחרי שחקרתי את הנושא ומצאתי את הבעיה, אך לא היה לי די זמן גם לערוך. בכל אופן, תרגיש חופשי כמובן לערוך את הערך ככל שתרצה. אתה לא צריך לכך אישור :) נקווה שנוכל להוריד את התבנית בקרוב. עמרישיחה 00:28, 14 במאי 2014 (IDT)תגובה
אכן מצאתי אי סדר ואי דיוק גם באנגלית. הפרדתי כי משחק הפלייאוף התבצע רק אחרי האיחוד עם אוויאסיון שמתואר בהמשך אבל גם השיקול שלך חשוב. אני חושב שכדאי שלא תהיה תבנית בערך אם אתלטיקו תזכה בתואר כלשהו באחד ה'גמרים' שלפניה וייתכן שמאות קוראי עברית ומעלה יבקשו ללמוד עליה וייכנסו לערך. אני אתמקד בזה בימים הקרובים ולא בפרוייקט המונדיאל (אגב, ראית?) כשהיעד שלי הוא לפחות לנסות לסיים ביום שישי. ‏ישרוןשיחה 00:48, 14 במאי 2014 (IDT)תגובה
אני אעשה מאמץ לעבור לעבור על הערך עד יום שישי הקרוב בתקווה שנוכל להוריד את התבנית. בנוגע לפרוייקט המונדיאל - ראיתי ואשתתף כמובן. עמרישיחה 10:09, 15 במאי 2014 (IDT)תגובה

זואו מירנדה עזב

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

בדף יאניק קראסקו מתואר כשחקן אתלטיקו מדריד אף על פי שקראסקו עזב מזמן את הקבוצה

מקור: https://he.wikipedia.org/wiki/אתלטיקו_מדריד#נותני_החסות

דווח על ידי: אתה והכינוי שלך 77.139.119.197 20:20, 23 במאי 2018 (IDT)תגובה

ב-26 בפברואר 2018, הודיעה אתלטיקו מדריד על מכירתו לעולה החדשה בסין, דליאן ייפאנג תמורת 30 מיליון יורו.
הוא מתואר בערך כרכישה יקרה, לא כשחקן בהווה. Uziel302 - שיחה 14:47, 15 ביולי 2018 (IDT)תגובה


קובץ מוויקישיתוף שבשימוש בדף זה הועמד למחיקה מהירה[עריכת קוד מקור]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שנמצא בשימוש בדף הוצע למחיקה מהירה:

באפשרותך לראות את הסיבה למחיקה בדף תיאור הקובץ המקושרים לעיל. —Community Tech bot - שיחה 01:41, 28 ביולי 2020 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (ינואר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באתלטיקו מדריד שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 14:06, 2 בינואר 2023 (IST)תגובה

דיווח שאורכב ב-11 ביולי 2023[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: הצעה לשיפור

סמל הקבוצה שונה לסמל הישן

הוחלט להחזיר את הסמל הישן, אבל נראה שההחלטה תיושם רק ב-1 ביולי 2024 (מקור). פוליתיאורי - שיחה 16:12, 9 ביולי 2023 (IDT)תגובה