שיחה:ארץ שמש ומים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ארץ שמש ומים - דרוש מקור - העתקה מדף שיחה אישי[עריכת קוד מקור]

אתמול הוספת בערך שכתבתי - ארץ שמש ומים - הערת "דרוש מקור" על כך שכתבתי שזהו ההמנון השני של ונצואלה.

מכיוון שאני די חדש בשטח (נרשמתי מזמן אך רק לאחרונה כותב) אני תוהה לאיזה מקור ראוי להפנות. מדובר כמובן לא בהחלטה של ממשלת ונצואלה אלא במוסכמה.

המבחן הכי אמין לטעמי הוא מבחן גוגל: נריץ חיפוש על "el segundo himno nacional de venezuela" ונקבל כ-30,000 תוצאות שמפנות לשיר Alma llanera. הבעייה שקשה לציין זאת בתור מקור (או אולי כן?). רק לשם השוואה- חיפוש על "ההמנון השני של ישראל" החזיר 6 תוצאות, 5 מפנות לירושלים של זהב ואחת לבדד של זוהר ארגוב..

אפשרות אחרת היא לקשר לערך בספרדית - שם זה מצויין במפורש. מי אנחנו שנתווכח עם ויקיפדיה בשפתם של בני ונצואלה?

מה דעתך? גרי רשף - שיחה 21:42, 22 באפריל 2013 (IDT)תגובה

אני מעביר את הדיון אל דף השיחה של הערך עצמו. עִדּוֹ - שיחה 10:07, 23 באפריל 2013 (IDT)תגובה
דעתי על מבחן גוגל היא שהוא אינו עומד במבחן. ירושלים של זהב ובדד של זהר ארגוב, אינם המנונים שניים של ישראל. אתה תצטרך לחפש ציטוט של מומחה למוזיקה, שאומר שזה המנון שני של ונצואלה או שפשוט מתתן את הטענה ותכתוב שמדובר בשיר פופולרי מאוד שנושא גאווה לאומית. עִדּוֹ - שיחה 10:07, 23 באפריל 2013 (IDT)תגובה
לא ירדת לסוף דעתי: לישראל אין שיר *שנחשב* להמנון שני, עובדה שבכל מרחבי הרשת נמצאו רק 6 תמהונים שחשבו שיש. לעומת זאת יש 30000 שחושבים שהשיר הוונצואלי הוא המנון שני. זו המשמעות של "נחשב להמנון שני": הוא לא הוגדר ככזה, לא מנגנים אותו כשנשיא ונצואלה מגיע לביקור רישמי במדינה זרה, הקהל אינו עומד דום כששרים אותו, אבל הוונצואלים מחשיבים אותו כהמנון שני.
לא הבנתי מה הקשר של "מומחה למוזיקה". הוא ישמע את השיר ויפסוק לפי הסולם והמקצב שזה ההמנון השני? הוא לכל היותר יוכל לפסוק לגבי מקורותיו המוזיקליים, סגנונו וכו'.
מצידי אפשר להשאיר את הבקשה למקור על כנה: אולי יהיה מי שימצא מקור מוסמך, או לחילופין לציין בצורה יותר ברורה שלא מדובר במעמד רישמי. מנגד, למחוק את ההערה שזה ההמנון השני יעשה עוול לויקיפדיה ולנושא: השיר הזה אינו עוד שיר נחמד מדרום אמריקה שתורגם לעברית, אלא שיר בעל יחוס- הוא נחשב על ידי הוונצואלים להמנונם השני. גרי רשף - שיחה 17:48, 23 באפריל 2013 (IDT)תגובה

גילוי נאות: כתיבת ערך זה התבססה על הערך המקביל בספרדית[עריכת קוד מקור]

גרי רשף - שיחה 19:05, 7 בדצמבר 2013 (IST)תגובה