שיחה:ארגונאוטים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תוספות רצויות ועריכה[עריכת קוד מקור]

פרט לקישורים ולקריאה נוספת אותם אוסיף בהקדם, להלן תוספות רצויות:

  • שם ביוונית
  • רשימות הגיבורים - הכנסתי בהערה נסתרת מקור לתרגום (ותעתיק שמות נכון בבקשה)
  • בדיקה ועדכון תעתיקי שמות
  • קישורים הגיוניים אם שכחתי
  • תודה --שנילי 18:55, 27 פברואר 2006 (UTC)
  • כמה בעיות שקופצות מיד עם פתיחת הדף.
  1. התחלת הערך - "במיתולוגיה היוונית, בשם ארגונאטים כונתה קבוצת גיבורים יוונים, אשר בהנהגתו של יאסון ערכה מסע להבאת גיזת הזהב". המצב הרגיל והנפוץ הוא התחלת הערך עם שמו. כלומר, הצורה המועדפת היא "ארגונאוטים הם קבוצם גיבורים מהמיתולוגיה היוונית...."
  2. המשפטים ארוכים מדי. כדאי לשבור את רובם לשניים.
  3. התמונה לא מתאימה. בתמונה רואים ספינה מימי הביניים. אף שזה מתאים לציור של לורנצו קוסטא, הקורא לא מקבל מושג איך הייתה יכולה להיראות ארגו מהתמונה הזאת. אם כבר, עדיף לתת תמונה של ספינת משוטים מהעת העתיקה. זה יהיה הרבה יותר דומה.
  4. השיר - לא ברור למה הוא באנגלית. מילא אם המשורר היה אנגלי, אבל במצב הנוכחי אין הצדקה לציטוטים באנגלית בערך עברי שדן בנושא של המיתולוגיה היוונית.
  • בעיות אחרות שלא נובעות מהעריכה.
  1. "...בהנהגתו של יאסון ערכה מסע להבאת גיזת הזהב מקולכיס שבחצי האי קרים ליולקוס שבתאסליה.." - מה זה קולכיס, מה זה יוקלוס ואיפה לעזזאל נמצאת תסליה? צריך להסביר בשתי מילים את המושגים האלה.
  2. "...המקור העיקרי של סיפור מסע הארגונאוטים להשבת גיזת הזהב הוא הפואמה האפית "ארגונאוטיקה" שנכתבה על ידי אפולוניוס מרודוס באמצע המאה השלישית לפני הספירה." נובע מכאן שמדובר בסיפור אמיתי שהתרחש במציאות. זה כמובן לא נכון ויש להסביר שמדובר במקור לטקסט הספרותי ולא מקור היסטורי לעובדות שהתחרשו בפועל.
  3. "... באודה של פינדר במחצית השנייה של המאה החמישית לפנה"ס.." מי זה פינדר? לכתוב במילה או שניים (סופר, משורר, מספר סיפורי עם וכו') והאם זה לא אמור להיות פינדרוס?
  4. הרקע שמתחיל בסיפור בריחתם של פריקסוס והלה לא ברור. מי זה האנשים האלה ולמה היה צריך להקריבם? צריך להסביר במשפט קצר.

לאחר מכן הטקסט נראה בסדר ואין לי הערות נוספות. גילגמש שיחה 14:24, 2 מרץ 2006 (UTC)

ציטוט מהתרגום לאנגלית[עריכת קוד מקור]

Beginning with thee, O Phoebus, I will recount the famous deeds of men of old, who, at the behest of King Pelias, down through the mouth of Pontus and between the Cyanean rocks, sped well-benched Argo in quest of the golden fleece.

Apollonius Rhodius: "Argonautica" Book 1 (II. 1-4) Seaton, R.C. (Ed. & Trans.): (Harvard University Press, Cambridge MA, 1912).

ציור מויקי האנגלי[עריכת קוד מקור]

אונית ארגו; צייר: לורנצו קוסטא תחילת המאה ה16