שיחה:אמילי דונלסון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גב' ג'קסון?[עריכת קוד מקור]

שאלות:

  1. למה בעברית היא קיבלה את שם המשפחה ג'קסון, שלא קיים באנגלית?
  2. איך תפקידה ה-unofficial באנגלית הפך ל"רשמי" בעברית?
  3. מה בכלל עשתה שצריך ערך עליה?

מגיסטר 13:05, 6 יולי 2006 (IDT)

  1. של בעלה אנדרו ג'קסון דונלסון - אבל אתה צודק, ושיניתי את שם הערך.
  2. ברישא של הערך באנגלית כתוב unofficial, בסיפא כתוב official. הם לא החלטיים. ואולם, באתר הבית הלבן [1] מצויין שהיא היתה המארחת (וזה כבר רשמי).
  3. מהסיבה שהיתה מארחת רשמית בפועל (ואף עשתה מהומות שהשפיעו על הקבינט של נשיא ארצות הברית עד כדי פיטורי שרים). דרור 16:08, 6 יולי 2006 (IDT)
  • גם אתה לא עקבי - בערך הגברת הראשונה של ארצות הברית כתבת "הגברת הראשונה של ארצות הברית (באנגלית: First Lady of the United States ) הינו התואר (הלא רשמי) של המארחת בבית הלבן". כלומר, אמילי באופן רשמי נושאת בתואר הלא-רשמי הזה.
  • על פי הקישור אותו הבאת - אתר הבית הלבן - היא בכלל אינה ברשימת הגברות הראשונות של המאה ה-19
  • בכלל לא ברור מן הערך שפיטורי השרים היו בגללה או בגלל התחתונית. נאמר רק שהיא שבה לתפקידה (רשמי או לא) לאחר השתנות הרכב הממשלה כך שלא כללה יותר שרים אחדים וביניהם איטון, ולא פורטו הנסיבות לכך. דווקא נראה מן הערך כי הדבר המשמעותי ביותר שעשתה בקריירה שלה הוא להחמיץ פנים לעבר אחד השרים וזוגתו, ותו לא. מגיסטר 18:29, 6 יולי 2006 (IDT)
  • הגברת הראשונה הינו תואר רשמי, ויש לה תפקיד (ומשרד רשמי), ותפקידה הוא ה"מארחת" - תפקיד לא רשמי ולא מוגדר, של הבית הלבן.
  • אמילי עדיין לא מופיעה באתר הבית הלבן, אולם מי שכן מופיעה שם - רייצ'ל ג'קסון - לא היתה הגברת הראשונה שכן נפטרה לפני הגיעה לבית הלבן, ואמילי מילאה מקומה (בחלק מהזמן עם גברת נוספת במקביל).
  • לגבי פיטורי השרים - לא ברור ממה נבעו (הנשיא נתן נימוקים פוליטיים), אבל עקשנותה של אמילי, ככתוב בערך, הביאה למשבר הממשלתי ולסירובו של השר להתייצב בבית הלבן לארוחת ערב. דרור 00:06, 7 יולי 2006 (IDT)
לא ממש השתכנעתי, אבל משום הערכתי אליך אראה בו "ערך שחשיבותו הובהרה" :-) עדיין, כדאי שתעבור עליו לניכוש תקלדות ולתיקון אי-דיוקים קלים. אולי תשקול להשתמש במונח "ממלאת מקום הגברת הראשונה" - לשיקולך. מגיסטר 01:42, 7 יולי 2006 (IDT)
בויקי באנגלית מתעקשים שהיא היתה הגברת הראשונה ולא ממלאת מקומה, ונראה לי הגיוני (ממלאת מקום היא רק במקרים בהם הגברת הראשונה חיה - לדוגמא - הבת של הילרי קלינטון בעת שזו הפכה סנטורית. דרור