שיחה:אלשיה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת פעמי-עליון בנושא הצדקה להסרת שתי פסקאות עם מקורות

הצדקה להסרת שתי פסקאות עם מקורות[עריכת קוד מקור]

בערך הופיעו שתי פסקאות קצרות שהסרתי, אף שהובאו עם מקורות, אחת בשל מקור שלא מומלץ להשתמש בו כיום, והשנייה בשל מידע מיושן. מאחר שהפסקות הובאו עם מקורות אני חש צורך לנמק את הסרתן.

הפסקה הראשונה שהסרתי היא פסקה המבוססת על תזת MA מאוניברסיטת סינסינטי, ותוכנה היה:

כריסטופר מארק ארמסטרונג מאוניברסיטת סינסינטי פרסם בשנת 2003 את מחקרו שעסק בשאלת ריכוזיות השלטון בקפריסין בתקופת הברונזה המאוחרת, והאם אלשיה שלטה על כל האי. ממצאיו הראו שעד כה על פי הממצאים הארכאולוגיים בשטח, אין הוכחה לשלטון ריכוזי באי על ידי ממלכה אחת, ומכאן אין מסקנה האם יש זהות בין כל קפריסין לאלשיה בתקופת הברונזה המאוחרת, או שאלשיה שכנה על חלק מהאי.

הקישור למקור היה שבור, הציטוט המתוקן למקור הוא: K. M. Armstrong, Settlement Hierarchy and The Location of Alashiya on Cyprus. Unpublished MA dissertation, University of Cincinnati, 2003. לפי ויקיפדיה:ביבליוגרפיה שעודכן ב־2022 (עשור לאחר כתיבת הפסקה), עבודות תזה לדוקטורט, ועל אחת כמה וכמה לתארים נמוכים יותר, הן מקורות בעדיפות נמוכה; בנוסף, הפסקה לא מדויקת, מסקנות המחקר הן שהממצאים בשטח לא מאוששים שלטון ריכוזי אך גם לא מפריכים אותו, והמחקר מתייחס לתחום השליטה של אלשיה כממלכה, ולא לאזור המזוהה גאוגרפית (ולא פוליטית) כאלשיה.

הפסקה (או יותר נכון משפט) השנייה שהסרתי היא ”ומכיוון שהשם אלשיה לא היה יותר בשימוש באלף הראשון לפני הספירה, ההנחה היא שיחזקאל השתמש בשם תוך כוונה לאיים הקרובים יותר לאנטוליה לעומת השימוש בכתים לאיים רחוקים יותר.” מהפרק "אלישה במקרא", המבוססת על האנציקלופדיה המקראית. הטענה אמנם נמצאת שם כפי שמופיעה בערך, אך העדות החדשה לשימוש בשם אלשיה בסוף המאה ה־4 לפנה"ס שומטת כמובן את היסוד העובדתי מהטענה. פעמי-עליון - שיחה 21:51, 4 באפריל 2023 (IDT)תגובה