שיחה:אימוץ

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Matanyabot בנושא קישור שבור

אימוץ בתוך זוגיות[עריכת קוד מקור]

הערך מתעלם מאפשרות של אימוץ בתוך זוגיות. אימוץ זה אינו מבטל את הקשר של ההורה הביולוגי עם הילד. על פי החוק, בן זוג יכול לאמץ את ילדי בת זוגו אם אינם ילדיו הביולוגים. החידוש בפסק דין ירוס חקק הוא באפשרות של בת זוג לאמץ את ילדי בת זוגה שאינם ילדיה הביולוגיים.

הבדלים חוקיים בין בן מאומץ ללא מאומץ?[עריכת קוד מקור]

האם אכן אין הבדל מבחינת החוק בין ילד מאומץ לילד ביולוגי, ובין הורה מאמץ להורה ביולוגי. אינני משפטן, אך לאחרונה עלה עניין שינוי חוק הירושה ובתקשורת נאמר שהחוק משווה את היחס לילד מאומץ. האם כיום יש הבדל לעניני ירושה בין יחסי הורות שנובעים מקשר ביולוגי לבין יחסי הורות הנובעים מאימוץ? אם יש הבדל כזה המשפט בהגדרה שאומר שאין הבדל חוקי בין הורה מאמץ לביולוגי צריך להימחק . ויש להוסיף התיחסות לכך בערך. נמר ערבות סיבירי 16:28, 2 יוני 2006 (IDT)

החוק עוסק בחלוקת העיזבון כשאין צוואה. השאלה היא האם מדובר על ירושת ההורים המאמצים, או על ירושת ההורים הביולוגיים. אני תמיד חשבתי שלילד מאומץ יש כל הזכויות כבן להורים המאמצים, ושזכויותיו מן ההורים הביולוגיים מתבטלות, אבל ייתכן שיש חוק או פסק דין שאומר אחרת. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 19:01, 2 יוני 2006 (IDT)
עבור ירושת ההורים אין הבדל אם ההורים שלך ילדו אותך או אמצו אותך. אולם אם אתה יורש את סבך, יש הבדל. סבים וסבתות מחוייבים פחות למי שבניהם אמצו מאשר למי שבניהם ילדו. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 15:02, 5 במאי 2009 (IDT)תגובה

עד איזה גיל אפשר לאמץ ילד?[עריכת קוד מקור]

למה לא כתוב עד איזה גיל אפשר לאמץ ילד? Leper Messiah - שיחה 21:24, 9 באפריל 2008 (IDT)תגובה

כל עוד אדם נחשב לקטין אפשר לאמץ אותו. אנשים הלוקים קשות בשיכלם ניתנים לאימוץ במשך כל חייהם. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 15:01, 5 במאי 2009 (IDT)תגובה

קישור לאתר בלתי רלוונטי[עריכת קוד מקור]

הופיע בערך קישור חיצוני לאתר בשם "התנועה למען עתיד ילדנו". מדובר באתר שכולו שנאת נשים והשמצה כנגד שלטון החוק. הקשר לאימוץ, אם קיים, הנו שולי וללא ספק מטעה. הסרתי את הקישור.

אימוץ ע"י בן דת אחרת[עריכת קוד מקור]

בערך נאמר "ישנן מדינות שהחוק בהן אוסר את מסירתו לאימוץ של ילד להורים בני דת שונה מהוריו המקוריים, בין אם המאמצים הם אזרחי אותה מדינה ובין אם לא. דוגמה למדינה כזו היא הודו."

יש לי דוגמה קצת יותר קרובה - מדינת ישראל. (סעיף 5 לחוק אימוץ ילדים קובע חד משמעית: "אין מאמץ אלא בן דתו של המאומץ.")

אני מציע לנסח את הפיסקה הנ"ל בהתאם ובאופן שלא יראה כמו תרגום של מאמר מאנגלית... 87.68.96.185 14:46, 5 במאי 2009 (IDT)תגובה

אז קדימה, לעבודה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 14:59, 5 במאי 2009 (IDT)תגובה

"במקרים נדירים הילדים המאומצים נקנים תמורת כסף מהוריהם הביולוגיים"[עריכת קוד מקור]

המשפט שבכותרת אולי נכון עובדתית, אך נדמה לי שראוי להוסיף כי מדובר בעבירה על החוק בישראל, ולמיטב ידיעתי, גם בכל שאר הארצות בהן מתבצעים 'אימוצי חו"ל' לישראל.

בנוסף, גיור הילד/ה אינו מהווה חובה חוקית אלא בחירה של ההורים המאמצים.

קישורים לפורטל gov.il[עריכת קוד מקור]

פורטל gov.il הוא אתר ממשלתי ואינו אתר מסחרי. המידע המובא בו מוגש כשירות לציבור, אינו מקדם גופים מסחריים כלשהם, ולא נעשה למטרות רווח. אני משמשת כעורכת תוכן בפורטל, ובמטרה לשפר את נגישות התכנים הנ"ל לציבור הוספנו במהלך השבועות האחרונים קישורים רבים לערכים רלוונטיים במיזם ויקיפדיה. לא ברור לי מדוע נמחק מערך זה הקישור למדריך להיריון ולידה, בעוד שקישורים אחרים המפנים לאתרים מסחריים נותרו על כנם. 194.90.25.122 16:09, 15 בדצמבר 2009 (IST)תגובה

בהתחשב בדברי בשיחה:חוק האזרחות (ישראל)#קישורים לפורטל gov.il, יש לבחון כל קישור לפורטל זה בשבע עיניים קודם להכללתו בוויקיפדיה. דוד שי - שיחה 19:59, 15 בדצמבר 2009 (IST)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 00:16, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה

בקשה להסרת הפיסקה על "הביקוש הגבוה לאימוץ ילדים והתפתחות שוק שחור בתום מלחמת העולם השנייה"[עריכת קוד מקור]

הגעתי למאמר בחיפושיי אחר נתונים היסטוריים על אימוץ בישראל ומצאתי את עצמי קורא פיסקה לא רלוונטית על אימוץ בארה"ב בשנות הארבעים והחמישים, פיסקה שמקבלת משקל סגולי מאוד גבוה בתוך הערך חרף העובדה שהיא עוסקת לכאורה בתופעה היסטורית שבמקרה הטוב מהווה תופעה מבודדת שנכונה כלפי מדינה אחת בעולם בתקופה מסויימת ואם כבר ראויה לערך משל עצמה ובטח שלא להיות חלק מרכזי בעל משקל סגולי כל כך גבוה בערך שעוסק באימוץ. בעוברי על המקורות של הפיסקה הזאת, שכן יש לה רק מקור אחד וכמעט כולה מהווה ציטוט ישיר מכתבה אחת יחידה שפורסמה בשנת 1955 ולא זוכה לביסוס, קורובורציה או קורלציה למקורות תקופותיין או אקדמאים שדנים בתופעה ראיתי שגם הציטוטים עצמם שמופיעים בערך מגמתיים נוכח הטקסט היחסית שקול ומאוזן של הכתבת, לדוגמה, בעוד הכתבת מציינת באופן מפורש שהרצון של יהודים אמריקאים לאמץ בישראל נבע מ"תקוות שוא" כאילו יהיה קל יותר לאמץ בישראל בערך עצמו מוצג המשפט " ידוע כי זוגות יהודים מארצות הברית פנו אל מוסדות הסעד בישראל בתקווה כי בישראל יהיה קל יותר להשיג ילד." - נוכח הציטוט בכתבה ניתן לטעון שאין בכלל מקום להעלות את הספקולוציה הזאת לויקיפדיה ובטח שאין מקום להעלות אותה מבלי לציין שהכתבת טוענת שזו הייתה תקוות שוא. אני הרגשתי כאילו כל התוספת של הפיסקה הזאת מטרתה היחידה היא לקדם אג'נדה שרומזת כאילו הוברחו מישראל ילדים לאימוץ בחו"ל, ואילו קריאה של הכתבה מראה שזה בכלל לא היה המצב.