שיחה:אחריות רשויות ציבור ועובדי מדינה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 שנים מאת Matanyabot בנושא קישור שבור 2

ראשית כל אני חייב לציין שנהניתי לקרוא! קצר, קולע, מפורט... יישר כח. הרשי לי רק להעמיד אותך על טעות קטנה: בפסק הדין בעניין קיבוץ מלכיה (ע"א 6296/00 - קיבוץ מלכיה נ' מדינת ישראל . פ"ד נט(1), 16.) לא הועלתה טענה המצדיקה פיזור נזק. השופט ברק בפסק הדין אומר כי הם (השופטים) הוטרדו מהשאלה אך המערערת לא העלתה טענה כזו בכתב התביעה / הערעור. לנוחיותך הציטוט: "הטרידה אותנו השאלה, אם העותר אינו זכאי לפיצוי על הנזק שנגרם לו כתוצאה מפעילות המשיבה גם בהעדר רשלנות, מכוח עילה חוקתית או מנהלית. פעילותה החיונית של המשיבה ממנה נהנה כלל הציבור יוצרת- כתוצר לוואי שלה- נטל. האם על הנטל ליפול, במלואו, על שכמו של המערער? בערעור שבפנינו לא ביקש המערער סעד המבוסס על המשפט המנהלי והחוקתי. ממילא לא שמענו טיעונים בנושא זה. אף לא הונחה בפנינו תשתית עובדתית המאפשרת בחינתה של טענה זו. אכן, מתחילת המשפט לא נבחנה התנהגות המשיבה בפנינו במסגרת נורמטיבית שאינה עוולת הרשלנות. בנסיבות אלה, לא מצאנו לנכון לפסוק בסוגיה זו.


קיבוץ מלכיה- תודה על ההערה[עריכת קוד מקור]

תודה על ההערות הבונות. חידדנו את ההתייחסות לפסק הדין בעניין מלכיה ואנחנו מקווים שכעת כוונתנו יותר ברורה (כוונתנו הייתה שמדובר בהערת-אגב שלא יושמה בפסק הדין, אך שמעניין להתייחס אליה בנושא של פיזור הנזק).


אני חייב להחמיא שוב! קשה שלא להתפעל מהיסודיות והדיוק! רציתי להפנות את תשומת ליבך למאמר של ד"ר עמוס הרמן בספרו מבוא לדיני נזיקין. תוכלי לקרוא על הבדלי הגישה בפסיקה בין ברק (הגורס שמקום שיש צפיות טכנית יש חוב"ז מושגית אלא אםן כן שיקולי מדיניות שוללים) לבין גישתו של הנשיא שמגר (הגורס בפ"ד לוי כי אין אחריות אלא אם כן ישנה צפיות, שכנות ומסקנה שיפוטית כי הוגן צודק וסביר להטיל אחריות). ההבדל המשמעותי מתבטא כמובן בנטל ההוכחה. לשיטת ברק -> על הנתבע להוכיח שאין אחריות. לשיטת שמגר -> על התובע להוכיח שיש. עוד בעניין אחריות המדינה בפ"ד שתיל נ' מדינת ישראל שניתן בימים האחרונים ממש וכן בפ"ד שאיני יודע את מראה המקום שלו בעניין הטלת האחריות על המשטרה שרצח התינוק בחיפה וחיובה בפיצויים בסך מיליון ש"ח (ידיעות אחרונות בגיליון הכותרת של שישי 13/4). בהצלחה.


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 14:46, 3 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 14:46, 3 במאי 2013 (IDT)תגובה