שיחה:אוסטאשה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

למה נגד המלצה על ערך[עריכת קוד מקור]

בסך־הכל - סחתיין על התירגום. אבל יש כמה בעיות:

  1. אין פה בכלל הפניה למקורות. יש פה הפניה לאנגלית ושם יש קישורים למקורות, אבל צריך לכל הפחות להעתיק אותם לפה ולוודא מולם כל תאריך ואת העובדות הבולטות.
  2. לא בטוח עד כמה האירגון הזה היה נאצי. יכול להיות שהוא רק שיתף פעולה עם נאצים (כי היה צריך לבחור צד), אבל להגיד שהאידיאולוגיה של האוסטאשה הייתה נאצית זה פשטני מדי. אם זה כתוב בערך האנגלי, אז יכול להיות שמישהו סרבי או בוסני כתב את זה מתוך שנאה הכללית שיש לקרואטים.
  3. הפרק בסוף על יחסי הכנסיות הוא פרק חשוב, שהרי זה ההבדל העיקרי לבין שכנותיה היוגוסלביות.
  4. התמונה של החיילים נראית מוזרה קצת. הם נראים לי כמו בובות. אבל אולי זה בגלל שה־JPG הצהיב עם השנים. --אמיר א. אהרוני 18:32, 11 בנובמבר 2006 (IST)תגובה

לדעתי יש להוסיף גם סעיף על ההתייחסות לתקופה בקרואטיה העצמאית כיום. בפרט להתייחס לקשר של הנשיא הקודם, טוג'מן, לאוסטאשה ולהתבטאויותיו בנושא.

לגבי סעיף 2 - האידאולוגיה של הארגון היתה נאצית גזענית ואנטישמית מובהקת. לא מדובר היה בשיתוף פעולה אסטרטגי גרידא. ~~ד.ט

לא נכון שהאוסטאשים רצו לחסל את כל הסרבים[עריכת קוד מקור]

אם זה מה שכתוב בערך האנגלי אז אי אפשר להסתמך עליו. האוסטאשים תכננו לטפל ב"בעיה הסרבית" ב- 3 דרכים: 1. גירוש המוני של שליש מהסרבים משטחה של קרואטיה. 2. להמיר את דתם של שליש מהסרבים לנצרות קתולית. 3. רציחתם של השליש הנותרים. מספרם הכולל של המגורשים הסרבים מקרואטיה הגיע לכ- 300 אלף. מסע הניצור נמשך כשנה וגרם לכרבע מיליון בני אדם לעבור על דתם. רצח - אין ספק כי מדובר בפשע השמדת עם. האוסטשים חיסלו על פי הערכות שונות כשש מאות אלף סרבים אולם בניגוד ליהודים, שלגביהם הם שיתפו פעולה עם הפתרון הסופי שהתוו הגרמנים, לא היו להם תכניות לחסל כליל את הסרבים!!!!!! זו אחת הבעיות המרכזיות כשמתרגמים ערך. לוקחים כמובן מאליו שכל מה שכתוב שם, ביחוד אם זה בשפה האנגלית, הוא נכון ומדוייק. הערך כפי שקראתי אותו לוקה בהרבה טעויות ואי דיוקים.--Arikb 15:41, 19 במאי 2007 (IDT)תגובה

לא נכון שהאוסטאשים רצו לחסל כל מי שלא היה בן דתם[עריכת קוד מקור]

במוסלמים הם לא נגעו, זה אפילו כתוב אצלך בהמשך אז מוזר שאין התאמה בין הפתיח לבין המשך הטקסט. אחד הסגנים של אנטה פאבליץ היה מוסלמי--Arikb 15:50, 19 במאי 2007 (IDT)תגובה

משפט לא ברור[עריכת קוד מקור]

וכל מי שלא היה בן הלאום הקרואטי, כולל קרואטים קומוניסטים ודיסינדטים, שהיו כמרים קרואטים ביזנטים קתולים.

בעיה קטנה[עריכת קוד מקור]

מינוח לא מתאים: "בעיה קטנה שהתנגשה עם האידאולוגיה הנאצית הייתה עצם היותם של הקרואטים סלאבים ולכן מבחינת הסטנדרטים הנאצים הם היו "גזע נחות".

ערך נטול מקורות[עריכת קוד מקור]

תרגום "נטו". בלי מקומות, בלי מראי מקומות. כלום!--Arikb 10:04, 21 במאי 2007 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 23:11, 13 במאי 2013 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באוסטאשה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 17:45, 6 בנובמבר 2022 (IST)תגובה