שיחה:אולימפיאדת טורינו (2006)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 17 שנים מאת Danny-w בנושא תבנית החשיבות

תקלה בהצגה + בובסלי[עריכת קוד מקור]

  1. משום מה, אחרי טבלת המדליות הטקסט בערך נקטע באמצע העמוד.
  2. התרגום לעברית של בובסלי (ע"פ בבילון) הוא "מגררת". אני הייתי מתרגם ל"מזחלת שלג". מה עדיף?

ערןב 10:55, 20 פברואר 2006 (UTC)

פסקת הישראלים[עריכת קוד מקור]

אין סיבה שהפסקה על הישראלים תהייה אחרי הפירוט של רשימת מדליות ואחרי פירוט ארוך מאד של כל יום שהיה בתחרות ומי זכה בהם. מדובר בויקי העברית, ולדעתי את 95% מהקוראים מעניין יותר מה עשתה המשלחת הישראלית ופחות מי ניצח בתחרות הקרלינג ביום השלישי ולכן החזרתי את זה למעלה. בסופו של דבר לדעתי נוחות המשתמש חשובה יותר ובגלל שמדובר על הויקי העברית ראוי שפרטים על המשלחת הישראלית תהייה למעלה. אני מקווה שזה יהיה מקובל על כולם. בברכה, אסף 11:00, 20 פברואר 2006 (UTC).

אמנם רוב הקוראים הם יהודים ישראלים, אבל אנחנו נוהגים להוסיף מידע ספציפי לישראל/יהודים בסוף ערכים. ראה בערכים העוסקים במדינות ובערים שונות למשל. ערןב 12:07, 20 פברואר 2006 (UTC)
זה מצב שונה לדעתי כי השאלה היא מה העיקר ומה הטפל. ברור שבערכים על מדינות - המדינה תהייה העיקר ואם יש יהודים קשורים אליה זה יהיה בסוף כי זה באמת פחות רלוונטי, אך פה מדובר על תחרות ספורט, בה יש משלחת ישראלית באופן רשמי והיא עיקר תשומת הלב (של הישראלים). בוודאי כאשר מדובר באולימפיאדת חורף ותכלס כמעט אף אחד לא מכיר את הענפים או המתחרים האחרים מלבד המשלחת הישראלית. לכן לדעתי חשוב להבדיל בין תחרויות ספורט (ובמיוחד כאלה שעיקר ההתעסקות הישראלית איתם הם המשלחת הישראלית) לעומת ערכים אחרים כמו מדינות או ערים. דוגמא הפוכה היא מצב לדוגמא של ה-NBA. אם למשל היה שחקן ישראלי ב-NBA, המיקום שלו היה למטה ולא למעלה, גם כי לא מדובר על משלחת רשמית של מדינת ישראל שמעניינת את כל הישראלים וגם כי ה-NBA לקהל הישראלי עומד בפני עצמו בניגוד לאולימפיאדת החורף שמעניינת בערך כמו אליפות אפריקה בפינג-פונג (ואני עוד אומר את זה, אחרי שאני זה שפתחתי את הערך על האולימפיאדה הזאת...) - לכן לדעתי המשלחת הישראלית צריכה להיות לפני המדליות ובוודאי ובוודאי לפני מה עשו המתחרים האחרים בתחרויות אחרות (לפי ימים). בברכה, אסף 12:24, 20 פברואר 2006 (UTC).
מצטער, לא שכנעת אותי שיש טעם להתחיל בפסקה העוסקת בישראלים, ואני עדיין לא רואה סיבה לחרוג ממנהגנו כאן. המידע צריך להמצא בערך, אבל בסופו. התקציר המזכיר את הישראלים בפסקת הפתיחה מספק, ומי שירצה לקרוא בפירוט יתר עליהם יוכל לגלול לתחתית הערך. ערןב 12:33, 20 פברואר 2006 (UTC)
האם נראה לך יותר הגיוני שיהיה פירוט באורך הגלות של כל הזוכים בכל התחרויות יום אחרי יום במקצועות ש-90% מהישראלים אפילו לא מכירים ורק לאחר מכן יהיו פרטים על המשלחת הישראלית? נראה כי בהחלטה כזאת הדווקנות על העקרון פוגעת בהגיון ובנוחות המשתמש. האם האנציקלופדיה לא נועדה קודם כל למען המשתמשים? בוודאי שבמקרה כזה זה צורם כל-כך? אסף 12:42, 20 פברואר 2006 (UTC).
אם הרשימה היא כאורך הגלות אז אולי יש בעיה בערך, והוא לא צריך לכלול את הרשימה הזו? אולי חסרה בערך פסקה שעוסקת בתחרות באופן כללי, ולא מנקודת מבט ישראלו-צנטרית? כנראה שמיקום הפסקה העוסקת בישראלים בראשית הערך הוא אולי פתרון לסמפטום, אבל לא לבעיה. ערןב 12:48, 20 פברואר 2006 (UTC)
אני כן חושב שראוי שתהייה רשימה כזאת (אך אולי אפילו בערך בנפרד), אבל בוודאי שכרגע, איך שהיא בנויה היא פחות רלוונטית מהפרטים על משלחת הישראלית. ולגבי פסקה כללית? אתה יותר ממוזמן להוסיף אותה או למצוא מישהו שיוסיף אותה. הידע שלי לא מספיק רחב בשביל לכתוב פסקה על ענפים שאני לא מכיר מספיק טוב. אני חושב שכרגע, כמו שהערך בנוי אין ספק שהפרטים על המשלחת הישראלית, נמצאת במקום הנכון. למרות זאת, אני מסכים שאם תיכתב פסקה על הענפים עצמם ואולי מידע כללי על הזוכים או תחרויות שהיו מעניינות במיוחד באולימיאדה או שעוררו עניין אחר - אז זה צריך להיות לפני הפסקה על המשלחת הישראלית ואז הכל יבוא על מקומו וכולם יהיו מרוצים. אסף.
אני מצטרף לדעתו של ערן ב. יש מקום לפיסקה על הישראלים אבל בסוף הערך מאחר והערך הוא על אולימפיאדת החורף 2006 ולא על הישראלים שם. מבחינה עניינית יותר חשובה רשימת המנצחים בכל תחרות מתוצאות הישראלים, אולם בגלל שאנחנו ישראלים יש מקום לפיסקה כזאת בסוף. אני מאמין שמי שייכנס לערך הזה בעוד כמה חודשים או אפילו שנים לא יעשה את זה כדי לברר באיזה מיקום סיימו חייט וסחנובסקי אלא כדי לקבל פרטים כללים על האולימפיאדה. מי שירצה ספציפית לדעת מה היו הישגיהם ייכנס לערך מיוחד עליהם (במידה וקיים). בנוסף, יש תוכן עניינים בתחילת העמוד עם קישורים פעילים וניתן לדלג ישירות לפיסקה על הישראלים מבלי לקרוא את כל שאר המלל. ohari 11:18, 21 פברואר 2006 (UTC)

סיכומים עושים בסוף. עוד מוקדם מדי.
על חלק מהענפים יש ערכים, ליתר צריך לכתוב אותם. פה זה לא המקום.
אנציקלופדיה נועדה להרחיב את הידע של הקוראים. יש הרבה ערכים ש-95% מהקוראים לא מכירים, וזה לא נימוק לא לכתוב אותם. ההנחה צריכה להיות שמי שמגיע לערך הזה הוא מאלה שכן מעוניינים לדעת. --ניצן 02:05, 23 פברואר 2006 (UTC)

מדליות כסף וארד[עריכת קוד מקור]

יש מקום לציין לפחות את שלושת המקומות הראשונים בכל מקצוע. אפשר לעשות את זה או בערך הזה או בערכים ספציפיים בכל מקצוע כפי שנהוג בויקי אנגלית וגם בשפות אחרות. לדוגמא, ערך "סקי אלפיני באולימפיאדת טורינו 2006" וכו'. ohari 11:56, 23 פברואר 2006 (UTC)

אנשים טענו שגם ככה הרשימה ארוכה מדי...--ניצן 22:49, 23 פברואר 2006 (UTC)
אני לא חושב שהערך ארוך מדי, ובהחלט יש מקום להזכיר את הספורטאים שהשיגו "רק" מדליות כסף וארד. בסוף המשחקים אני מניח שיהיו תוספות לערך ואז צריך לשקול גם הוספת מקומות 2 ו-3. ohari 12:05, 24 פברואר 2006 (UTC)
לי אין התנגדות... אבל צריך לארגן את זה בצורת טבלה כדי שיהיה קריא ולא ארוך מדי... לדעתי עדיף לסדר את הרשימה לפי ענפים ולא ימים, כי למצוא תחרות מסוימת בצורה הזו זה כמו לחפש מחט בערימת שחת... אף אחד לא יזכור בעוד חודש איזה תחרות היתה באיזה יום, אבל לפי ענפים יהיה קל למצוא...--ניצן 00:28, 25 פברואר 2006 (UTC)

תבנית החשיבות[עריכת קוד מקור]

בתבנית המצורפת לערך זה: תבנית:אולימפיאדות חורף, הוצבה תבנית לבירור חשיבות. פירוט בדף השיחה שיחת תבנית:אולימפיאדות חורף. ‏Danny-w12:38, 18 באפריל 2007 (IDT)תגובה