שיחה:אדובי פוטושופ

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 שנים מאת אלעדב. בנושא דיווח שאורכב ב-20 בפברואר 2019
ערך זה שופר, הורחב, שוכתב ועוצב במסגרת מיזם איכות ויקיפדיה: הנכם מוזמנים לכתוב הערות על הערך ותקלות שיש לתקן בתוכו.
אם ברצונכם להתעדכן ברשימת הערכים לעבודה במיזם, היכנס אל רשימת הערכים לטיפול ועזרו לנו להפוך את ויקיפדיה לאיכותית יותר.
ערך זה שופר, הורחב, שוכתב ועוצב במסגרת מיזם איכות ויקיפדיה: הנכם מוזמנים לכתוב הערות על הערך ותקלות שיש לתקן בתוכו.
אם ברצונכם להתעדכן ברשימת הערכים לעבודה במיזם, היכנס אל רשימת הערכים לטיפול ועזרו לנו להפוך את ויקיפדיה לאיכותית יותר. דף המיזם

ממתי פוטושופ היא סטנדרט?[עריכת קוד מקור]

הראו לי את הגוף, ועדיף גוף ששמו לא מתחיל ב"אדובי" ונגמר ב"מערכות", שקבע שפוטושופ היא סטנדרט. IBB 16:16, 5 פבר' 2005 (UTC)

לא הייתי נסחף ואומר שהיא סטנדרט, אבל אין ספק שהיא התוכנה הנפוצה ביותר בעולם בנושא ובהפרש ניכר מהמקום השני. אתה יכול לשנות את הטקסט. טרול רפאים 17:03, 5 פבר' 2005 (UTC)
שיניתי את הטקסט. אני יודע שההטפלות הזו לניסוח נשמעת דקדקנית יתר על המידה, אבל לא כל מה שנפוץ הוא סטנדרט(ואבוי לנו אם כך היה). IBB 17:26, 5 פבר' 2005 (UTC)


"תוכנה זו היא הנפוצה ביותר בשוק עיבוד תמונת מפת הסיביות" - ישנו שוק לעיבוד תמונות שהן לא bitmaps? נראה לי שכל התוכנות הופכות את הפורמטים הדחוסים למפת סיביות ומבצעות את העיבוד עליה? למה הערך לא מוגדר כקצרמר? חוץ מכמה פיסות מידע ותאריכים אין שום מידע משמעותי. לולא התאריכים, ניתן (ורצוי) היה לשלב ערך זה בתוך הערך על אדובי. DaFLM 12:44, 14 יוני 2005 (UTC)

עכשיו(!) תגידו שוב שצריך לשלב את זה אצל הנחמדים באדוביD_N_A 15:33, 1 מרץ 2006 (UTC)
הכוונה, אולי, היא להבדיל את פוטושופ מתוכנות לגרפיקה וקטורית. הא? 16:26, 1 מרץ 2006 (UTC)
הגיוני. במיוחד בהתחשב בכך של-Adobe יש גם מוצרים כאלה, למיטב זכרוני. conio.h ‏• ‏שיחה‏ 21:12, 2 מרץ 2006 (UTC)

משפט בעייתי בעניין ImageReady[עריכת קוד מקור]

המשפט:

"התוכנה משתמשת לשמירת השכבות וכל מידע נלווה בסיומת psd, ובלעדיהן מסוגלת לשמור את התמונה בשלל סיומות, ביניהן jpg, png ועוד."

שמופיע בראש הפסקה אודות ImageReady מרגיש קצת בעייתי. למישהו יש רעיון איך אפשר לתקן אותו? הא? 16:45, 1 מרץ 2006 (UTC)

לי יש רעיון מהפכני - תגיד מה לא בסדר!. תראה לצורך המשך עבודה אתה לא תשתמש בסיומת JPG כי זה שכבה בודדת בלי כלום. זה הצורה שבה אתה מציג את התמונה באיכות לא נמוכה אבל במשקל טוב. אתה לא הולך להציג את התמונה עם כל השכבות גם כי אני לא הולך לתת לכולם לראות בדיוק בכמה שכבות ואיך עשיתי את התמונה שלי אלא רק את התמונה הסופית, וגם כי זה תופס מלא מקום. זה הבדל שבין (אני אתן לך הפרשים ממוצעים) עם השכבות והכל: 11MB בקובץ PSD. בקובץ JPG: 400KB. זה הבדלים עצומים. האיכות מעולה בJPG אבל זה מה שאתה מראה. תראה זה מגוחך לשלוח עם כל השכבות. אולי תסביר מה מרגיש לך(!) קצת בעייתי ונראה מה אני יכול לעשות.D_N_A 18:55, 1 מרץ 2006 (UTC)
לא כתבתי מה לא בסדר, כי קיוותי שזה יחסך ממני בכך שמי שיקרא יבין את כוונתי. ברור לי שאם מישהו ישאל, אצטרך להסביר. אם תרשה לי, אדחה את ההסבר עוד קצת, ואשאל שאלה או שתיים כדי לחדד את העניין.
אם ImageReady שומר את הקבצים בפורמט PSD, באיזה פורמט שומר אותם פוטושופ עצמו?
הא? 19:58, 1 מרץ 2006 (UTC)
דרך אגב, ראיתי שהורדת את מה שאמרתי על הצייר. תקשיב בתור אחד שגדל על הצייר ועל וינדואוז 95 (הוא שווה ולא זבל כמו שכולם חושבים!), אני יכול להגיד לך שאם אתה מסתכל במחשב, המעבר מהתוכנה החינמית (אם אתה קונה מערכת הפעלה, או לא קונה.....) והכלולה בחלונות "צייר" לבין פוטושופ (שהיום גם היא חינמית לחלק מהאנשים.......) גדול. גם המעבר לפוטושופ בגרסה 2 הוא משמעותי. גם כי בצייר אין את הרעיון של שכבות וזה.. ועכשיו: תראה אימג'רדי יכול לשמור בסיומות PSD עם השכבות וJPG בלעדיהן, אבל מכיוון שהוא בעיקר עסוק ובנוי לתמונות הנעות, מן הראוי לשמור אותן בGIF, כי בJPG הן לא יזוזו. אם תשמור בסיומת PSD, תשמור גם את השכבות וגם את הפריימים. אם תשמור בGIF תשמור רק את הפריימים (וכל שכבה תהפך לפרים שלם ולא שבכל פריים כמה שכבות. פשוט מה שמוצג בפריים יהיה שכבה). עכשיו אם תשמור בJPG תשמור רק את מה שמוצג בפריים ברגע נתון. תקנה פוטושופ ותבין את זה אחרי שתתעסק קצת בשמירה.D_N_A 20:05, 1 מרץ 2006 (UTC)
בעניין הצייר של חלונות, אני מודע להבדל. אני פשוט סבור שאין כלל מקום להשוואה. מדובר על הבדל של שלוש ליגות.
בעניין ImageReady, כתבת דברים שאני יודע, אבל לא ענית לשאלה. שאלתי באיזה פורמט נוהג פוטושופ עצמו לשמור את קבציו, מבלי ש-ImageReady מעורב בעניין? הא? 20:11, 1 מרץ 2006 (UTC)
אוחחס נו.. אני מסביר לך. טוב תראה - פוטושופ לא נוהג כלום. המשתמש הוא זה שנוהג. ואני כמשתמש נוהג לעשות הפרדה: את התמונות שלי אני מפריד את הקבצים: תיקיה לקבצים להצגה ושליחה, כלומר JPG וGIF, ותיקיה לי, אם אני אחר כך רוצה להוסיף משהו, ובכלל שהכל ישאר שם, כלומר סיומות PSD יחד עם הכל. אני עושה שני סוגי קובץ. עכשיו זה אני, וככה אני חושב שכל אדם אמור לשמור, אבל יכול להיות שמישהו שומר אחרת, (לא שאני מבין למה לעשות ככה...:S).D_N_A 20:45, 2 מרץ 2006 (UTC)
חחח גדול.. במקום תוריד - תקנה... בנאדם זה 700$ כמדומני. זה הרבה כסף! חוץ מזה זה שאני נכנס לקטגוריה 'נוער' לא אומר שאין מבוגרים שמורידים תוכנות מהאינטרנט. יש ויש (ראה ערך הכותבים של וואלה! מחשבים).D_N_A 23:49, 17 מרץ 2006 (UTC)
ובקיצור, התיאור ש-ImageReady משמש לשמירת קבצים בפורמטים GIF ו-JPG אינו מדוייק כלל. הא? 01:12, 18 מרץ 2006 (UTC)
לא הבנתי איך הגעת למסקנה המעניינת הזו.. תקשיב אני כבר לא משתמש באימג'רדי כי עם פוטושופ אני יכול לעשות כל מה שאני יודע לעשות באימג'רדי (יש לי הרגשה שיש דברים שאני לא יודע שאפשר עם אימג'רדי ובפוטו' אי אפשר..) אבל אימג'רדי קיים בשביל התמונות הנעות. ובתור תוכנה שקיימת בשביל התמונות הנעות, GIF זה הפורמט לשליחה. אבל אם תרצה לעבוד על זה אחר כך, או סתם להעתיק שכבה לציור אחר (קרה לי כבר) אתה לא תפתח את התמונה.gif אלא את התמונה.psd שמה נמצא הכל בשבילך, ולא סתם בשביל הצגה. עוד מקרה שגם קרה לי בעבר, הוא שיצרתי תמונה נעה, ורציתי לשלוח את אחד הפריימים שלה. בשביל זה קיים JPG החביב. פשוט מעבירים את הציור לפריים הרצוי, וCTRL+SHIFT+ALT+S ויש לך את הפריים בקובץ JPG. אז, אפשר להשתמש בכולם. GOT'A? D_N_A 10:38, 18 מרץ 2006 (UTC)

היסטוריית גרסאות, האם מקומה בערך?[עריכת קוד מקור]

למי תשובות? הא? 16:54, 1 מרץ 2006 (UTC)

לדעתי זה במקום אפילו שאני לא כתבתי את זה. בכל זאת זו תוכנה עם אבולוצייה מרשימה בהחלט עד לכלי המשוכלל שהוא כיום. אני עד שלב מסויים השתמשתי ב5.5 ועשיתי מהפך אדיר ל9. אני אומר לך, זה מדהים מה שיש עכשיו. לדעתי זה במקום.D_N_A 18:55, 1 מרץ 2006 (UTC)
מספרי הגרסאות לא אומרים דבר על ההתקדמות הטכנולוגית. מספרי גרסאות הם שרירותיים לחלוטין. האם יש סיבה אחרת להשאיר את היסטוריית הגרסאות בערך? הא? 19:58, 1 מרץ 2006 (UTC)
למספרי הגרסאות סתם אין טעם. אם יובאו מספרי הגרסאות בתוספת החידושים העיקריים של אותה גרסה יהיה על מה לדבר. גדי אלכסנדרוביץ' 21:02, 1 מרץ 2006 (UTC)
יפה. אז בנתיים זה יורד. הא? 21:38, 1 מרץ 2006 (UTC)

מדובר בנושא כללי[עריכת קוד מקור]

ראיתי הסטוריית גרסאות דומה בערכים רבים אחרים אודות תוכנות. דרושה החלטה לגבי כולם. איפה המקום הנכון לקיים דיון קצר בעניין? אולי בשיחת קטגוריה:תוכנות? הא? 08:25, 2 מרץ 2006 (UTC)

כן. טרול רפאים 10:43, 2 מרץ 2006 (UTC)
אז שם יהיה. אני אטפל. הא? 10:50, 2 מרץ 2006 (UTC)

אוקי אז לבקשת מישהו פה העלתי את התמונה, ובעמוד שלה היא נראית טוב, אבל פה היא יצאה תקועה. למה?D_N_A 23:32, 17 מרץ 2006 (UTC)

למה נמחקה התמונה? זה תמונה של לוגו תחת שימוש הוגן.D_N_A 17:29, 26 מאי 2006 (IDT)

התמונה אינה ממחישה[עריכת קוד מקור]

בעיניי התמונה המוצגת בערך זה היא מגוחכת ואינה מציגה בצורה ראויה אפילו חלק מזערי מיכולות התוכנה. היא גורמת לה להראות כמה תוכנת משחק לילדים קטנים או משהו בסיגנון. האם לא יהיה יותר טוב לשים תמונה עריכה איכותית במקום תמונה זו? אנא הגיבו. Excel 14:30, 7 יוני 2006 (IDT)

אפילו שעשיתי את התמונה הזו, אני ממש לא מתיימר לדעת מספיק בתוכנה וחוץ מזה התמונה גם יצאה לא טוב באתר. כל מי שיש לו תמונה שאפשר להעלות, מוזמן ואני בעד.D_N_A 21:57, 7 יוני 2006 (IDT)

מחיקת הקישור ל"הכל אודות פוטושופ"[עריכת קוד מקור]

מדוע מחקת את הקישור? דולנדק 16:53, 15 ביולי 2007 (IDT)תגובה

ערכתי פה ושם משפטים שונים>>>[עריכת קוד מקור]

אבל הערך זקוק לשדרוג כולל, אולי אשב על זה בהזדמנות. ערך כל כך נפלא זקוק לרמה מקצועית יותר של כתיבה, ולמיקוד מוקפד. --איזוטופ 20:24, 26 בספטמבר 2007 (IST)תגובה

מדוע שם הערך בעברית?[עריכת קוד מקור]

מדובר במוצר ששמו הוא באנגלית, וגם הזכיין בארץ (קוויקסופט) לא מתעתק את שמו לעברית (ראו כאן). ‏ costello • ‏ שיחה 21:05, 26 בספטמבר 2007 (IST)תגובה

כנראה כי אדובי בעברית. ‏odedee שיחה 21:26, 26 בספטמבר 2007 (IST)תגובה


מחיקת קטע העוסק בתוכנת Image Ready[עריכת קוד מקור]

מאז גרסת פוטושופ CS תוכנת Image Ready הוסרה כיוון שהיא מוזגה לתוכנת פוטושופ

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

לדעתי יש לשמור על ניקיון הקישורים החיצוניים בערך. לדעתי יש לכלול קישורים רשמיים, מבית אדובי בלבד. בלי מדריכים או אתרים שלא קשורים לאדובי. האם יש הסכמה? הגמל התימני (צריכים עזרה בגרפיקה?) (6.07.2008 16:19)

אני לא מסכים. כפי שכתבתי בשיחת משתמש:הגמל התימני#קישורים מתוך C (שפת תכנות). אוֹרי - שיחה 07:46, 9 ביולי 2008 (IDT)תגובה
קישורים איכותיים שמוסיפים מידע בנושא הערך, מקומם כאן, גם אם אינם מבית אדובי. ‏odedee שיחה 09:23, 9 ביולי 2008 (IDT)תגובה
צודק. אבל בגלל העובדה שאף אחד מהקישורים שהוספו לכאן (מחוץ לבית אדובי) אינם איכותיים ואינם מוסיפים מידע על מהו מושא הערך, מהו פוטושופ (או אפילו ביקורת על המוצר), קשה לי לקבל אותם לכאן. המצב שהיה כאן לפני עריכותיי היה לא טוב. היו שלושה קישורים לאתרי מדריכים ועוד קישור לפורומים. זה לא צריך להיות ככה בשום מקום. באותה מידה יכולתי לשים קישורים למדריכים של "איך להגיע מכל מקום בצרפת לפריז" לערך פריז. הגמל התימני
גמל, האתר שמחקת הוא מצויין! מלמד פוטושופ על ידי דוגמאות. ובעברית! יש עוד כאלו? אם כן, אז מה דעתך לפתוח תחת קישורים חיצוניים תת-כותרת מדריכים ושם לשים את כל האתרים ה"לא רשמיים"? אגב, אולי נעביר את הדיון הזה למזנון - אני חושב שהוא די עקרוני? אוֹרי - שיחה 20:25, 9 ביולי 2008 (IDT)תגובה
גם אני מכיר עשרות אתרי מדריכים לפוטושופ. אבל אני לא רואה שום סיבה לשים אותם בניגוד למדיניות הקיימת. ראה ויקיפדיה:מה ויקיפדיה איננה. יש כבר מדיניות ולא צריך לדון במזנון. הסתכל על הפסקה "ויקיפדיה איננה מאגר קישורים". הגמל התימני (צריכים עזרה בגרפיקה?) (9.07.2008 20:29)

כדאי להוסיף ויקיספר שמלמד איך להשתמש בפוטושופ[עריכת קוד מקור]

(¯`gal´¯)‎ - שיחה 00:22, 10 במאי 2009 (IDT) ......................................!תגובה

מחקתם את הקישור של האתר הבא -http://tutorialsfreak.net/ אתר שאני נוהג להשתמש בו רבות. אתר זה עוסק במדריכים לפוטושופ והוא אולי האתר הטוב ביותר שקיים ברשת- הוא מלווה בסירטונים ואיורים המלמדים איך להשתמש בתוכנה. אני גולש באתר רבות והוא מצויין, אין סיבה להורידו - כי כאשר המשתמש מחפש את המילה פוטושופ- הוא רוצה ללמוד אודות התוכנה והאתר עוזר ללמוד איך להשתמש בתוכנה. מומלץ להחזיר את הקישור ! מדריכים לפוטושופ


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 10:04, 30 בדצמבר 2013 (IST)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 10:05, 30 בדצמבר 2013 (IST)תגובה

דיווח שאורכב ב-20 בפברואר 2019[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: טופל

השקת תוכנת הפוטושופ נעשתה ב 19/02/1990 שימו לב - התאריך הנכון מצויין בערך בשפה האנגלית. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

תוקן, תודה. מקור הטעות בוויקינתונים. אלעדב. - שיחה 09:58, 19 בפברואר 2019 (IST)תגובה