שיחה:אברהם שריר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אברהם שריר היה כל חייו פעיל בפוליטיקה הישראלית. מיד לאחר שחרורו מהצבא עבר לגור בירושלים ונרשם ללמודים בפקולטה למשפטים. קבל את רשיון עריכת הדין בשנות הששים. בזמן למודיו באוניברסיטה בירושלים עבד כמזכיר פרלמנטרי של סיעת הציונים הכללים.

ב1964 יצא לשליחות לארה'ב כמנהל המחלקה הכלכלית של הסוכנות היהודית. עם שובו לישראל ב- 1967 עסק במשפטים עד שיצא שליחות נוספת הפעם כקונסול לעיני כלכלה במדינת באטלנטה ארה'ב. לאחר שנתים בתפקיד הועבר לתפקיד קונסול לעינני כלכלה בלוס אנגלס. עם שובו לישראל בשנת 1974 נבחר למזכיר הכללי של המפלגה הלברלית ובשנת 1977 נבחר לכנסת ולאחר ארבע שנים בהן כיהן כיו'ר הסיעה נבחר לממשלה בראשות מנחם בגין.

אברהם שריר שרת בארבע כנסות. כאשר הוקמה המפלגה לקידום הרעיון הציוני על ידי חמישה חברי כנסת הצטרף אברהם שריר למפלגה זו אשר ראתה את עצמה את ממשיך דרכה של המפלגה הציונים הכללים. כאשר המפלגה התפרקה חזר אברהם שריר לליכוד.

יצחק שמיר לא כלל את אברהם שריר בממשלתו האחרונה למרות ששריר נבחר על ידי מרז מפלגתו ועל ידי כך יצר תקדים ראשוני שראש ממשלה מתעלם מבחירות במרכז מפלגתו. ארבע שנים לאחר מכן פרש שריר מהחיים הפוליטים.

אברהם שריר שרת בתפקידים של שר התיירות ושר המשפטים.

אז מתי הוא נולד?1931 או 1932?[עריכת קוד מקור]

העברתי ל-1932, לפי אתר הכנסת. האם יש מקור שטוען 1931? דוד שי 01:44, 13 ינואר 2006 (UTC)

ספור הכלב מוקי[עריכת קוד מקור]

ספור אחר שדבק בשריר ולא נגוז גם עם היעלמותו מהמפה הפוליטית הוא מתן תנאים של שר לכלבו "מוקי".

זה היה לאחר שנמתחה על השר שריר ביקורת שהוא מרבה בנסיעות לחו"ל,במסגרת תפקידו כשר תיירות. יום אחד הוא נדהם לקרוא בעתון "חדשות" הוא משתמש במכונית השרד שלו ובנהגו לצרכים פרטיים לו ולבני משפחתו , כשגם כלבו "מוקי" נכלל בין הנהנים מהתנאים המיניסטריאלים.

בעתון נטען לא פחות ולא יותר כי הוא שלח באופן דחוף את נהגו עם מכונית השרד להביא גל של עצמות ל"מוקי".

שריר טען בעקבות הפרסום כי מעולם לא היה לו כלב,ובודאי שלא בשם "מוקי" ותבע את העיתון עלהוצאת דיבה ופיצוי על סך מיליון שקל חדשים.במערכת "חדשות" עמדו על נכונות העובדות , אך הסכימו לשנות את הגירסה בכך ש"מוקי" הוא כלבה בשם "לוסי".

בסופו של דבר לאחר מהלכי תביעה מיגעים הסיר שריר את התביעה כנגד העיתון והסתפק בהסכם פשרה ובפיצוי סמלי