שיחה:אברהם שלמה זלמן צורף

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת תמרה בנושא שקר גס בערך!

מצאתי כתוב בספר היסטוריה שר' אברהם שלמה זלמן צורף הוא שבנה את החדר,המנעול והמפתח המיוחד בקבר רחל שבכל הספרים מוזכר שמו של ר' אליהו שלמה זלמן בסן בכלל. בדקתי וזה פשוט טעות סופר. ר' אליהו שלמה זלמן בסן בנה הכל ופשוט התבלבלו בשמות בגלל ראשי התיבות ובגלל ששניהם היו אנשי חיל במקצועות אלו.

"פרנסי העדה הספרדית, הממונים על בית הקברות סירבו להביאו למנוחת עולמים עד שישולם חובו מימי היותו שד"ר. רק לפי בקשת רבי שמואל סלנט רבה של העדה האשכנזית מהחכם באשי הושגה לו אחוזת קבר ליד קבר זכריה בהר הזיתים."

אני לא מבינה - על איזה חוב מדובר? איך יכול להיות שהאיש היה ממונה על כל כך הרבה כספים, ולא זכר להחזיר חוב אישי שלו? אם אכן היה חוב כזה, מדוע לא שילמו אותו צאצאיו וגמרו את הסיפור? חוץ מזה, למה הספרדים התעסקו בכלל בקבורתו, אם הוא היה אשכנזי? למה צריך היה החכם באשי (הראשון לציון באותה עת) ללכת מאחורי הגב של עדתו ולספק חלקת קבר, שהם לא אבו לתת?
בקיצור, כל הפסקה הזאת תמוהה ומוזרה. אשמח לדעת למי הפתרונים. תמרה שיחה 22:44, 11 בפברואר 2009 (IST)תגובה

מצבה הכלכלי של קהילת ירושלים האשכנזית אף פעם לא היה טוב, ומסתבר שבוודאי שלא היה טוב בזמן ראשית יסוד היישוב האשכנזי בירושלים, כשהיה צריך להשקיע כספים רבים בהתבססות (ובהחזר החוב של רבי יהודה החסיד או פיצויים / שוחד לנושים). באותה תקופה עוד לא הייתה חברא קדישא אשכנזית, וגם לא הייתה לאשכנזים חלקת קבורה בבית הקברות הר הזיתים. כל הסיפור הזה נראה מוזר במבט של ימינו, אבל יש לו מקורות - ‏בפיסקה רוכש בית הקברות האשכנזי. נת- ה- - שיחה 23:11, 11 בפברואר 2009 (IST)תגובה
אני מסכים לדעת קודמי.
  1. פרנסי העדה הספרדית וה"החכם באשי" ( רק לאחר שמונה בשנת ...) היו אחראים על היהודים. ה"אשכנזים" היו תחת חסותם. ולכן רבי שמואל סלנט רבה של העדה האשכנזית היה צריך לבקש טובה מהם.
  2. התושבים הנוכרים בירושלים החזיקו בחוב של העולים האשכנזים עם רבי יהודה החסיד, אשר ברחו לצפת אחרי שלא יכלו לעמוד בתשלום החובות.
  3. נהוג היה אז בקהילות ישראל, וכנראה לא רק בהם, אם אדם חייב כסף מעקבים את הקבורה. לא נעים אבל זה אפקטיבי. כך גם עשו הישמעאלים. אגב, זה לא רשעות לשמה - זה נוהג במדינה.
  4. כאשר היה שד"ר, וזה אני רק מניח, הוא נטל הלוואות על חשבון כסף שיביא. לא תמיד הביא כל מה שתיכנן . אולי אפילו חלק נשדד בשערי ירושלים או אצל "ידידינו" - אבו-גוש. הם ידעו בדיוק מי בא אם כסף או לא. כך שלא מן הנמנע כי שד"ר הסתבך כספית עם נושים.

אם תשאר לך שאלה ספיציפית אני מוכן לגשת שוב למקורות. כל מה שכתבתי כאן הוא מהזכרון. ומצבו אצלי אינו משובח. כל טוב. ויישר כח על כל הערכים החמודים שאת כותבת. "וְכִי תָּבוֹאוּ אֶל הָאָרֶץ וּנְטַעְתֶּם כָּל עֵץ מַאֲכָל" - דניאל ונטורה - שיחה 23:43, 11 בפברואר 2009 (IST)תגובה

משוב מ-25 באוגוסט 2011[עריכת קוד מקור]

ישנן גירסאות שונות להסטוריה של הראש"ז. הסימטה על שמו של הראש"ז בעכו אכן קיימת אך השלט הוסר ורק מהמפות ניתן להגיע לשם. חשוב לציין כי ביום 26.10.11 יתקיים כנס צאצאים בתיאטרון ירושלים. יש להיכנס לאתר www.salomon200.com להרשמה. Orna Bird - שיחה 10:49, 25 באוגוסט 2011 (IDT)תגובה

שקר גס בערך![עריכת קוד מקור]

נכתב בערך כי בשנת 1960 חפירות ארכאולוגיות הסירו את המצבות של הראש"ז. זה לא נכון בעליל! לאחר קום המדינה היו אלה הירדנים שהשחיתו את קבר הראש"ז וזה גם כתוב על המצבה שלו. תהיו הוגנים לתקן, אחרת אתקן בעצמי.

יש לך מקור לטענה שלך? גילגמש שיחה 23:16, 31 ביולי 2013 (IDT)תגובה
היתה זו משלחת ארכיאולוגית ירדנית-בריטית (שהירדנים שיחקו בה תפקיד מאוד משני) בראשות ג'ון מרקו אלגרו. למיטב ידיעתי 1960 זה אכן אחרי קום המדינה. האלמוני שאץ להאשים בשקרים מוזמן לעיין במאמר שפורסם 1961 בPalestine Exploration Journal, בספרו של אלגרו Search in the dessert ובביוגרפיה שלו (ששם הם מספרים על החפירה ומתעלמים באלגנטיות מהסרת הקברים), במדריך כרטא להר הזיתים ובעוד עשרות מקורות. אם הוא עדיין לא ישתכנע, הוא מוזמן למרכז המידע ואני אוכל להראות לו תמונות שצולמו תוך כדי החפירה. מרכז מידע הר הזיתים - שיחה 08:35, 1 באוגוסט 2013 (IDT)תגובה
חחח, הלא זה בדיוק מה שכתוב! בשנת 1960 = אחרי קום המדינה; חפירות ארכאולוגיות = של הירדנים; הסירו את המצבות = הירדנים השחיתו את הקבר. אני מציעה שתקרא קצת על תולדות ירושלים ותשכיל, לפני שאתה משתלח פה ומפדח את עצמך. תמרה שיחה 00:56, 20 בספטמבר 2017 (IDT)תגובה

קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 10:19, 3 בפברואר 2014 (IST)תגובה