שומקום (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שומקום
סוגה נוער, מוזיקלי
בימוי רני סער
אורן נבות
תמרה סלם (בימוי עריכות)
שחקנים אלה לי להב
עילי צ'פמן
מיה צפיר
אליס זאנו
פיליפ שאולוב
אדם הלון
דינה סנדרסון
שרון אלכסנדר
אלון חמאווי
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1
מספר פרקים 22
הפקה
מפיק טמירה ירדני (מפיקה אחראית)
יענקל'ה אמזלג (מפיק ראשי)
רן מורן (מפיק בפועל)
מירב פרידמן (מפיקת פוסט)
חברת הפקה טדי הפקות
עורכים אורן נבות
ניר כהן
עידן ליבר
צחי דרור
אתר צילומים הרי אילת
צלמים עמיקם שילה
רונן עוז
יאיר פרידמן
ישי ניקומרוב
ירון בניסטי
איציק ברכה
מוזיקה טל ירדני
אורי גרוס (מילים לשירים)
עמוס בן-דוד (לחנים ועיבודים מוזיקליים)
אורך פרק 22–25 דקות
שידור
תקופת שידור מקורית 28 באוקטובר 2022 – הווה
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שומקום היא סדרת טלוויזיה ישראלית מוזיקלית לנוער שיצר אורי גרוס, הסדרה עלתה לשידור בערוץ TeenNick לצופי Yes ב-28 באוקטובר 2022.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוסקת בפנימייה באמצע המדבר בה מתחנכים נוער בסיכון. ללי גורדון (אלה לי להב) נערה שהגיעה בגיל 11 ומאז נמצאת שם והיא בעצם מנהיגה את הנערים בסיכון אשר נלחמים על בית האומנה שבו הם חיים. מנגד, עומדת משפחת ברגר, אימפריית מלונאות ונדל"ן, אשר בראשה עומדת בת המשפחה, עורכת הדין נופר ברגר אשר מנסה להעיף אותם בכל מיני דרכים (דינה סנדרסון).[1]

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיכל "ללי" גורדון (אלה לי להב): נערה שהגיעה לשומקום בגיל 11 לאחר שהוריה נטשו אותה ומאז היא שם, פוגשת את ריקי שהופכת להיות האמא המאמצת שלה, מתאהבת באדם והופכת לבת זוגו. המנהיגה של חבורת שומקום. בהתחלה לא מסתדרת עם דנה אך בהמשך הופכות להיות חברות. הופיעה ביחד עם אדם עם איתי לוי. פותחת יחד עם חבריה מלון בשומקום תחת ניהולה כדי לשפר את המצב הכלכלי בשומקום לאחר התאונה של ריקי וקוראים לו: "ריקי לייק ריזורט אנד ספא" על שמה של ריקי, נפרדת מאדם לאחר שגילתה את זהותו האמיתית, מופללת על ידי נופר, קובי וקינדר בתאונה של ריקי ונכנסת לכלא, מתגלה צוואה של ריקי שעל פיה היא היורשת היחידה של כל נכסיה של ריקי במקרה של מותה. דנה ועדן מייצגות אותה במשפט. לבסוף משתחררת מהכלא בזכותו של אדם שמוכיח את חפותה והם חוזרים להיות זוג, מגלה בסוף העונה את זהותה האמיתית.

אדם ברגר (רז) (עילי צ'פמן): נער חדש שמגיע לשומקום. מתאהב בללי והופך לבן זוגה. בהמשך מתגלה ששמו הוא בעצם אדם ברגר והוא אחיה הקטן של נופר ובנו של קובי. יתום מאם. בא ממשפחה אמידה, חלומו הגדול הוא להיות זמר ולכן משתף פעולה עם משפחתו ומרגל אחרי חבורת שומקום כדי להקליט אלבום, אך בהמשך מתחרט על מעשיו ויוצא נגד המשפחה שלו, מופיע ביחד עם ללי עם איתי לוי, עוזר לחבורה לפתוח את המלון, לאחר שללי מגלה את פרצופו האמיתי הם נפרדים וכתוצאה מכך הוא שבור, מנסה לעזור לללי אחרי שנעצרה אך משפחתו כולאת אותו בחדרו, לבסוף משתחרר ומביא את ההוכחה לחפותה של ללי ובזכותו היא משתחררת מהכלא ואביו ואחותו נכנסים לכלא, חוזר לללי בסוף העונה והופך להיות חלק מחבורת שומקום באופן רשמי.

דנה פלדמן (מיה צפיר): נערה צפון תל אביבית עשירה, אביה הוא סוכן אמנים, הגיעה לשומקום לאחר שרבה עם אביה אחרי שהקים משפחה חדשה לאחר מות אימה. בהתחלה לא הסתדרה עם ללי אך בהמשך הופכות להיות חברות. ולאד היה מאוהב בה. עזבה את ביתה לפני 8 חודשים לאחר התעללות מצד אימה החורגת, שרון. יש לה שני אחים חורגים מאביה, מתפייסת עם אביה והם חוזרים להיות בקשר. אחראית על העיצוב במלון. מייצגת ביחד עם עדן את ללי במשפט ובסוף ללי משתחררת, שידכה בין עדן לולאד והם נהיים זוג, נראה בסוף העונה שהיא ואושר מתקרבים.

עדן טגניה (אליס זאנו): החברה הכי טובה של ללי, מאוהבת בולאד, אך האקס שלה, אושר שסיבך אותה עם המשטרה חוזר לחייה והיא מתאהבת בו שוב וחוזרת אליו. אחראית כביסה ומלצרית במלון. מייצגת את ללי במשפט ביחד עם דנה וללי משתחררת, נפרדה מאושר לאחר שהציע לה לעבור לגור איתו בבאר שבע כי הבינה שהיא אוהבת את ולאד ובזכות דנה היא וולאד נהיים זוג.

ולדימיר "ולאד" ברטונוב (פיליפ שאולוב): אחיה הגדול של טאשה, מאוהב תחילה בדנה אך מהר מאוד מבין שאהבתו האמיתית היא עדן. מלצר במלון. בזכות דנה מתוודה על אהבתו לעדן והם נהיים זוג.

רבקה "ריקי" צור (אילנית בן-יעקב): מנהלת ומייסדת בית האומנה: "שומקום". משמשת כדמות אם לילדי בית האומנה ובעיקר לללי. נפצעת ב"תאונה" מכוונת שתוכננה על ידי קובי ברגר והעוזר שלו קינדר ונכנסה לקומה מאז. מתגלה צוואה של ריקי שעל פיה כל רכושה יעבור לללי לאחר מותה, בהמשך מתעוררת מהקומה וחוזרת לנהל את שומקום.

האני (אדם הלון): בדואי, מהכפר הסמוך, העובד של ריקי, הסגן שלה בניהול, ואחד מהחבורה, טבח בשומקום ובהמשך הופך להיות הטבח של המלון שהחבורה פותחת.

אושר (שון אמסלם): היה פעם חלק מחבורת שומקום אך נכנס לכלא לנוער במשך שנתיים לאחר שביצע כמה עבירות לא חוקיות וגם סיבך את עדן שהייתה בת זוגו בזמנו ובגלל זה הם נפרדו, לאחר שהשתחרר חוזר לשומקום ומנסה להחזיר את עדן אליו, הם מתאהבים מחדש וחוזרים להיות בני זוג. עוזר לחבורה לבנות את הסוויטה הראשונה במלון וחוזר להיות חלק מחבורת שומקום, עדן נפרדה ממנו כי היא מאוהבת בולאד, נראה בסוף העונה שהוא ודנה מתקרבים.

נופר ברגר (דינה סנדרסון): עורכת דין עשירה וקרת לב, אחותו הגדולה של אדם ובתו של קובי, יתומה מאם. רוצה לבנות מלון בשומקום ולא בוחלת באמצעים כדי להשיג את מטרתה. מפלילה ביחד עם אביה וקינדר את ללי בתאונה של ריקי, לאחר שאדם מוכיח את חפותה של ללי נעצרת ביחד עם אביה וקינדר ונכנסת לכלא על הפללה וניסיון לרצח.

יעקב "קובי" ברגר (שרון אלכסנדר): אביהם של אדם ונופר, אלמן. איש עשיר שרוצה להקים מלון והוא ונופר רוקמים מזימות רבות נגד חבורת שומקום כדי להשיג את מטרתם, אחראי על התאונה של ריקי, מפליל ביחד עם בתו וקינדר את ללי בתאונה של ריקי, לאחר שאדם מוכיח את חפותה של ללי נעצר ביחד עם בתו ועם קינדר ונכנס לכלא על הפללה וניסיון לרצח.

זיו "קינדר" ברקוביץ' (אלון חמאווי): עוזרו של קובי ברגר, פגע בריקי בהוראתו של קובי וכתוצאה מכך הכניס אותה לקומה, מתחזה לעובד בשומקום תחת השם הבדוי: "זיו בואנו" בשליחותם של נופר וקובי ומרגל אחרי חבורת שומקום. מפליל ביחד עם קובי ונופר את ללי בתאונה של ריקי, לאחר שאדם מוכיח את חפותה של ללי נעצר ביחד עם נופר וקובי ונכנס לכלא על הפללה וניסיון לרצח.

נטאשה "טאשה" ברטונוב (גאיה כהן): אחותו הקטנה של ולאד.

סקירת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12228 באוקטובר 20224 בדצמבר 2022

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק
(בסדרה)
מספר הפרק
(בעונה)
שם הפרק תאריך שידור מקורי ישראלישראל
1 22 30 באוקטובר 2022

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמדות תוצאה
2022 פרסי נבחרי השנה של פרוגי סדרת הנוער של השנה שומקום מועמדות
שחקן ראשי בסדרת נוער עילי צ'פמן זכייה
שחקנית ראשית בסדרת נוער אלה לי להב מועמדות
שחקנית אהובה בסדרת נוער מיה צפיר מועמדות
פריצת השנה במשחק פיליפ שאולוב מועמדות
אליס ז'אנו מועמדות
שון אמסלם מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]