שדות ירוקים (סרט, 1989)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שדות ירוקים
עטיפת ה-DVD של הסרט
עטיפת ה-DVD של הסרט
עטיפת ה-DVD של הסרט
בימוי יצחק צפל ישורון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דוד טור
תסריט יצחק צפל ישורון עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה טובה אשר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים עמית ליאור
שמואל אדלמן
שמואל שילה
ליה דוליצקיה
שרון הכהן
מוזיקה עדי רנרט
צילום גדי דנציג עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1989
משך הקרנה 92 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שדות ירוקים הוא סרט דרמה ישראלי משנת 1989 בכתיבתו ובבימויו של יצחק צפל ישורון. בתפקידים הראשיים - עמית ליאור, שמואל אדלמן, שמואל שילה, שרון הכהן וליה דוליצקיה. עמית ליאור מלווה את הסרט בקריינות.

הפקה והפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זה הסרט העלילתי הראשון שעסק באינתיפאדה הראשונה. הוא צולם בשכונת ממילא בירושלים לפני שפונתה ונהרסה ובאזור מודיעין שהיה אז ריק מבתים, עם שדות ירוקים לכל עבר. צילומי הסרט הסתיימו במרץ 1989[1], הקרנת הבכורה שלו נערכה ביולי[2].

זה היה סרטו העלילתי האחרון של הצלם גדי דנציג שנהרג בתאונת מסוק בפיליפינים.

הסרט זכה בפרס וולג'ין, הסרט הטוב ביותר והבמאי הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים של ירושלים[2]. הוא זכה בפרס "ציפור הזהב" לסרט הטוב ביותר, ב"פסט ריו", פסטיבל הסרטים הבינלאומי של ריו, שנערך בפורטלזה, בצפון ברזיל[3].

הסרט השתתף גם בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין במסגרת "פנורמה"[4], בפסטיבלי הסרטים של דבלין, לונדון, הונג קונג ו"אינטרפסט" במוסקבה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רמי ברוורמן (עמית ליאור) מגיע לנמל התעופה בן-גוריון עם חברתו דנה (שרון הכהן) כדי להיפגש עם אביו שמוליק (שמואל אדלמן) ואשתו האמריקאית קתי (רות חרל"פ). שמוליק עזב את ישראל לאחר גירושיו ועשה חיל בארצות הברית שם הכיר והתחתן עם קתי, בוגרת ברקלי עם השקפת עולם שמאלנית.

רמי סיים תקופת טירונות קשה ואביו מגיע כדי להשתתף בטקס הסיום. היחסים של רמי ואביו מורכבים לאור הגירושים והנטישה. לאחר שהייה במלון הם מגיעים לבית הסבא מאיר (שמואל שילה) והסבתא דבורה (ליה דוליצקיה).

מאיר כועס על בנו שעזב את ישראל וכל הזמן מבקש ממנו לחזור. כולם נוסעים לטקס שאמור להיערך בבסיס הטירונים בשטחים.

הם מגיעים לירושלים ומאחרים לאוטובוס. רמי מוצא נהג מתנחל (דורון צברי) שמוביל אספקה להתנחלות ומסכים להסיע אותם. הרכב עובר בתוך כפר ערבי ונאלץ לעצור בגלל אבנים על הכביש ואבנים שנזרקות עליהם. רמי יוצא מכליו ומכלה את זעמו בפלסטיני למרות מחאתה של קתי.

הם נאלצים לעזוב את הרכב ולעצור אמבולנס צבאי. רמי מכריח את הנהג שלמה (דורון אברהמי) להסיע אותם משם. האמבולנס עוזב את הכפר ומתחיל לנסוע בשבילים בתוך שדות ירוקים. מאיר מרגיש לא טוב והם יורדים מהאמבולנס ועולים לגבעה ליד מחצבה כדחי לצפות על פלסטינים מתקרבים. הפלסטינים מצליחים להבעיר את האמבולנס.

מאיר חש ברע ודבורה חושבת שלקה שוב באירוע מוחי. הם תומכים בו ומגיעים לשביל בשדה עליו נוסע ג'יפ. בג'יפ יש שני פלסטינים, נאג'י וטאהר. שמוליק נמצא בסערת רגשות, מוריד אותם מהג'יפ ומאיים עליהם. בסיום הוא יורה למוות בנאג'י ומשחרר את טאהר.

שלמה דבורה דנה וקתי נוסעים בג'יפ להזעיק עזרה.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות
עמית ליאור רמי
שמואל אדלמן שמוליק
שמואל שילה שמוליק
ליה דוליצקיה דבורה
שרון הכהן דנה
רות חרל"פ קתי
דורון צברי נהג מתנחל
דורון אברהמי נהג אמבולנס
מילאד מטר טאהר
ג'וני ערביד נאג'י

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]