שבוע ויום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שבוע ויום
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי אסף פולונסקי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי נעמי לבארי, סער יוגב
תסריט אסף פולונסקי
עריכה טלי הלטר-שנקר
שחקנים ראשיים שי אביבי
תומר קאפון
יבגניה דודינה
מוזיקה רן בגנו
צילום משה משעלי
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2016
משך הקרנה 98 דקות
שפת הסרט עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו oneweekandaday
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שבוע ויום הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 2016 בבימויו של אסף פולונסקי, עם שי אביבי, יבגניה דודינה ותומר קאפון בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב על ידי אסף פולונסקי והעלילה היא על זוג הורים שצריכים לחזור לתפקוד ביום שאחרי השבעה על מות בנם. האב מבטא את יגונו במעין מרד נעורים מאוחר בעזרת שכן צעיר. העלילה מתרחשת ביום האחרון לשבעה וביום למחרת ומכאן שם הסרט.

הסרט הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל קאן במסגרת שבוע המבקרים, שם אף זכה בפרס יוקרתי להפצה בצרפת.

אסף פולונסקי זכה בפסטיבל הקולנוע ירושלים בפרס ענת פרחי לסרט ביכורים ובפרס ע"ש ענת פרחי לתסריט ובפרס פדרציית מבקרי הקולנוע הבינלאומית (FIPRESCI) לסרט ביכורים ישראלי.

בטקס פרסי אופיר לשנת 2016 היה סרט מועמד לפרס אופיר לסרט העלילתי הטוב ביותר, לפרס אופיר לבמאי הטוב ביותר, לפרס אופיר לשחקן הראשי הטוב ביותר (שי אביבי), לפרס אופיר לשחקנית הראשית הטובה ביותר (יבגניה דודינה), לפרס אופיר לתסריט המקורי הטוב ביותר (אסף פולונסקי), ולפרס אופיר לעריכה הטובה ביותר (טלי הלטר-שנקר).

תומר קאפון זכה בפרס אופיר לשחקן המשנה הטוב ביותר.

המלחין רן בגנו שילב בפסקול הסרט שירים של תמר אפק ובביצועה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אייל ספיבק (שי אביבי) ואשתו ויקי (יבגניה דודינה) מקבלים בביתם ידידם שבאו לנחם אותם על מות בנם רוני מסרטן. כעת היום האחרון לשבעה והאורחים נפרדים מהם. אייל וויקי ממהרים לבית הקברות וברגע האחרון מגיעים שכניהם שמוליק זולר (שרון אלכסנדר) ואשתו קרן (כרמית מסילתי קפלן) ואייל מקבל אותם בזלזול מופגן היות שהם נתקו את הקשר אתם כל ימי מחלתו של רוני.

אייל מחליט ללכת להוספיס בתל שומר בו היה רוני מאושפז. הוא מוצא בחדר שקית של קנאביס רפואי שהיה בשימוש של רוני ולוקח אותה לעצמו. באותה הזדמנות הוא מתוודע לילדה קטנה (אלונה שאולוף) שסועדת את אמה (רז דדי) המאושפזת שם.

אייל מנסה לעשן בבית אך הוא לא מצליח ליצור סיגריה בעזרת נייר מגולגל על הגראס.

הוא מתקשר לזולר (תומר קאפון), בנם של שמוליק וקרן. זולר עובד כשליח במסעדת סושי ונוהג לעשן להנאתו ג'וינטים, להתמסטל ולהתאמן לקראת תחרות ריקוד של גיטרת אוויר.

זולר מלמד אותו לגלגל ג'ונט ושניהם מעשנים ביחד ומתמסטלים למורת רוחה של ויקי. היא רוצה לחזור מיד למקום עבודתה כמחנכת בבית ספר אך מגלה שהמנהלת דפנה (ריטה שוקרון) הביאה במקומה מורה מחליף (ליאור גרטי) שלא רוצה לעזוב כל כך מהר.

אייל מגיע לבית זולר ומתלונן בפני קרן שקולות ההזדווגות הרועמים שלהם מפריעים לו. היא עונה לו בחוצפה והוא סוטר לה. בתגובה מגיע שמוליק ותוקף אותו. מתחיל מאבק שמופסק על ידי ויקי.

אייל חוזר להוספיס ומבקש מהרופאה (נילי צרויה) שתרשום לו גראס אך היא מסרבת. ביחד עם זולר והילדה הם נוסעים להשתעשע בחוף הים. הוא נזכר ששכח לסכם עם הקברן יהודה (אלי פלח) כי ישמור שני חלקות ליד קברו של רוני, לו ולוויקי.

מסתבר שאיחר וליד קברו של רוני נמצא קבר חדש של אחת בשם מירב. אייל מתפרע ומשליך את השלט של מירב. הוא מאזין לדברי ההספד הנוגעים ללב של רפאל (אורי גבריאל) אחיה של מירב ומצטער על מעשהו ומחזיר את השלט. הוא מודיע לרפאל כי רצה להיקבר על יד בנו אבל נראה לו שלרוני ומירב יהיה טוב שם למעלה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
שי אביבי אייל ספיבק אב שכול
תומר קאפון זולר בן של שכנים
יבגניה דודינה ויקי ספיבק אם שכולה
שרון אלכסנדר שמואל זולר שכן
כרמית מסילתי קפלן קרן זולר שכנה
אלונה שאולוף ילדה בהוספיס
רוני בליץ אח בהוספיס
רז דדי אמא של הילדה בהוספיס
אורי גבריאל רפאל אח שכול
נילי צרויה רופאה בהוספיס
ריטה שוקרון דפנה מנהלת בית ספר
ליאור גרטי מורה מחליף
אלי פלח יהודה קברן

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]