רפאל אונגער

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רפאל (רפי) אונגער
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 11 בספטמבר 1947
תל אביב, פלשתינה (א"י)
נהרג 13 באוקטובר 1973 (בגיל 26)
חצי האי סיני
מדינה ישראל
השכלה
מעסיק קול ישראל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רפאל (רפי) אונגער (11 בספטמבר 194713 באוקטובר 1973) היה עיתונאי ישראלי ששימש כעורך וככתב המדיני של קול ישראל.

אונגער נהרג במלחמת יום הכיפורים, בעת שהתלווה ככתב קול ישראל לנגמ"ש הפיקוד של מפקד עוצבת סיני, האלוף אברהם מנדלר על מנת לסקר את הלחימה בסיני מקרוב. אונגער היה אחד מהעיתונאים הישראלים היחידים שנהרגו במלחמת יום הכיפורים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רפאל אונגער נולד ב-11 בספטמבר 1947 בתל אביב, בנם של אברהם ואילה. הוא למד בבית הספר היסודי "כרמל" בעיר ובגימנסיה העברית "הרצליה", שם למד במגמה הספרותית. אונגער היה חניך ומדריך בתנועת הנוער "המכבי הצעיר", יושב ראש מועצת התלמידים בגימנסיה ובשנת 1965 בחרו בו חברי "פרלמנט הנוער" של העיר תל אביב-יפו לראש עיר הנוער השלישי של העיר תל אביב.[1][2]

אונגער התגייס לצה"ל בתחילת ספטמבר 1965, שם שירת בחיל האוויר. הוא סיים קורס מבצעים וקורס צפנות ושירת כסמל-מבצעים בחיל. באוגוסט 1968 השתחרר משירות סדיר בצה"ל ובמילואים שירת ביחידת הקשר לעיתונות של חיל האוויר. עוד בעת שירותו הסדיר החל אונגער בלימודי משפטים בשלוחת האוניברסיטה העברית בתל אביב ולאחר שחרורו המשיך בלימודיו בירושלים.

במקביל ללימודיו החל אונגער לעבוד בשנת 1968 ברשות השידור ככתב בקול ישראל וכעורך התוכנית "היום הזה".[3] הוא שימש ככתב המדיני במחלקת ענייני היום של קול ישראל עד להתפטרותו מתפקיד זה במאי 1971 עקב חילוקי דעות עם מנהל המחלקה החדש, יצחק רועה. לאחר מכן שימש ככתב לעניינים מיוחדים בקול ישראל.[4]

באוקטובר 1973 פרצה מלחמת יום הכיפורים ואונגער התנדב לשרת בחזית כדי שיוכל במקביל להעביר את דיווחיו ככתב לקול ישראל. במהלך המלחמה הצטוות אונגער לנגמ"ש הפיקוד של מפקד עוצבת סיני, האלוף אברהם מנדלר ועל אף הקושי בהעברת דיווחים, הצליח אונגער לשדר מספר כתבות ודיווחים מעומק החזית בסיני, כולל דיווחים תחת אש טנקים ומטוסים מצריים, למאזיני קול ישראל.[3] ב-13 באוקטובר בעת שנסע בנגמ"ש הפיקוד של האלוף בציר הגידי, נפגע הרכב פגיעה ישירה ממארב טילי סאגר ויושבי הנגמ"ש וביניהם אונגער נהרגו.

אונגער הובא למנוחות בבית הקברות הצבאי קריית שאול. לאחר מותו הועלה לדרגת סמל ראשון.

דודו של אונגער הוא העיתונאי ד"ר עמנואל אונגר, מוותיקי העיתונאים הישראלים ששימש במשך 20 שנה ככתב מעריב בווינה.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כבוד ראש העיר, באתר Shlomirosenfeld
  2. ^ "עיר הנוער" תיפתח מחר בגני-התערוכה בתל-אביב, באתר דבר, ‏8 באוגוסט 1965⁩
  3. ^ 1 2 העתונאי רפי אונגר נהרג בסיני, באתר דבר, ‏16 באוקטובר 1973
  4. ^ דליה שחורי, הכתב המדיני של שידורי-ישראל התפטר מתפקידו, באתר על המשמר, ‏19 במאי 1971
  5. ^ סופר "מעריב" בווינה, ד"ר עמנואל אונגר מת בבאדן, באתר מעריב, ‏10 באפריל 1974⁩