רעיה אדמוני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רעיה אדמוני
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רעיה אדמוני (נולדה ב-1947) היא עורכת ומגישת תוכניות רדיו ישראלי ומדבבת בתוכניות טלוויזיה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רעיה נולדה וגדלה בשכונת נחלת אחים בירושלים. אביה נחמיה רוט עלה לארץ בהיותו בגיל 15 מצ'כוסלובקיה. אמה לאה לבית משפחת הרשלר היא ילידת ירושלים, יש לה אחות גדולה ואחות קטנה. בהיותה בת כ-10 עברה רעיה עם משפחתה להתגורר בשיכון "ותיקי ההגנה" בשכונת טלביה. למדה ביסודי ובתיכון בבית הספר הדתי "מעלה".

את קריירת הרדיו שלה החלה כבר בגיל 13 כשהשתתפה בתסכיתי רדיו של אולפן הילדים הירושלמי של קול ישראל אותו ניהל הבמאי אלף ארי וולף. במקביל השתתפה בתסכיתים רבים אחרים של מחלקת הנוער ברדיו כשחקנית ילדה. תפקידה הראשון היה של נמר ב"ספר הג'ונגל", אבל הייתה גם האסופית ועוד דמויות רבות אחרות בתסכיתים שונים. עם הזמן גם ביימה תסכיתים וערכה תוכניות כפרילנס.

רעיה למדה משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים וקיבלה הסמכה לעסוק בעריכת דין ואף חיפשה עבודה בתחום. בשנות ה-70 הציעה לה מרים הרמן, מנהלת מחלקת השידורים לילדים ולנוער בקול ישראל, להחליף באופן זמני את אחת העורכות שנסעה לשנתיים לארצות הברית עם בעלה. הזמני הפך לקבוע. מאז ועד היום רעיה עורכת ומגישה תוכניות ברדיו מן המניין. היא הייתה מהמגישות הבולטות בתוכניות הילדים והנוער בקול ישראל בשנות ה-70 ובשנות ה-80, ובכלל זה השתתפה בתוכנית הילדים לבת ולבן ולמי שמתעניין. במסגרת תוכניות אלה היא ערכה וביימה תסכיתים, קראה סיפורים ושירים, ובימי שישי ב-2 בצהריים ברשת א' ערכה והגישה את הפינה "שירים וברכות כבקשתכם"-שירים וברכות לבקשת המאזינים.

בנוסף דיבבה את פינוקיו ואת בלה ב"פינוקיו" ואת קולה של איזמרלדה החתולה מתוכנית הטלוויזיה "הצריף של תמרי". כמו כן דיבבה את אוליביה ב"אורסון ואוליביה". קולה הצעיר, שלא השתנה עם השנים, מטעה רבים לחשוב שמדברת ילדה.

בהמשך עברה אדמוני לערוך ולהגיש גם תוכניות למבוגרים. היא שימשה עורכת מוזיקלית והייתה למגישה נוספת בתוכנית הרדיו "נתיבה מדברת ומקשיבה", שהגישה נתיבה בן-יהודה עד לשנת 2009. היא הגישה ברשת ג את התוכנית "עוד חוזר הניגון" והחליפה את מגיש תוכנית זו אברהם זיגמן שפרש לגמלאות. וכיום היא מגישה את התוכנית "בית הורי" ברשת א' ותוכניות נוספות.

אדמוני נשואה לעו"ד דרור שמחיוף ולהם שלוש בנות.

ספריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "אמא אומרת: מאֻחר" - אוסף של שירים מחורזים לפני השינה (2001)
  • "חלומות" - רומן היסטורי מבוסס על קורות משפחתו של שדרן הרדיו מנחם פרי (2012)
  • "דסטינו" - רומן היסטורי, שנכתב בהשראת סיפור אמיתי ומביא את הווי החיים של יהדות טורקיה שמוצאה בספרד, החל מהמאה ה-19 ועד למאה ה-20 (2022)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]