רני יגר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רני יגר
לידה 22 במרץ 1971 (בן 53)
אחוזת בית, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי חוקר תרבות עברית, רב, מורה, מחנך ומרצה
מקום לימודים
מנחה לדוקטורט אבי שגיא עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות
תרומות עיקריות
חוקר תרבות עברית, מייסד בית תפילה ישראלי, הקים את תוכנית "בארי" להוראת יהדות בבתי ספר תיכוניים, עמית מחקר במכון שלום הרטמן ומנהל את מיזם התנ"ך "ראשית" שבו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רני יגר (נולד ב-22 במרץ 1971, תל אביב יפו, ישראל) הוא חוקר תרבות עברית, מייסד בית תפילה ישראלי, עמית מחקר במכון שלום הרטמן ומנהל את מיזם התנ"ך "ראשית" שבו, רב ופובליציסט.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית חייו והשכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רני יגר נולד בתל אביב. אביו ד"ר זאב יגר הוא פיזיקאי יליד הארץ, ואימו הרצלינה לבית כָּלֶב נולדה בסופיה שבממלכת בולגריה, הייתה מורה לספרות וסגנית מנהלת תיכון עירוני ה' (תל אביב). בוגר בית החינוך ע"ש א"ד גורדון ותיכון עירוני ה' בתל אביב. את שירותו הצבאי עשה בחיל הרפואה. סיים תואר ראשון בהיסטוריה ומחשבת ישראל בבאוניברסיטה העברית (1998). רכש דוקטורט מהחוג לפרשנות ותרבות באוניברסיטת בר-אילן (2018). את עבודת הדוקטור "אברהם המאמין העברי- חולין ודתיות ביצירתו של אברהם שלונסקי" כתב בהנחיית פרופסור אבי שגיא.

קריירה מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מ-2001 עובד ועמית מחקר במכון שלום הרטמן בירושלים. במכון, ניהל את "חדרים"- בית המדרש המתקדם יחד עם ד"ר שרגא בר-און, הקים את תוכנית "בארי" להוראת יהדות בבתי ספר תיכוניים ברוח מסקנות דו"ח ועדת שנהר (2006) עם חנה גילת, ואת בית הספר להכשרת מורים של תוכנית בארי (2010). ב-2022 מנהל את "ראשית" מיזם התנ"ך במכון הרטמן בשותפות מנהלת התוכן ד"ר רוני מגידוב. המיזם מכוון לטפח מורים להוראת מקרא ברוח יהודית-ישראלית-דמוקרטית ולהעלאת ערכו של התנ"ך בעיני תלמידי בתי הספר הממלכתיים.

שימש כמייסד וכמנהל הראשון של תוכנית "גוונים" של הפדרציה היהודית של סן פרנסיסקו (1999),[1] כאיש סגל ומוביל בית-המדרש במכללת עלמא בית לתרבות עברית יחד עם בארי צימרמן ואפרת טננבאום. לימד בתוכנית "אופקים" של אוניברסיטת תל אביב[2] וכיהן כאיש צוות ב"פידיאה", המכון האירופי ללימודי-יהדות בסטוקהולם, שוודיה,[3] שם שהה כמרצה אורח (2009-2010).

ב-2004 נמנה עם מקימי בית תפילה ישראלי בתל אביב יחד עם הרב אסטבן גוטפריד. משמש בו מאז היסוד כמוביל-שותף, ולאחר שסיים לימודיו במחזור הראשון של "בית המדרש לרבנות ישראלית" של אורנים - המכללה האקדמית לחינוך ומכון שלום הרטמן (2017) משמש גם כרב בקהילה.[4]

פעילות ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

יגר פעיל בתחום הנצחת השואה וחסידי אומות העולם. עורך משנה ביחד עם פרופסור מיכל גוברין של "ההתכנסות" -דרך חדשה להנחלת זיכרון השואה. יגר כתב תפילת יזכור ייעודית לחסידי אומות העולם המשמשת בטקסי בארץ ובעולם.[5][6]

”יִזְכֹּר עַם יִשְׂרָאֵל אֶת חֲסִידֵי אֻמּוֹת הָעוֹלָם, אֲשֶׁר שָׂמוּ נַפְשָׁם בְּכַפָם לְמַעַן אַחֶינוּ וְאַחְיוֹתֵינוּ הַנִּרְדָּפִים וְהמעוּנִים בִּשְׁנוֹת הַשּׁוֹאָה ת"ש-תש"ה וְהָיוּ כְּכוֹכָבִים מְאִירִים בְּאֲפֵילָת הָרֶשַׁע הָרוֹבֶצֶת. אֶת שֶׁהִשְׁמִיעוּ קוֹל בְּעֵת דְּמָמָה, אֶת שֶׁהִצִּיעוּ מִקְלָט וּתְעוּדַת חַיִּים בְּעֵין סְעָרַת הָרֶצַח, אֶת שֶׁסָּמְכוּ נוֹפְלִים וְהוֹשִׁיטוּ יָד, מָזוֹן וּלְבוּשׁ, אֶת שֶׁעָנוּ לַאֲנָשִׁים, נָשִׁים וְטַף בְּעֵת שַוְּעָם.”

יגר נמנה עם מייסדי וחבר ועדת התוכן של עמותת בית מורשת יהדות בולגריה ביפו. בנוסף, היה שותף ליצירת סידור ערב שבת של בית תפילה ישראלי, "עת ספוד ועת רקוד" – סדר הבדלה בין יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ליום העצמאות.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתגורר בירושלים, נשוי לענבל ואב לארבעה ילדים.

מבחר מפרסומיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמרים, ספרי ויחידות לימוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רני יגר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]